Taitaa olla tulos pitkä työviikko, vaikkei oo edes iltavuoroo. No se ny tosiaan viä puuttuus. Eilisen pyöräälyn päälle on paikat kipiät sieltä täältä ja sitte lisäksi varmaan koko pesulafirman (ellei peräti koko Euroopan) tympein ämmä on mun työparina koko viikon! Se akka näyttää naamastansa paskaa syöneeltä kyykärmeeltä (kuten asian näin Ramille tänään ilimaasin) ja sen ääni on yhtä miellyttävää kuunneltavaa ku liitutaulun raapiminen kynsillä.

No ei se ny viä oo paha, jos joku on naama norsunvitulla ja puhuu kimittävällä äänellä, mutta ku käytöski on viä tympiää. Jos oon töis vähänki huolimaton ni se on heti tuhahtelemas ja inajamas. Ei se siis suoranaisesti mitenkää vittumaisesti sano eikä hauku päin naamaa, mutta ne ilimeet ja eleet on niin väheksyviä ja siitä sen lärvistä paistaa kilsan päähän, että se pitää mua jonaki onnettomana tunarina josta ei oo ku haittaa siä pesulas.

Sitte jos mä teen jotaki väärin sen takia, ettei kukaa oo kertonu, että joku juttu teheräänki tavalla B eikä tavalla A, ni taas sillä ämmällä silimät pyörii pääs siihen malliin että ihanku se olis mun vika, ettei mulle oo kerrottu, miten se asia olis kuulunu teherä. Ja sitte jos mä kysyn, miten joku juttu teherään, se ämmä happamana näyttää mallia ylimalakasesti ja tulee sellanen olo, että se pitää mua ihan tyhymänä ku en osaa jotaki asiaa ja mun täytyy kysyä neuvoo. Ihanku mun pitäs tietää kaikki ku oon jopa kolomisen viikkoo ollu siä hommis.

Mä koitan niellä mun ärsytykseni ja ajattelen, että ehkä se akka on vaan sen tyylinen eikä se kaiketi mitää pahaa tarkota eikä välttämättä edes ajattele, että onpas tuoki tuuraaja ääliö, mutta sitte se taas mulukasee päälle tympiänä ja ynisee jotaki, ni tekis mieli sanoo että voin mä kotiakki lähtiä jos ei apu kelepaa!

Ehkä se voi joittenki vakituusten työntekiöötten mielestä olla ärsyttävää ku aina jostaki puskista tulee aina vaan uusia ja uusia naamoja tuuraileen ja aina kaikille pitää opettaa samat asiat aluusta, mutta eikö silti voisi suhtautua vähä ystävällisemmin eikä olla niin saatanan ylimielinen?