Meikäläänen suhautti tänään töitten jäläkeen Turkuun aiva keskenänsä. Tälle viikonloppureissulle on ihan syyki, mutta jos vaikka oikeen Pohojammaan kautta taas alustaas tätäki asiaan pääsemistä :D

Mulla oli automatkalla kolome asiaa, jokka mua kovasti askarrutti. Ensinnäki mua peliätti valamiiksi, että minkähänmoisen läjän Postinkantajae turkuensis -merkkinen puulaji on varistanu lehtiänsä eteiseen kolomen viikon aikana, kun se "ei mainoksia" -lätty unohtu pistää ovehen ennen Isojoelle lähtöö. Toiseksi jännitti se, että onkohan akvaarios enää jäliellä yhtäkää elävää olentoo kun kukaa ei oo kaloja käyny 2,5 viikkoon ruokkimas. Sitte matkalla Huittisten jäläkeen sai arvuutella, että kestänkö kotio asti vai onko poikettava matkalla johki paskalle...

Postikasa oli aika hervoton, plokkailin mainospinon seasta laskut ja kaikki muut järkevän näköset kirjekuoret taltehen. Eikä laskuja oikeestaan ollu eres montaa ja neki vähät oli Ramille! Tosin mä jouruun yhyren maksahan ku siinä oli parasta ennen -päiväys menos lujaa vauhtia umpehen. Akvaarioski henki pihisi ja pienen pikasiivouksen jäläkeen uskallan sen sammion jättää viä viikoksi pärjäileen oman onnensa nojahan. Se hyvä puoli tietysti on, että kun kalat ei saa ruokaa, ei ne myöskää paskanna akvaarioo täyteen. Enkä mä paskonu housuun automatkalla, vaan kestin ku mies kotihyyskähän asti, vaikka välihin meinas kyllä maha sanoo YYA-sopimuksen irti.

Siinä oli siis asian pohojustuksen pohojustus. Sitte se pelekkä pohojustus.

Mä en oo ikänä ollu laiha. Jo syntyes olin yli nelikilonen möhköpallo! En mä toisaalta oo ollu koskaa varsinaasesti lihavakaa, mitä ny joittenki perkeleen inreksien mukaan keikistelly vähä siinä normaalin ja ylipainosen rajan molemmin puolin. Omat silimät vaan on pitkään tupannu antahan mulle semmosen kuvan, että oon kyllä tavallisen läskiperseinen tatti, eikä teini-ikäsenä saarut mieltäylentävät kommentit oo varsinaasesti auttanu näkehen itteensä kauhian viehättävänä pakkauksena. Jopa pari entistä poikaystävää "kannustavine kommentteineen" on jääny ikuisesti mieleen... Yhyren sylihin mä joskus istuun ja sanoon leikilläni, että "Toivottavasti et ny mee lyttyhyn, emmä voi mitää sille että oon näin painava". No jätkähän oli heti juones mukana ja totes kuivasti, että "Pitäis voida..." Ja tuo ny oli vaan yks esimerkki sen lempee tihkuvista lausunnoosta. Toinen taas oli sitä mieltä, että sitte jos/kun mä rupian painaan enempi kun se, ni sitte mä saan ruveta laihruttaan! Vittu hyvähän jonku kuikelo kukkakepin on määrittää tuommosia painorajotuksia!

Rami sentäs on sanonu, että kyllä naises täytyy olla jotaki mistä pusertaa ja ku mä joskus laihrutin jokusen kilon ku rupes vaakalukema kipuahan turhan ylähä, Ramia suretti kovasti se että tissit oli pienentyny :D Mulla vaan tuppaa iliman mitää tarkempaa kontrolloimista paino hiipihin pikkuhiliaa ylös, kiitos tän herkkusuun jonka joku Picasso vissiin on tähän pärstään maalannu. Viime syksynä huomasin taas, että erellisellä laihrutuksella lähteneet kilot ei ollu viihtyny mailmalla vaan oli melekeen jokanen päättäny palata takasi mun hoiviini. Ja kun tuota ylimääräästä rahaa tietysti aina on, ni päätin liittyä semmoseen netis pelittävään laihrutusjuttuun.

Se on siis sellanen systeemi, että sinne kirjataan syömiset ja liikunnat ja omat perustierot ja sitte ohojelma laskee kalorit sun muut ja ohojastaa sitte, että onko syöny liikaa vai liika vähä ja sen sellasta. Hieno systeemi kyllä, ja alakuun toimiki taas ihan kivasti, kunnes vähä kiinnostus hiipu ja täs on taas melekeen koko kevät veretty kaikkee hyvää sen verran mitä kaharella kärellä ehtii suuhun lipata.

No, huomenna olis sitte lähtö Somerolle mökkiretkelle samasella nettipalstalla laihruttavien naikkosten kans :D Eli ihimisten, ketä en oo ikänä nähänykkää... Tuota reissua on suunniteltu jo monta kuukautta ja ajattelin että perkele kerrankos sitä repäsee ja lähtee messihin, vaikkei henkilökohtasesti ketää muuta tunnekkaa. Jos sitä vaikka paikanpäällä sitte tutustuus! Alakuperänen ajatus mulla kyllä oli tuon reissun suhteen se, että voin sitte juhulistaa sitä, että oon saanu haluamani kilot pois, mutta niin meni sitte seki ajatus läskiksi!

Hohhoijjaa. On se heleppoo kun laihrutuskuurit, tupakkilakot ja muut elämänmuutokset alakaa yleensä aina "huomenna". Mut mä aattelin teherä poikkeuksen ja alakaa tän muutaman kilon kevennyksen uuresta kesäkuun aluusta :D Sillä erolla vaan, että en ota mitää tavotetta päästä johonki "tasalukemaan" tai muuta paskaa. Mä en edelleenkää oo ylipainonen (ellen jotain kiloo tai kahta) ja mä oon sitä asiaa vähä miettiny, että mun kohoralla olis varmaan oleellisempaa pyrkiä pitäytyhyn kutakuinki nykyyses tilantees ku että yrittäs väen väkiste mukamas laihtua. Eli vahtis vaan, ettei pääsisi läskiintyhyn turhan päite.

Helevetti, mäkö antaasin melekeen 10 vuoren takaasten kommenttien vaikuttaa omaan minäkuvaani lopun ikääni? Jos mä vihiroon kelepaan itte ittelleni, niin sen kai pitäs riittää? Aina löytyy niitä jokka ei tykkää, mutta mitä niistä sitte! Saakoot tikkuja  kielehen kun nuolevat riisipuikkojansa saatana!