Eilen olin sangen hyväntuulinen ku kotio pääsin ja mikäpä sitä tappais vitutuksen paremmin ku SIIVOOMINEN! Päätettiin meinaan jo pyhäehtoona Ramin kans siivota meirän läävä tän viikon aikana vihiroinki ihan kunnolla, eli pelekästään mikää "hätäimurointi" ja keittiön maton kääntäminen paskasempi puoli lattiaa vaste ei tulis kyseeseen. Mä kyl liukenin imuroimisesta sillä livulla, että sukelsin hääaskartelujen pariin, mutta näperreltyäni aikani ruvettiin jynssäähän köökkiä. Puolikas keittiöö saatiinki siivotuksi ja tuo "puolikas keittiöö" kuulostais tosi saavutukselta, jos meirän köökki olis eres vähä koirankoppia suurempi.

Aattelin, että tänään voitaas siivota pesuhuone ja makkari. Jättäs sen keittiön puolikkaan ja olokkarin huomiselle. Pesuhuoneen saa siivottua kätevästi päivän päätteeksi siinä samalla ku itte on menos suihkuun ja ku tänään on petivaatteitten tuuletuspäivä taloyhtiös, ni makkarin siivo on hyvä ajottaa sen mukaan. Ja matot sitte huomenna, ku on mattojen tamppauspäivä.

Ja mistä tuliki mieleen, että mä niin haluaisin, että joku kertoos mulle että mikä helevetin järki on tuos, että vain tiettyinä päivinä ja tiettyyn kellonaikaan saa käyrä purauttamas mattoparvekkeella petivaatteita ja mattoja, eikä niitäkää eres samana päivänä vaan on matto- ja petirettupäivät erikseen?? Sen mä ny viä käsitän, ettei niitä saisi käyrä retuuttamas siihen aikaan ku on taloyhtiös hiljasuus, mut epäilemättä aika harva ny haluais keskellä yötä siivota muutenkaa. Mutta mitä väliä sillä on, jos sais muuten käyrä ihan minä päivänä ja hetkenä tahansa tamppaamas muutaman maton ja samas kääntees tomauttaa pari peittoo?

Mä en ainakaa kovin montaa kertaa kuus jouru kuunteleen mitää mattojen lätkytestä enkä kärsi mistää naapurien aiheuttamasta pölyhaitasta vaikka kämppä onki mattoparvekkeen vieres, niin että mua ei kiinnostais kyllä paskaakaa, vaikka siä sais käyrä tomottamas sillon kun lystää! Ja mitä pölyhaittaan tulee, ni aika paljo sais tulla pölyä meirän kämppään ennenku määrä ylittäs sen mitä meiltä tulee pölyä ulukomailmaan ;)

Ja miksei voi petivaatteita ja mattoja tuulettaa samana päivänä? Kyllähän joku ny saattaa siivota kämppänsä kauttaaltaan yhyres päiväs (meillä tosin tuo maharollisuus on aika teoreettinen) niin että tuulettas samalla sekä matot että peitot, mut eikä mitää ku eihän tänään saanukkaa tampata ku mattoja ni täytyy viä pitää päivän verran ne pölyset peitot kämpäs ku muuten olis kyllä kaikki paikat siivottuna.

En tiä onko kaikis kerrostalois tuommosia sääröksiä, mutta mä vain haluaisin tietää, minkä takia tuommoset aikarajotukset on olemas, ku mä en oo ihan niin väläkky että mä itte keksisin, mikä itu niis on. Voi jeesus kun olis se omakotitalo ni ei tarttisi piitata tuommosista! Vaikka on myönnettävä, etten mä kyllä nykkää joka kerta piittaa, saatana orottaa ny jonku yhyren peiton takia kokonaista päivää?!

Ja lopuksi haluaasin viä sanoo vinkin kaikille kissanomistajille, jokka on rupiamas mattoja tamppaahan: pistä se huulirasva vasta mattoprojektin jäläkeen, älä vain misää tapaukses ennen! Voin omakohtasen kokemuksen perusteella kertoo, että huulirasvalla on aiva erityinen vetovoima kissankarvoja kohtaan ja semmoset turkishuulet on lopulta aika ällöttävät, etenki oman pärstän koristeena.