Eilinen ehtoo meni vähä erilailla ku viä eileen aamulla kuvittelin. Ajatus oli käyrä kaupungilla asioilla Ramin kans, mutta sitte ei lähärettykää. Mä keksin, että mä ainaki itte voin mennä kaupungille ens tiistaina, ku varasin sille päivää parturin.

Me ruvettiin sitte askarteleen vähä hääjuttuja. Oon leikelly sinisestä kartongista syrämmiä, liimannu niitten pohojaan paperinpalan, mihinä on joku runonpätkä ja sitte oon taitellu piippurassista joutsenia (tai ainaki niitten on tarkotus esittää joutsenia, totuus voi olla toinen) ja sitte eileen liimailin niitä joutsenen irvikuvia siihen syrämmen keskelle. Sitte meinaan ostaa jotaki karkkia, mikkä mä tuikkaan sen joutsenen perseeseen pystyyn. No ei vaiskaa, vaan niitten siipien välihin. Ramin tehtäväksi jäi jemmata ne joutsenhässäkät johki piiloon, ettei kissat pääsisi niihin käpäliksi. No Ramihan keksi hyvän paikan, se tunki osan kissankuljetuslootaan ja osa laitettiin yhteen lattiatasos olevaan, ovettomaan kaappiin ja sitte siihen se kuljetusloota etehen. Kas näin, ja uskallettiin mennä rauhallisin mielin nukkuun.

Ennen nukkumaanmenoo mä kumminki päätin viä värjätä tukkani, siitäki huolimatta että eileen kämpille ei ollu aamuneljän jäläkeen tullu lämmintä vettä. Siitä oli oikeen ilimotus uluko-oves, että lämmin vesi on poikki n. klo 4-22. Siinä yhyreksän mais mä sitte levitän onnesta soikeena värisuttua päähäni ku muistin, että munhan piti enste testata, joko sitä lämmintä vettä tulee. No arvakkaa tuliko?

Pohojalaasen sisun voimmalla sitte viruttelin päätäni kylymän suihkun alla ja aamulla totesin, että ei vissiin peseentyny ihan kunnolla mun kuulani ku sieltä täältä päänahka kutisi niin vitusti.

Seuraava havainto aamulla oli se, että meidän "kissavarmat" joutsenpiilot oli yöllä ratsattu ja joutsenia oli pirrastettu pitkin kämppää. Näköjään kissavarma ei siis riitä, täytyy olla idioottivarmaa. Kasasin vähä tavaraa lisää siihen kujetuskopan ja kaapin ympärille ja kattoo sitte töitten jäläkeen, mihkä asti ne joutsenet on oikeen uinu.

Menin sitte suihkuun ku taas lämmintä vettä tuli normaalisti ja yhtäkkiä tajusin, että mun pääs soi joku Frederikin kappale, misä lauletaan: "Tahdon takoa sun markkinarakoa!" Hyvä etten kiepsauttanu suihkunletkua kaulan ympäri samantien.

Muuten tää päivä on menny ihan mukavasti, tai siis niin mukavasti ku päivä ny töis saattaa mennä. Heräsin jo ennen viittä kissojen melskaamiseen enkä silti oo rättiväsyny. Väsy iskee vasta ehtoolla, ku pitäs jotaki kivaa ruveta tekehen. En viä tiä mitä kivaa sitä tänään keksis, mutta sisätilois en meinaa olla kyllä yhtää ylimäärästä hetkee!

No niin ja nymmä muistin taas yhyren asian, mikä sopii tän kämmäilyvuodatuksen perähän: unohdin pistää aamulla kylykehen uuren ehkäsylaastarin! *naputtaa muistutusta kännykkään*