Mun ja Ramin häät oli koittanu ja juhulat oli täyres vauhris. Booli virtas ja ihimiset oli juovuksis. Viimein alako olla ilta sen verta pitkällä, että vain sitkeimmät juhuliat oli paikalla. Olin pistäny merkille, ettei kukaa ollu hakenu boolia pitkään aikaan ja boolimaljaki näytti olevan melekeen tyhyjä. Mä otin sitte mukiini boolia ikäänku malliksi, että ei tätä lirua tartte säästellä.

Kattelin, keitä häävieraita oli enää paikalla. Suurin osa porukkaa oli lähteny jo pois ja paikalla oli lähinnä jokunen kaveri ja sitte muutama isän entinen työkaveri Honkajoelta (joita oikeesti ei oo häihin eres kutsuttukaa). Istaharin Ramin viereen ja hämmästelin, että näinkö nopiaa tää päivä ny meni. Mua vähä harmitti, että vaikka juhulat oli onnistunu hyvin, ni ny ne oli jo melekeen ohi ja seki harmitti, että vain kourallinen vieraita oli jääny juhuliin loppuun asti. Mietin, jos sais vaikka joteki kelattua aikaa takasi päin ni vois elää tän päivän uuresta ja joteki eri tavalla niin, että se tuntuis kuluvan vähä hitaammin.

Yhtäkkiä olinki josain mettäs, mä olin siä isolla kaveriporukalla ja meillä oli siä jonkumoinen leiri pystys. Olin ilimeisesti sitte kelannu aikaa takasi päin ja oli mun polttarit. Me pelattiin siä leiris jotaki keskiaikatyylistä roolipeliä, meillä oli jokku teemaan sopivat retutki päällä. Me oltiin jakaannuttu kahteen porukkaan, rikkaisiin ja köyhiin. Mä ja Rami muun muas kuuluttiin siihen rikkaitten porukkaan.

Meillä oli sitte kisa rikkaitten ja köyhien kesken, että kumpi porukka saa iltaan mennes haalittua enemmän ruokaa kasahan. Köyhät oli koonnu jostain ison kipollisen perunaa ja ne kuori niitä ihan voitonvarmoina. Mä ja Rami mietittiin siinä rikkaitten leiris, että mistähän me saatas lisää ruokaa sitä kisaa varte, rikkailla ku ei ollu ku muutama rupinen peruna jemmas. Mä päätettiin sitte teherä ryöstöretki köyhien puolelle ja alettiin suunnitella sitä.

Sitte kesken suunnittelun mun kaaso putkahti paikalle ja se huuteli mua lähtehen sen mukahan. Sitte mä arvasin, että ny on joku polttarikälli luvas. Kävelin kaason peräs polokua pitki ja joku meirän takana ihasteli meirän pukuja. Me oltiin kaason porukoitten mökin pihamailla ja menin kaason mukana sinne mökkiin, misä kaaso majaili Ramin siskon kans ja kehitteli mulle jotain tehtäviä. Mä mietin, että mahtaakohan niitä harmittaa olla eri paikas ku muu "leiri", kun nehän jää ihan paitsi kaikesta hauskasta mitä siä pihalla puuhaillaan.

Mun piti siä mökis väkerrellä jotain ihme oksia ja mä mietin, saisinko mä sieltä mökistä otettua mukaani jotain ruokaa sitä ruuankeräystehtävää varte. Sitte mä vilkasin ikkunasta ulos läheisen pellon yli ja huomasin, että kauhia pyörremyrsky paineli menehen pitkin pellon laitaa! Meitä oli siä mökis yhteensä 4 tai 5 muijaa ja mä varotin niitä, että ny pitäs laittaa kaikki ovet ja ikkunat kii ja sitte mennä pois ikkunoitten tyköö ja pitää jostaki lujaa kiinni.

Pyörremyrskyn mukana tuli rankka lumisare ja sitä lunta lensi jostain sinne mökkiin sisälle. Mä istuin johki nurkkaan ja pirin lujaa kii jonku oven kaffasta. Myräkkä tais lyörä jonku ikkunan paskaksi ja lunta tuli enemmän vain tupahan, mutta vaikka tuuli oli torella kova, kukaa meistä ei tempautunu sen mukahan ja viimein myrsky meni ohitte.