Tänään taas sain toristettua, että autoilla(ki) on jotaki mua vastaan. Siinähän ei oo ollu mitää uutta, että mun läsnäolo saa tietokoneet jne sekoohon, mutta että ny autokki on ruvennu kapinoitteen!

Jokunen viikko takaperin enste olin Jaakon autolla menos johki, tais olla sinne pesulahan. Kesken matkan ilimastointilaite sääti itte ittensä niin kylymälle ku vaan ikänä ja rupes puhkuun jäätävää ilimaa auton täyteen! Hetki mulla meni ennenku tajusin, että eihän mun oo pakko auton oikkujen takia jäätyä vaan säärin ilimastointivehkeen puhaltaan parikytäasteista ilimaa, eli niinku ne sääröt alunperin oliki.

No viimme viikolla sitte äijän autos GPS käynnisti itte itteensä kesken ajamisen. No sille löyty kyllä lopulta järkevä selitys, sen piuha oli tupakkisytyttimes vähä löyhäs ja sitte kun se johto yhyristi vahingos kunnolla, ni kepsi käynnisty. Mä pistin sen johoron kunnolla kii ni nysse masiina menee päälle autoo käynnistäes, niinku kuuluuki.

Viimme viikonloppuna taas olin äitin autolla tulos Turuusta kotio, kun yhtäkkiä tuulilasinpyhkimet alako pyhkiä ikkunaa, vaikkei eres satanu! Siinä autos on kai semmonen systeemi, että joku osa tuulilasia tunnistaa sen, ku siihen tippuu vesipiskoja ni sillon ne pyhkijät alakaa toimia. En tiä olisko sitte joku pörriäänen lätsähtäny just siihen kohtaan lasia, mikä ne vesitipakki havainnoi.

Emmä näitä, kaiketi ihan jopa järkeenkäypiä sattumia pitääsi minää, muttaku ne on sattunu tälleen meleki kuukauren sisään kaikki! Eikä tosiaan ykskää juttu oo kiinni mistää mun sekoiluista!

Viiminen niitti tapahtu sitte tänään. Lähärin Ramin autolla töistä ja ihimettelin, että ihanku se auto jotenki käyttäytyys kummasti. Sitte ajattelin, että mä tairan vain ny kuvitella, en mä muutenkaa tajua pahemmin autojen päälle, että koska ne käyttäytyy normaalisti ja koska niillä on jokku mörököllipäivät. Ja ajattelin, että jos meen sanohon viä Ramille, että ihanku autos olis jotaki hämminkiä, ni se raukka ei saisi rauhaa ennenku olis tutkaillu koko pirssin läpikotasin - ja torennäkösesti turhaan, ja sitte Rami olis saanu vaan irvistellä mulle, että mitähän mäki muka luulen autoosta tietäväni...

Mut autos oli ku oliki "pikku" vika minkä Ramiki huomas ihan tuosta nuon vaan, vaikken mitää sille maininnukkaa. Toinen takarengas oli nimittäin puhujennu. Joo, ja mä huomasin jopa sen verran, että "ihanku auto jotenki käyttäytyys kummasti".