Käytiin justiinsa tuos vähä sunnuntaiajelulla kun tuo pensaki on niin halapaa. Matkalla kuunneltiin Radio Rockia (joka muuten on ainua radiokanava mitä täs valtakunnas vähääkää jaksaa kuunnella) ja siä haastateltiin jotaki akkaa, joka puhu nauramisesta, naurujoogasta ja ties mistä. Naurujooga, hah hah! Meinaan revetä jo pelekästä ajatuksesta! Sitte se akka lässytti jotain sen suuntasta, että jos on mieli maas esim. työpaikalla, ni menee jonku ison peilin ääreen, vaikkapa vessaan, siä ku yleensä on peili. Sitte laittaa suupielet hymyhyn ja kattelee itteensä peilistä ni aivot luulee et nyt on hyvä fiilis ja sitte ne aivot pistää koko kropan luulehen, et onpas hauskaa ja tämän pitääs oikiasti piristää.

Enpä oo testannu, mut tota niin, oliskahan tuo ny aiva nuon yksinkertaasta... Vaikkei mua ny häävillä aivokapasiteetilla oo paiskottu ni kylä mun pääs tiemmä sen verta raksuttaa että jos mua kyrpii ni ei se sillä viä parane että mä meen paskahyyssiin peilin etehen ja väännään naamani tekovirneeseen.

Rami siihen toteski, että täytyyhän sen ämmän ny puhua asiansa puolesta, sillä se arvatenki elantonsa tienaa. Kaipa tuommoselle nauruhumpuuk... terapialle on paikkansa nykypäivänä.

Eikä se ohojelma ihan hukkaan menny, mä meinaan revin siitä senpäivääset naurunremakat ku kuunneltiin sitä juttua etiäppäin... Poimin sen ämmän puheista semmosen tittelin ku "naurulogi". NAURULOGI? Mä olin niinku että mitä vittua, onko tuo ny tosisaansa? Vai olik tää ny Turu murret, kyl määki hei Turuus näi ko naurulogei riakkus Aurajoki varrel ja paskos mun pääl? Mut ei, ei se ollu Turun murretta ja siitäkös se nauru sitte karkas ilimoolle. Kysyyn Ramilta, että mitä jos mäki antasin ittelleni titteliks vaikka PILLULOGI ja menisin radioon selittään pillujuttuja! Et jos kesken työpäivän panettaa, ni ei tartte ku mennä vessaan räpläileen, ni johan heleppaa! Ja ihimiset maksaas ittensä kipiäksi siitä ku mä pitääsin pillujoogatunteja.

Mulla on sellanen allerkia, joka rupiaa pahoin oirehtiin kun jostain kuulee tai lukee tuommosia ihime juttuja. Se on vähän samallaanen vaiva ku pölyallerkia, nimittäin hölynpölyallerkia. Mut kuten sanottu, ei menny hukkaan sen nauruterapeutin naurettavat sepustukset, mua ainaki naurattaa sen jutut yhä aiva perkeleesti! :D