Viimein on tämäki työpäivä takana! Johan se meinas vähä pitkältä tuntuakki välillä. Sitte ku viä tästä menis ihimisten aijoos maate ni tulis huominenki nopiampaa... mutta eikä mitää, minä olen Anne ja teen useimmat asiat sillai ku vaan vaikiammin saa, eli kohonaan täs tietokoneella varmaan puoleenyöhän ja kiroon sitte huomenna aamulla ku koitan päästä seittemältä ylähä...

Saattaa tietysti kuulostaa tyhymältä, että jos mä niin orotan huomisen tuloo ja mökille pääsemistä, ni miksei mun kannattaasi samantien nukkua maharollisimman pitkään eikä väkiste nousta ylähä ennen sianpieremää? No mieluusti mä nukkuusinki vaikka mailman tappihin mutta ku tarttis viä huomenna teherä sata asiaa, koska miks suotta teherä asioita tänään, jos ne voi lykätä huomiseen?

Eli täs tulis sitte huomisen asialistaa. Kohta 1: pitääs pakata omat mökkikamppehet. Kohta 2: pitää käyrä Henkilöstövuokrauksen toimistolla. Kohta 3: pitää käyrä kaupungilla hakemas ainaki osa Jaakon synttärilahajaa. Ja kun ny tuli uhottua, että mulla on sata asiaa huomenna hoirettavana, ni otetaan sitte seuraavaksi Kohta 100: Pitää pakata jääkaapista kaikki semmonen mukahan, mitä sinne ei voi unohtaa, kuten siiderit ja kaljat. Nehän vois vaikka märäntyä :D

Ja kaikista vittumaisinta on se, että Rami tulee huomenna töistä jo ihan hävyttömän aikasin, eli olis kaikista parempi jos nuo erellä mainitut hommelit olis alta pois ennen sitä, ni päästääs sitte suoraan matkaan. Aateltiin vaan käyrä enste johonaki syömäs, sitte kaupas ja sitte vasta päästään varsinaisesti matkaan. Vappuaatto saattaa olla aika pitkällä ennenku ollahan perillä asti, mutta ehkei s'oo niin vaarallista. Ainahan mä voin järjestää vapputunnelmaa matkalla, kieputtaa jo kotoo lähties kaulan ympäri serpenttiiniä, päästellä jommasta kummasta päästä vappupillimäisiä ääniä ja auton klasista voin puhallella saippuakuplia. Ja tällä menolla Rami hermostuu muhun jo ennenku ollaan eres Turun rajojen ulukopuolella ;)

Mukavaa keliä on ilimeisesti luvas usiammaksi päivää! Voishan sitä olla vappuna Turun jokilaivooski tunnelmaa, mutta eiköhän sitä tunnelmaa järiesty myös merelle Ramin pikkupurtiloon :D Kun oikeen aurinko paistelee, vois veneellä puksuttaa menehen vaikka koko päivän, tuli kalaa taikka ei.

Jaahas, saapa nähärä viäkö pesulasta soitellaan hommiin ens viikolla. Mä olin vittumaanen enkä viä eres sanonu töis kellekkää, etten mä oo käytettävis kahteen viikkoon. Siä on tällä viikolla kyllä vipeltäny niin paljo uusien tuurarien naamoja, että ei siä varmaan mailma kaaru eikä täyty paskasista retuusta jos ny yks apuri on pari viikkoo mualla. No oikeestaan mä en sanonu sille ns. pomolleni ens ja seuraavasta viikosta viä mitää, koska mä aattelin, että jos se vaikka ajattelee musta, että tota muijaa mä en tänne enää kyllä pyyrä, ni mä en mee sille sitte lässyttään, ihanku olisin kovinki korvaamaton, että "sori mut mä en sitte oo käytettävis pariin viikkoon". Sitte se akka sais tilaisuuren naureskella mielesänsä, että "hah hah, ei oltas sua huolittukaa!" Vittu et mulla on sitte kieroja ajatuskuvioita.

Töistä muute tuli viä mieleen, että jos joku siä on ollu (sen yhyren ämmän lisäks) ärsyttävää, ni se kun ihimiset jättää kaikkee rojua työvaatteittensa taskuuhin! Ja jokku paperitollot on aivan vihoviimeesiä perkeleitä! Jättääköhän ihimiset kotonansa yhtä palio taskuuhin roipesta, kun ne nakkoo vaatteensä pyykkihin? Sieltä ku kaiken käyttökeleposen kantaas kotionsa ni tulis aika nopiaa varmaan ainaki keskiverto omakotitalon rakennukseen tarvittavat naulat ja ruuvit kasahan. Mattoveittiä, työhanskoja ja korvatuluppia löytyy kans uskomattomat määrät, kuulakärkikynistä ja tussiista ny puhumattakaa... paha vaan että usein kaikki kiva tavara löytyy vasta sen jäläkeen ku se on käyny vaatteitten muaas enste pyykis ja sitte kuivausrummus. Sen jäläkeen ei ainakaa kuulakärkikynistä taharo olla jäliellä muuta muovisia päreitä.

Yks asia on kuitenki, minkä löytyminen pyykkirettujen taskuusta ei vituta: nimittäin kolikot ;) Niin että mulla olis pyyntö ihimisille, jokka heivaa rettunsa pesulahan: voisitteko vilikasta taskuunne pohojat ennen ku heitätte vaatteen pyykkikoppahan? Aatelkaa jos taskuhun jää vaikka rahaa, summa siirtyy lyhentämättömänä jonku pesulatyöntekijän taskuun! Tai jos sinne taskuuhin on ihan pakko jotaki jätellä, ni sitte VAIN ja AINOOSTAAN niitä kolikoota, kiitos! Kyllä se kummasti tylsää päivää piristää ku kuivausrumpu sylykäsee naamalle kaharenkymmenen sentin kolikon. Ja sillä rahalla sentäs tekee jotaki, toisinku jollaki umpiruosteisella mattopuukolla ja käytetyyllä korvatulupilla!

Mutta ei kai täs sen kummempia. Vappu, tai paremminki mökkireissu on jo ovella. Vitut vapusta, kunhan mökille pääsee ja moneksi päivää! Vappu tuo ehkä tähän reissuun pienen lisämausteen vaan. Kai sitä vois kohta ainaki suunnitella maate menemistä, kieltämättä silimäluomet alakaa jo tuntua vähä painavilta. Kai neki on lihonnu.