Onpa ihimeellinen olo. Mieli tekis kiriottaa ummet ja lammet muttei silti oikeen tiä, mistä sitä niin kauhiasti oikeen kiriottas lopulta.

Ei oo tosiaan täs ihimeitä ehtiny tapahtuun eilisen jäläkeen. Ei kuulunu eres soittoo siltä kasvihuonetyypiltä, joka jo eileen lupas soittaa... Enkä tiä onko se mahtanu tän päivän aikana koittaa, meinaan mulla on työpäivän aikana puhelin pukuhuonees repus ja se pukuhuone on varsinaanen pommisuoja, eli ei siä mitää kuuluvuutta oo kännykäs.  

Ens viikolle olis tyrkyllä pesulasta aamuvuoroo koko viikoksi! Jippii rahaa se vaan tietää! Ja helevetin aikasia aamuherätyksiä :P Sekä varmaanki myös väsyneitä jalakoja ja jumittuneitä hartioota... Meinaa vähä käyrä mun kuntoni (minkä?) päälle ku seisoskelee semmoset 8 h päiväs ja sitte viä reuhtoo painavien pyykkirettujen kans.

Kannoin taas tänään yhyren tosi valtavan korren kekohon hääjärjestelyjä ajatellen :D Poikkesin keskustas ennen töihin lähtöö ostamas Tiimarista vähä servettiä! Ja hääjärjestelyistä puheen ollen, töis oli tottakai aikaa taas ajatella kaikkee samalla ku ripusti takkia henkarille, manailin jo etukätehen äitiä ja sen hinkua puuttua hääjärjestelyjen kulukuun.

Viikonloppuna se meinaan keksi, että mun pitääs jostain Isojoen suunniltaki kysellä, mitä siä pitopalavelut maksaa ja että suotuusko sieltä päin joku ottaan hoitaaksensa meirän hääkokkailut tää Turuus! Meinaan äiti oli ihan järkytyksis, ku siä päin yks pitopalavelu velootti esim. papan hautajaisruuista jotaki reilut parikypää per lärvi ja meirän hääsapuskat tulis maksahan sieltä meirän varaamasta juhulapaikasta otettuna 51 erkkiä naamaa kohore. No joo, onhan siinä iso ero mutta homma ratkes sillä että ruoka tilatahan samasta paikasta. Justiin ku mä ja Rami ollaan muutenki koitettu hoitaa järjestelyt mahrollisimman yksinkertasesti, ni eikö se ny ookki kaikista yksinkertasinta ku ottaa sen ruuan sen juhulapaikan köökistä eikä tartte erikseen kaivaa jostain kivenkolosta pitopalavelua?

Eileen mä sitte asian tarkistettuani kerroon, että ruoka on tilattava sieltä juhulapaikasta, äiti heitti, että "olisitte valinnu semmosen paikan, että olis saanu itte valita mistä ruuat tilaa". Tuota kommenttia mä oon tänään pääsäni pyöritelly töis varmaan puolen päivää ja kironnu, että voi vittujen kevät, vaikka se taiski olla puoliksi vitsillä heitetty letkasu. Joo ja kuulemma mun vanhojentanssipuku olis ollu vallan hyvä hääkolttu ni ei olisi tarttenu uutta ostaa.

ARGH! Emmä ny tosiaankaa oo rupeemas yli varojen pröystäileen häitten tähäre mutta en mä ny mitää pula-ajan pirskeitäkää aatellu pistää pystyhyn! Jos tavotteena on kuitenki se, että ittelleni en häitä järkkää enää tän ensimmääsen kerran jäläkeen (*puun koputus tähän*) ni kai ne häät saa olla sitte semmoset ku morsiuspari itte toivoo, vaikka se maksaaski pikkusen ekstraa? Enkä mä kehtaa oikeen täräyttää mitää kovin näppärää kommenttia äitille vastapalloon, tai mä saan kuulla, kuinka mä oon jääräpää änkkä känkkä ränkkä ja sitä rataa.

Niin että äiti rakkaani, jos joskus vahingos satut lukehen tän, koita ymmärtää että mä kyllä arvostan sitä että koitat huolehtia mun perähän, mutta emmä enää oo mikää ihan pikkupenska joka ei mistää mitää tajua ;)