Taas pientä mainospalaa tähän välihin, ku ei oikeen elämäs ny justiin oo muutakaa mistä kiriottas. Eli pääsin taas mukahan yhteen Buzzador-kampanjaan, mihinä pääsen itte testaahan jotaki tuotetta (tai täs tapaukses usiampaaki) ja jakahan tuotenäytteitä kavereille. (Lisää tästä touhusta voit lukia tästä linkistä). Tällä kertaa sain testattavaks ripakopallisen Vanishin tahranpoistoaineita.

Kuvas on seuraavat tuotteet: eturivis (vasemmalta oikeelle) on Vanish Oxi Action -jauhe värilliselle pyykille, sitte Vanish Oxi Action Crystal White -jauhe valakopyykille. Sitte on Vanish Oxi Action Extra Hygiene -jauhe, minkä pitäs listiä bakteerit pyykistä ja tuo pussukka on näytepussi tosta ekasta jauheesta. Näitä pussia mä siis jakelin muille testattavaksi. Takarivis on vasemmlalla Vanish Oxi Action -geeli värilliselle pyykille ja sitte Vanish Oxi Action Crystal White -geeli valakoselle pyykille. Sitte on Vanish Oxi Action -esikäsittelysuihke sekä Vanish Oxi Action Matto & Tekstiili -suihke, mitä voi käyttää tahranpoistoon just mattoihin, soffaan, autonpenkkeihin jne.

Täs olis ny muutama sana nuista tökötiistä. Aiva pakko sanoo, että nuilla pyykinpesuaineilla mä en saanu mitää ihimeiksi luettavia ilimiöitä aikaan. Pyykistä tuli yhtälailla puhurasta nuitten ainetten kans ku ilimanki. Yks valopilikku kylläki oli, ku suttasin yhyret äitiyshousut sulalla margariinilla oikeen kunnolla. Tuon Vanish Oxi Action –jauheen avulla rasvaläikkä ei lähteny ja mä jo kirosin, että ihanku mulla ny olis jotenki aiva liikaa päälle sopivia kuteita, ku tämä piti näin sotkia ettei eres pesus lähäre. Mutta seuraavaks hinkkasin suoraa siihen rasvaplänttiin tota geelimäistä Vanishia ja huokasin helepotuksesta, ku pyykkäyksen jäläkeen läntti oli hävinny!

Vähä vaikiampi pala purtavaksi oli muutama äijän T-paita. Niis oli deodorantista pinttyny kainaloihin kauheet kovat klimpit, jokka ei ollu moneskaa pesus lähteny pois, ei eres 60 astees. Mä tietysti toiveikkaana koitin niitten dödöpinttymien poistoon liki kaikkia eri konstia: pesin nuitten jauhemaisten aineitten kans, sitte geelimäisten, hinkkasin niitä geelejä ennen pesua suoraa tahroille ja joissaki pesuis käytin viä lisänä tota esikäsittelysuihketta. No, ne perkeleen deodoranttirähmät ei lähteny mihkää, vaan paidankainaloihin jäi aina vaan dödölle haisevat kovettumat. No ei onneks sentäs hienhajuset… Mut äijällä on ny hetken aikaa ollu käytös yks tietty dödö, aikasempien hajunsyöjien kans ei oo ollu tommosta ongelmaa, joten luulen että täs menee ihan ensteks deodorantti vaihtoon ennenku ruvetaan pesuaineita syytteleen.

Sitte testasin tietenki, että tuleeko valakopyykistä taas valakosta, kuten Vanishin yks TV-mainos väittää. Siinähän joku akka pesee valakoset lakanat Vanishilla niin puhtaiksi että ihan silimiin ottaa, ja naapurit tulee niin kateellisiksi, ettei ne kehtaa ripustaa omia kusenpolttamia riepuja enää näkösälle niitten puhtauttaan hohtavien liinavaatteiren rinnalle. No, lopputulos oli se, että TV-mainos taisi vahavasti liiotella tuotteen tehoo, niinku ripsivärimainoksis ikään. Ja jälleen koitin taas nuita valakopyykille tarkotettuja aineita monella tapaa. Pistin niin geeliä ku jauhettaki koneeseen tavallisen pyykinpesuaineen kans, hieroin geeliä taikka esikäsittelysuihketta suoraan tahroille, sitte paria poijan paitaa uitin ennen varsinaista pesua aikansa vesikipos, josa oli tuota jauhemaista valakopyykkiainetta, ja sitte viä oikeen valokuvasin muutamia, joskus muinoin valakosia olleita rettuja ennen ja jäläkeen. Poijan vanhoja harsoja pysty kätevästi vertaahan uusiin, ku nuo tulokkaan pakkauksen harsot on viä aiva iskemättömiä.

