Jees poks eileen tultiin sitte porukoitten vaivooksi Isojoelle :D Ja kyllä kevät näköjään oli löynny jo tännekki asti. Puut vihertää, kukat kukkii ja Rami näki tänään kangasperhosia. Tosin aika kylymää tää on ollu, jos viikonloppuun vertaa. Tänä aamuna oli oikeen 4 astetta pakkasta ku lähärin töihin! Perkele ku keskellä kesää joutuu viä skrapaahan auton klasia!

Ensimmäänen työpäivä kasvihuoneilla on takana. Tarkemmin ottaen sen firman nimi on HeVi-kolmio, ja mä keksin, että tuo lyhenne tulee sanoosta Hevon Vittu. Kyseinen mesta tuottaa siis kurkkuja. Mä en kyllä päässy tänään mihkää kasvihuoneeseen hikoileen, vaan olin ihan inhimillisis lämpöolosuhteis pyörittämäs yhyrellä masiinalla narua rulliin... tosi kehittävää ja ykstoikkosta teherä sitä samaa hommaa koko ikinen päivä, mutta koska homma oli mulle uutta, ni uutuurenviehätyksen voimalla sitä jakso porskuttaa. Huomiseksi on kyllä luvas samaa hommaa, voi olla että tuntuu päivä meleko pitkältä, mutta eikähän sen kestä... onpahan ainaki yks ihan hauskan olonen muija siinä tekemäs mun kans samaa hommelia, kuten tänäänki.

Mulla on töis aina joku ihime pakkomielle vaharata koko aika kelloo ja laskia ensin tuntia ja lopuksi minuuttia ensin seuraavaan taukoon ja lopulta kotiolähtöön. Ja siinä vasta tuntuu aika kuluvan hitaasti, ku kuvittelee, että viime kelloonvilikasusta on ainaki puoli tuntia ja sitte huomaa että torellisuures meni vasta kaks minuuttia. Mutta on se sitte toisaalta kivaa ku ne viimeset minuutit on huvennu ennen seuraavaa etappia :) Etenki siinä vaihees, ku kyseinen etappi on kotiolähtöetappi. Ainahan ny on kiva lähtiä töistä kotio, vai?

Töitten jäläkeen maalattiin äitin kans tuvanseinää. Rami oli maalannu tuon tienpuoloosen seinän yläosan ja me sitte äitin kans surittiin alaosa. Pölistiin siinä niitä näitä ja kutakuinki seuraavanlainen keskusteluketju jäi mieleen. Ensin mä vähä vaan pohojustan sitä tarinaa, mistä tuo ketju alako. Kerroin joskus äitille, kuinka mä ja yks kaveri Turus oltiin kävelemäs keskustas johki baariin ja sitte pari jotaki hoono soomi neekeriä rupes huuteleen tyyliin "hei tyttö tulle tänne meidä kanssa auto" ja me kaverin kans sitte kuitattiin tilanne korrektisti huikkaamalla, että "haistakaa paska" ja sitte sieltä kuulu vaan takasi, että "haista itse paska". No tuo viimenen lause sitte huvitti äitiä suuresti ja se jäi sitte elähän meirän keskinäiseen sananvaihtoon.

No tänään siinä maalates äiti pottuili mulle jotain ja mä sanoin, että "haista itse paska" matkien jotain ulukomaan aksenttia. Siitä sitte juttu siirty siihen, että tuntuu siltä, että varmaan ekat sanat, mikkä ulukomaalaaset oppii suomes, on justiin kirosanat. Sitte äiti selitti jonku jutun, kuinka joku suomalaanen turisti oli ulukomailla opettanu paikalliselle kengänkiillottajalle, että kuinka suomalaasille kannattaa sanoo, että "toinen mono, senkin runkkari!" Siitä mä sitte muistin, kuinka viime kesänä Kaustisten kansanhumppahelevetis oli joku costaricalaanen tanssiporukka esiintymäs ja sitte ne opetti yleisölle jonku omankielisensä kannustushuudon, misä hoettiin ainaki sanaa Costa Rica. Mä sitte äitille selitin, että mistä vetoo ni seki tarkotti jotaki, että "Costa rica on paras ja suomalaiset on paskahousuja..." Joo, eihän tämmöset jutut tälleen jäläkikäteen selitettyinä vaikuta yhtää hauskoilta, eikä varmaan tää juttu olis livenä kuultunakaa ollu hauska kenenkää mielestä, mutta mä ja äiti ny nauretaan aika usein vähä omituisille asioolle ni nytki me kikatettiin niin ettei maalaamisesta meinannu tulla mitää. Mut tämänki mä kiriotin ylähä sen takia, että saan tän sitte myöhemmin täältä lukia ja nauraa tälle uuresta, enkä suinkaa sen takia että tämä naurattaas jotakuta muuta ;)

Mun suus taitaa kasvaa sammakoita ja niitä tupsahtelee sieltä aina tilan loppues ulos. Eilen ku olin menos maate ja Rami näky röhönöttävän sängys "väärällä" puolella, eli siis ei-seinän puolella mä päätin vaatia, että Rami menis seinän puolelle, koska mun täyty kuitenki aamulla nousta ennemmin. Mä sitte topakasti rupesin jo ovenkolos räpättään Ramille, että "Sä muute meet kyllä seinän puolelle tällä kertaa nukkuhun, ja se on sitte aiva maapallon tosi!" Maapallon tosi? Siitä ovenreijästä käännährin sitte kylyppäriin naamapesulle ja siä sitte ittekseni jämährin miettihin, että mitä mä oikeen äskön sanoon ja hihittelin niin että hyvä ettei menny naamasaippuat suuhun. Toisaalta, ei kai se väärinkää olis ollu jos olis tänki suun kerranki pessy saippualla.