Ramilla tuskin on tänään tsäänssejä käyrä töis netis ja jos onki, se tuskin käy näitä mun höpinöitä lukemas, eli uskallan kiriottaa tulevan viikonlopun koukeroista.

Äijä keksi tuos alakuviikosta, että jos lähärettäs Isojoelle tänään. Mä myötäälin, vaikka tiesin, että Ramin polttarit alakaa tänään ;) Niinpä täs ollaan sitte eletty sen mukaan että ihanku oltaas lähärös porukoille ja mun piti vetää sitte porukakki samaan juoneen mukaan, että ovat sitte ikäänku oltaas sinne tulos, jos kävis sellanen flaksi että Rami keksis isälle jotaki asiaa ja soittaas sille, näin esimerkiksi.

Oon täs sitte koittanu olla möläyttämättä mitää pöllöö, mikä on kyllä paikoin teheny tiukkaa. Meillä ku ei se netti erelleenkää toimi (vitun Sonera!) ni meinasin eileen jo alakaa päriseen, että eikö sitä ny viikonlopuksi saisi kuntoon, kunnes tajusin pitää kuononi kii, ku "enhän mä ees olisi sitä nettiä käyttämäs viikonloppuna"... Koitin sitte vain kuvitella olevani oikeesti menos Isojoelle ni oli helepompi olla Ramin mökkeily-, sienestys- ja kissan ulukoilutushaaveis mukana :D

Tuo Isojokisuunnitelma oliki sitte lopulta tosi hyvä juttu, ku mun tehtäväksi jäi huolehtia, että Ramille on pakattuna kassiin polttarimökkireissua varte oleelliset tavarat. Ramihan pakkas melekeen kaiken oleellisen ihan itte "Isojoelle lähtöö" varte, ni mun ei tänä aamuna tarttenu ku teherä muutamat lisäykset, ja tietenki ottaa kassista hiiteen omat kamani, mitä mä eileen hämäyksen vuoks kans pakkasin laukkuun.

Muuten oon tän viikon kulukenu Ramin kyyttis töis, mutta tänään kuvio oli seuraavanlainen: Rami meni jo puoli kuureks töihin, että se pääsis aikasin lähteen sieltä, sitte hakehen kämpiltä kissat ja kassit ja sitte hakehen mut töistä. Ja mähän en puoli kuureksi olisi töihin voinu tietenkää mennä, ni sovittiin että mä meen sitte pyörällä taikka bussilla tänä aamuna. No, ku Rami lähti viireltä töitä kohti ni mä pakkasin oikeeoppiset viikonlopputavarat sille laukkuun ja sitte bestman tuli kuuren jäläkeen hakehen kamat ja heitti viä mutki töihin!

Viime yönä näin taas kaikenmailman katastrofiunia tän aamun sählingistä ja tuntuu, että viäki jännittää ihan sikana, vaikka mun oma osuus polttariylläristä onki suoritettu. Bestmanin täytyy vaan viä käyrä vaivihkaa Ramin työpaikalla hakemas sen autosta kalavehkeitä ja sadekamppeet iliman, että Rami huomaa mitää. Sitte Rami lähtee töitten jäläkeen yhtä työkaveria (joka on myös osallistumas polttareihin) "heittään Lietoon hakeen autoo huollosta" ja autohuollon pihas orottaaki polttariporukka :D Jos Rami ei vain huomaa että autosta on tavaraa häipyny työpäivän aikana, ei sen pitäs haistaa mitää epäilyttävää ennenku siinä kohtaa kun se suunnilleen kapsahtaa kavereittensa sylihin. Kai mua sitte jännittää sen porukan puolesta, että niitten verätys onnistuis loppuun asti.

Kyllä mua kieltämättä jännittää vähä muutenki, ku kahareksanhenkinen jätkäporukka lähtee kaupungilla kännäämisen päätteeksi kahareksi yöksi johki mökille. Niillä on siä pari venettä käytös ja vesisukset, jotka sais mun mielenrauhan puolesta suksia yksinään vittuun... Toisaalta koko viikonlopuks on luvattu vesisaretta ni jos se hillittis hiukan sitä vesisuksiharrastusta? No onpa niillä oma lääkäri paikalla ku Jaakko on porukas mukana :D

Mut mitähän mä sitte tekisin tänä viikonloppuna? Kaaso pyyteli tänään saunoon ja yhyren kaveripariskunnan kissoja lupasin käyrä viikonloppuna ruokkimas. Huisin railakasta :D Vois sitä kyllä viettää ihan rauhallisen viikonlopun vaihteeksi (niin varmaan). Piru vie kun se netti ei toimi.