Olin Turus josain kaupungilla. Mun seuras oli muitaki, mutten muista ketä. Mun päätä kutisi jotenki kummasti ja rupesin raapihin sitä. Nyppäsin irti muutaman hiuksen ja syynäsin niitä tarkasti. Huomasin, että niiren hiusten seas vipelsi pari jotain ihan pientä ötökkää! Pyysin jotakuta kaveriani kattoon mun tukkaa ja tää totes saman asian: mulla oli täitä! Hyi kauhia!

Olin yhteyres parturiin, mihinä olin viimmeksi käyny. Selekis, että täit oli ilimeisesti "tarttunu" mulle sieltä. Mietiin, koska olinkaa erellisen kerran ollu parturis ja muistelin, että siitä oli vähä yli kuukausi. Mua ällötti, ku aattelin että mulla on kuukauren ollu pääs jotaki ötököitä ja kauhistelin, että mihkähän mä niitä oon oikeen onnistunu levittään siinä ajas!

Mua neuvottiin ostaan apteekista täisampoota ja pesehen sillä kaikki ne kropan alueet, mihinä vaan jotaki karvaa kasvaa. Sitte samalla aineella vois pestä hiusharjat sun muut. Mä kyselin, että mitä muuta pitää teherä. Petivaatteet ainaki sanoin vaihtavani heti puhtaisiin. Yks kaveri lohorutteli, että se täisampoo yleensä tappaa tosi hyvin ne elukat.

Muistin, että meillä oli vanhastansa kotona täisampoota! Meninki heti kotio ja hieroin sampoota tukkaani. Se vaahtos oikeen komiasti. Sitte muistin, että sillä piti pestä kaikki muutki karvaset kehonosat ja niinpä levitin sampoota myös tonne toiseen päähän... ja kainaloihin jne. Mietiin kyllä, että eikö ne oo ihan eri elukoita mikkä tua alemmas pehkos viihtyy... mut tein varmuuren vuoksi niinku oli neuvottu. Sitte otin viä hiusharjani esiin ja pesin senki sampoolla.

Sampoon piti antaa vaikuttaa 10 minuuttia. Mulla oli ajastinkello pesuhuonees mutta huomasin, etten ollu huomannu heti pistää sitä raksuttaan. Rupes huolettaan, että mistä mä ny tiän että se sampoo on vaikuttanu tarpeeksi kauvan.

Joutesani vilikasin tarkemmin sitä sampooputelia. Voi jumalauta - huomasin että se tökötti oli jotaki kissoille ja koirille tarkotettua syöpäläistorjunta-ainetta! Miten mä olinkaa muistanu, että se olis ollu ihimisten täisampoota! Rupesin kauhialla kiiruulla viruttahan sampoota pois ittestäni kunnes siitä sampoopurkista osu silimiin teksti, että "Sopii myös ihmisille". Voi perse, että kerkisinki pesehen sen aineen pois ennenku se kerkis vaikuttaa.

Päätin, että kävisin toisena päivänä hakemas apteekista rehtiä täisampoota enkä pelaisi millää elukoitten valamisteilla.

Seuraavana päivänä pelasin parin työkaverin kans jotain lautapeliä. Pelilauta oli enste niinku Afrikan tähti, mutta hetken päästä se oliki Monopoli. Yks työkaveri lähti välis käymään josaki, mut mä jatkoin peliä sen toisen kans. En oikein olisi jaksanu keskittyä siihen peliin, ku mua vaivas koko aika, että oliskahan ne täit kumminki kuollu sillä eläimille tarkotetulla mömmöllä. Mulla oli hiusharja mukana ja harjasin sillä pari vetoo ja jäin tuijottaan sitte niitä harjan piikkiä. Näin, kuinka piikkiä pitki marssi pari täitä. Ei auta, kyllä täytyys vaan hakia sitä täisampoota.

Sillä aikaa ku mä mietiskelin täijuttuja, työkaveri oli rakentanu pelilaudalle vinon pinon hotelleja. Mua rupes vituttaan koko Monopoli, en ollu ikänä tykänny siitä pelistä koska mä aina hävisin sen. Mietin, että jos mä tahallani pelaisin huonosti ni se työkaveri voittas mut nopeemmin eikä sitte tarttisi niin kauvaa kärvistellä sen pelin kimpus. Ja pääsis apteekkiin.