No, valakopyykki ei usiammankaa testipesun jäläkeen päässy mitenkää häikäseen, ja ku vertailin valokuvia ja muuta vertailumateriaalia, totesin, että eipä ne tummentumat oo tainnu haalistua sitte vähääkää. Tottahan ny pyykistä tuli puhurasta, mutta ei sen kummempaa. Ja itte asias poijan valakosista pairoista ei lähteny edes kaikki ruokaläikät täyrellisesti, ei vaikka osa läntiistä oli jopa suht tuoreita. Mustikka kyllä irtos, mutta joku porkkanasuttu jätti jäläkeensä hailukan keltaset jäljet (jokka ei ehkä kovin selkeesti näy tos oikianpuolooses kuvas, mut ku livenä tarpeeksi syynää, ni kyllä siinä pienet läikät erottuu), vaikka samoja sotkuja koitin siis useemmalla eri tempulla pestä pois.

 

Tuosta Extra Hygiene –tuotteesta mä vähä mietiin, että mitäs mä tän kans ny teen. Mua periaatteestaki sieppaa tuommonen touhu, että ihimisille markkinoiraan mielikuvia, että me mukamas nykypäivänä eletään ihan hirveen paskan keskellä ja että kaikki pöpöt pitäs eliminoira ympäristöstä. Mutta ku mä tommosen tuotteen olin ilimatteeksi saanu ja sitä sitoutunu testaahan, ni piti sitte keksiä, minkä sorttinen pyykki olis oikeesti tosi likasta ja ällöö. No enpä oo kuullu että kukaa olis puhtaasta pyykistä mitää tautia saanu, mutta päätinpä testata tuota ainetta mm. pojan petivaatteisiin, jokka oli kokenu pienen vaipan falskaus –onnettomuuren. No, kyllähän kusipyykkiki tuli puhtaaksi, mutta vaikiahan sitä ny on silimämääräsesti mennä sanohon, kuoliko sieltä ny ylimääräset bakteerit vai ei :D Niin, ja että oliko niis pyykeis ny mitää kauhiaa örkkypitosuutta ennen pesuakaa… Sitte testasin samaa tavaraa tyynyn pesuhun. Valkkasin kaks tyynyä, jokka on ollu yhtä kauvan käytös, ja jotka oli sen näkösiä, että heikompaa rupiais hirvittään siinä kohtaa ku nappaa tyynynliinan pois. Siis oikeen kunnon keltasilla hikiläimisköillä mehustetut, vanhat tyynynreuhkat! Toisen tyynyistä pesin pelekällä pyykinpesuaineella, ja toisen tyynyn pesuhun käytin lisäksi tota Extra Hygienee. Saastaläikät lähti kutakuinki yhtäläisesti molemmilla pesutaktiikoilla, eli vähä jäi ton tuotteen ylivertaisuus kyseenalaseksi.

