Olin porukoitten tykönä omas huoneesani. Olin lähärös jonku naispuolisen kaverini kans kaljalle ja mun piti kattella kaapista jokku vaatteet päälleni. Päätin pistää jalakahan siniset farkut ja sitte nappasin vain kaapista semmosen pairan, mikä ny ekana kätehen osuu. Se paita oli valakonen neulepaita. Pihalla ei ollu eres kovin kylymä keli, mutta pistin sen neuleen silti.

Sitte mentihin ulos ja oltiinki Turus! Kävelin tän kaverin (en muista, kuka se oli täs vaihees unta) kans johki pupihin. Mua vähä kiusas se mun paitavalintani ja sitte sen pairan helema tuppas jotenki menehen kaksinkerroon ja mä sain vähä väliä repiä sitä suorahan. Siinä pupin ovensuus istu pöyrän ääres pari jotain sälliä. Ku mä ja kaveri tultiin ovesta sisälle, ne vahtas mua. Sitte mä tempasin sitä pairanhelemaa alaha ja sitte ne jätkät repes naurahan ja mä kuulin toisen sanovan, että "voi vittu mikä akka" tai jotain tuommosta.

Mua rupes älyttömästi harmittaan ja ihimettelin, että mikähän mus ny nuon naurettavalta näyttää. Mä ajattelin, että ehkä se johtu siitä pairasta. Menin suoraa päätä vessahan ku halusin tarkistaa peilistä, että näytinkö mä jotenki omituiselta. No vessas tuli ovella vastaan kaks yläasteaikasta luokkakaveria. Ne morjesti, mutta samalla toinen niistä rupes matkihin sitä mun pairan heleman kiskomisliikettä ja mä olin entistä varmempi, että kaikki nauro sille mun pairalle.

Sitte mä peilasin mun naamaa. Mulla oli vaalee tukka ja olin laittanu tukkani jotenki ihan omituisesti! Kauhistuun ja koitin käsin sukia tukkaani vähä paremman näköseksi. Sitte huomasin, että meikitki oli jotenki levahtanu ja näytin siltä ku ei mulla mitää meikkiä olisi juuri ollukkaa.

Vessan seinäs oli iso peili ja mä jäin sen peilin etehen kääntyyleen. Se mun paita oli ehkä vähä turhan lämpönen valinta sen hetkiseen kelihin mutta muuten se ei mun mielestä näyttäny mitenkää muuten oudolta. Sitte mä vahtasin peilistä mun persettä ja sepäs näyttiki niin saatanan leviältä! Mä oikeen kauhistuun ja mietin, että onko se muka aina nuon leviä ollu ja miksen mä ollu sitä ennemmin tajunnu, että se näytti nuon kaamialta! Mä keikistelin sitte perse peilihin päin ja kokeilin erimoisia seisomisasentoja ja kattoon, näyttikö misää asennos perse eres yhtää pienemmältä.

Sitte olin siä baaris Ramin kans. Ajateltiin mennä terassille istuhun kun siä sisällä ei ollu vapaita istumapaikkoja. Eherittiin hetki olla terassilla ku Rami huomas, että sisältä vapautu yks pyötä. Samas mä näin kuinka sieltä baarista tuli pihalle jotaki poikia ketä mä tunsin ja olisin halunnu käyrä juttelemas niille, mutta Rami oli jo kovaa menos sisälle ni en ehtiny eres moikata niitä tuttujani.

Istuttiin sitte johki pöytään ja sitte vieruspöyräs oli joku jätkäporukka. Ne vahtas meitä ja alako ääneen heittään jotain pilaa meistä. Mä kattelin Ramin päälle ja ihimettelin, eikö se muka yhtää mee sinne vittuulehen takasi, kun ne muut sano meistä niin rumasti, ku yleensä Rami ei kylä jää sanattomaksi jos joku tulee urputtaan. No sitte Rami meniki sinne juttelehen ihan jotaki muuta ja sitte ne jätkät oli olevinansa tosi ystävällisiä. Sitte ne lähti pois ja mä kysyin Ramilta, että miksei se yhtää sanonu niille takasi. Rami sano vaan, että jos ne viä joskus uuresta tulee vittuileen meille ni sitte ne saa turpaan.

Sitte meille tuli näläkä ja mentiin johki grillille. Siä oli erimoisia sapuskoja ja usiamman vaihtoehron joukosta sai valita kolomia sorttia tiettyhyn hintahan. Mun mielestä ne pöperöt ei näyttäny kovinkaa herkullisilta ja suurimmas osas oli pääraaka-aineena makkara. Mä kuiskin Ramille, että mä en haluasi syörä tää, mutta Rami oli jo suunnilleen tilaamas omaa annostansa. Mä aattelin, että no olokoot menneeksi ja kysyin, että onko niis vaihtoeheroos jotaki laktoositonta. No kuinka sattukaa, siä ei ollu juuri mitää laktoositonta vaihtoehtoo ja se myyjä sano, että huomenna olis kyllä laktoositonta! Mun teki mieli sanoo, että se ei kyllä tän päivän näläkään auta! Sitte mua vaan harmitti koko ehtoo ku kaikki oli menny alakaa päälle päin peetä.