Taas välillä kerkiän tännekki raapusteleen, vaikka kaikista fiksummin mä tekisin ku menisin maate vaikka samantien!

Perjantaina ystävämme kaaso & bestman tuli siis meirän mökille. Rami ja isä oli parahiksi saanu kylypytynnyrin käyttökuosihin ja tottamooses se oli testattava! Testi osootti, että tynnyri oli ihan mukava mesta, tosin pienenä lieveilimiönä esiinty tyhyjien tölökkien, pullojen sekä tupakintumppien kertymistä tynnyrin ympärille :D

Lauvantaina sitte koukittiin porukootten kukkapenkiistä vähä rehuja näille kaiffareille Turkuhun vietäväksi, ne ku sai talavella omakotitalonsa asumakuntohon ja ny ny rustaa siä pihaa. No kaverit sitte läksi Turkuhun, ja mä läksin Ramin kans saunahan ja sieltä sitte yhyren isojokisen kaverin työ vähä maisteleen illan tunnelmia ennakkoon...

Ku ennakkomaistelut oli maisteltu (ja maisteltavat lopus), siirryttiin Isojoen parhaaseen - ja ainuaan - "meno"mestaan elikkäs Lauhanporttiin. Siä ny oli sitte tuttu poikinensa ja ehtoo meniki mukavasti tuttavien ja vähemmänki tuttujen kans höpötelles ja kävin mä karaokeeki laulamas pari kertaa. Tai ehkä kolomekki, en muista.

Sunnuntaina en saanu tilaisuutta eres kunnolla kärsiä krapulasta (voi mikä vahinko), ku kauhialla kiiruulla mentiin mökille hommihin. Se oli kuulemma mun syy, ku päästiin sinne mukamas suunniteltua myöhemmin. Totuus oli kuitenki se, että suunnitelmia oli menty muuttahan kertomatta mulle mitää. Tai ehkä se oli ihan tarkotuski, että ihan kiusallaanki pistetään väsyny juhlija kärsihin. Mä kyllä päätin, että vaikka tulis kuinka kamala olo, ni en vahingoskaa näyttäsi sitä ainakaa äitille... mutta ei mun lopulta tarttenu alakaa salaileen mitää olotiloja, ku raikkaas ulukoilimas lähti tauti taivaan tuulihin :)

Tarkemmin ottaen taisi se itse hankittu tauti vain korvautua toisella, meinaan mun on tästä aamusta alakaen ollu kurkku kipiä. Vähä olis noloo, jos ny tulis kipiäksi, ei millää kehtais olla pois ny töistä ku ei niitä töitä muutenkaa oo luvas ku täksi ja ens viikoksi. Mut jos vanahat merkit paikkansa pitää ni mulle tulee vaan armoton räkätauti iliman kuumetta ja mä en yleensä jää kotio potehen jos ei kuumetta oo (ja siinäpä se syy tuliki, miks sitä ei juuri koskaa mulle tuu, ettei vaan vahingoskaa sais jäädä kotio tervehtyyn).

Hyi hitto ku on tahmanen olo. Töis sain tänään melekeen koko päivän huhkia taimenkasvatushuonees ja se oli sitte kans vähä maharottoman hikinen, tai ainaki siis hiostava mesta! Mun piti käyrä suihkus heti ku kotio pääsin, mutta pitiki lähtiä äitin kans kauppahan ja kattelehen mammalle synttärilahajaa, se ku täyttää huomenna taas jotain 70+.