Eli, pesutulokset jäi mun mielestä sen verta vaatimattomiksi, että en mä oikeen usko, että mä jatkos rupian näitä kaupasta kantahan kotio… ku kerta ilimanki pyykki peseentyy puhtaaksi. Eikä mulla oo mitää pakkomiellettä saada muksun kuteita täyrellisen läikättömiksi, ku jätkä kuitenki saa vaatteensa sutattua alta aikayksikön, ni eipä siinä ny oo hirveesti merkitystä, onko siä tuoreitten suttujen joukos pari vanhaaki. Mä ny en testannu pyykkien liottamista ku kertaalleen. Jokku on kehunu, että se toimii ku pyykkiä liottaa ennen pesua vetes, mihkä on lisätty tahranpoistoainetta, mutta mä oon sen verta laiska, etten mä kyllä semmosta jaksa ruveta tekehen, ellei ny satu olehen kysees joku tosi paha likaplätti ja tosi pahas paikas, ja sellases vaattees mihinä ei soisi olevan mitää ylimäärästä töhönää – kuten ny vaikkapa josaki ainois sopivis äitiyspöksyys :D Mutta mä nuilla testituotteilla pesen viä tuommosia ns. pahoja tahroja varmaan lopun ikääni, koska niitä tulee kuitenki sen verta harvoin. Tää oli kuitenki ensimmäänen kerta mun elämäs, ku multa kotoo löytyy tavallisen pyykinpesuaineen lisäksi tahranpoistoaineita, ni ehkä seki kuvaa sitä, kuinka usein mä oon kokenu tarttevani jotain extratehoo pyykkini pesemiseen…

Ainua nuista Vanishin kamoista, joita voisin joskus ostaakki, on tuo Matto & tekstiili –suihke. Mä testasin sitä yhteen räsymattoon, joka oli kissanoksennuksen kirjavoima. Nuo perkeleen elukat ku ei mitenkää pysty heittään niitä ryynejänsä muualle ku maton päälle (eikäku anteeks, nymmä valehtelin! Just tänään löyty kissanoksennus keskeltä keittiön pöytää vahakangasliinan päältä). Sitte eräs ykä oli yksinkertasesti vaan liikaa, kuten vasemmasta kuvasta näkyy. Tuo oli lopputulos, ku Rami oli ihan vaan kostian rievun kans siivonnu enimmät sattumat. Sitte matto oli heivattu varastoon orottaan ens kesää ja seuraavia matonpesukelejä. Mä innoissani sitte ruikin tota mattosuihketta tohon ykälänttiin sekä pariin muuhunki kohtaan, mihkä oli ammoin jääny vähä vähemmän huomiota herättävät yrjötahrat. Sitte kosteen mikrokuiturätin kans hinkkasin oikeen tunteella nuita sotkukohtia ja annoin läikkien kuivua. Ne lievimmät tahrapaikat hävis näkyvistä käytännös niin, että mun oli ihan vaikia löytää niitä kohtia enää! Sen sijaan tuo pahin oksuläimiskä ei teheny ihan niin hienoo katoomistemppua, mutta lopputulos oli aiemman, törkeen ruskeenkirjavan sijaan haaleen keltanen. Helevekko kun se laatta oliski osunu johki muuhun kohtaan ku keskelle valakosta raitaa, ni ei sitä varmaan erottais tonkaa vertaa. Mut kyllä ton maton ny kehtais lattialle levittää, etenki jos ton kellertävämmän puolen pistää lattiaa vaste :D

 

Siinä oli siis meikälääsen Vanish-kokemuksia. Mitä ny oon tuolta Buzzadorin Facebook-ryhymän sivulta lueskellu muitten käyttäjien kommenttia, ni kyllä siä moni vannoo nuitten nimeen ja on saanu kuulemma tahrat irtoohon tuosta nuon vaan! No, ehkä taika on huolellises esikäsittelys ja myös siinä pesuainees, mitä sen Vanishin kans käyttää. Ja joku ehkä ehtii ja jaksaa heti tahran ilimestyttyä pistää vaatteen likoohon ja muistaa ulukoo kaikki Marttojen NiksiPirkkaNiksit, että mitenkä sen punaviinin saikaa irti paidanrinnuksilta ja sitä rataa. Ehkä mä viä kokeilen jotain dynamiitti + Vanish –käsittelyä niihin äijän T-pairankainaloihin ni ei ainakaa voi mistää yrityksen puutteesta syyttää, miksei testattavat tuotteet pelaa!

Pääsin sattumalta meleki samaan syssyyn mukaan toiseenki Buzzador-kampanjaan testaahan Doven hiustenhoitoainetta. Testaaminen on viä vähä vaihees, niinpä mä kerron ton tökötin testailuista lisää sitte tuonnempana.