Pitkäperjantaista uhkaa tulla ny kyllä oikeen tosi pitkä. Heräsin meinaan viä aikasemmin ku eileen, eli jo klo 6! Äijä paino viä takasi maate, mutta mua ei ny yhtää huvita nukkua. Odotan niin innolla että saaraan talohon uutta väkiä, kun tuo vanhempi väki jo lähti puksuttaan kohti Saariselekää.

Mä kerkesin jo luulla, että kevät olis ollu jo tulon päällä, mutta mitä vittua, pakkasta on pitkälle toistakymmentä astetta! Eipä oo tänä "talavena" tainnu näin kylymää viä ollakkaa. Eihän täs uskalla edes siiteripussia nostaa verannalle jähtyyn, tuahan siiterit jäätyy alta aikayksikön! Vaan eipä kai se koko päivää nuon kylymää pirä, taitaa asteet kivuta yllättävän likelle nollaa kun tuo aurinko tuolta ny vaan pääsis kunnolla ylähä.

Ylähä sais päästä äijäki. Pitäs käyrä tänään äitin vanhempia moriestamas täs aamusta. Selevyyren vuoksi sanottakoon, että äitin vanhemmat on niinku "mamma ja pappa" ja isän äiti on sitte "Honkajoen mamma" :) Jaakko lupas olla Isojoella puolen päivän aikoohin, ja sitte joskus siinä iltapäivästä toivottavasti sais heitettyä reissun sinne Honkajoen mamman työ.

Meikkasin ja laitoon kunnon silimäpakkelit senki uhalla, että voi ihan hyvin päästä poru siä Honkajoella. Se on oikeestaan kaikista pahinta nähärä, ku joku toinen poraa. Sitte ei munkaa silimät meinaa millää pysyä kuivana. Mä haluaisin jotenki oppia hillitteen itteeni ku rupiaa itkettään, mutta enpä oo onnistunu. Raivostuttavinta on, että kun mä oikeen suutun, ni sitte mä kans pillahran itkuun! Mä mieluummin kihisisin suuttuneena kiukusta ku rupian rääkyhyn! Se poraaminen jotenki vie mun mielestä tehoo siitä suuttumisesta, meinaan siis että jos riitapukari näkee mun poraavan kesken rähinän ni mähän vaikutan siinä ihan joltain herkkis itkuiikalta ennemmin ku vihaselta ämmältä :P

Ei maar, tairan mennä ny vähä potkihin äijää puohon jos se siitä riemastuneena nousis vaikka ylähä sängystä ;) Haluasin vaan saara ny tän päivän kunnolla käyntiin ni ei tulis aika niin pitkäks niitä kaveria orotelles :)