Kohta olis taas kauvan orotettu viikonloppu. Huomisenki mä aika mieluusti skippaisin että pääsis vain sinne Houtskäriin maharollisimman pian, mut ku pääsis eres huomiseen ehtooseen asti ni kaipa se mukavasti menee kaverien kans seksimessuilla :D

Tekasin just pitkän listan, mitä pitäs huomenna teherä ja mitä tavaroita tarttee pakata. Mitähän mä nuin pitkän työlistan ittelleni kehittelinki, kotityöhulluksiko mä oon ruvennu?! On se muute kumma, et ku ei oo laiskottelua parempaa tekemistä, ni ei sitä hetken päästä muuta viittisi teheräkkää. Tänäänki koitin keksiä ittelleni vaikka mitä veruketta ettei enste tarttisi käyrä kaupasta hakemas ruokavärkkiä ja sitte ettei tarttisi ruveta valamistaan värkiistä syömistä.

Ja kun se laiskuus menee pääkoppahan asti. Mun piti suunnilleen kaks asiaa eherottomasti muistaa tuora kaupasta mutta puolet siitä määrästä unohtu. Sitte toisaalta oli pakko vähä aivojumpata, ku piti keksiä joku vaihtoehtonen ratkasu ruuanlaitto-ongelmaan, ku toinen pääraaka-aine ensinnä suunnitellusta pöperöstä jäi kauppaan.

Ehtoopäivästä Ramilla oli kova hinku lähtiä enste kalavehjekauppaan ja sitte ruokakauppaan ja mä olin puolestani sitä mieltä, että minkä takia teherä tänään semmosta, minkä voi teherä huomennaki... Mut annoin sitte periksi ja pantiin meneen. Enste mä kyllä uhosin, että mä en mihkää kalastuspuljuun tuu pällisteleen ku Rami valakkaa uutta virvelinkelaa puoli päivää, mutta taas annoin periksi, ku ilimeisesti iliman mun läsnäoloo ei olisi kelan ostamisesta tullu mitää. Olis kai pitäny sanoo Ramille, että mä oon muutenki kurkkuani myöre täynnä Kelaa, ku just oon kyhänny kauhian nivaskan paperia sinne lähetettäväksi!

Ruokakaupasta oltiin sitte jo palaamas kotio, ku yks Ramin kaveri soitti ja pyysi hätiin. Tää kaveri oli siivonnu akvaarioo ja kun se oli täyttäny sitä uurella vetellä, se oli sitte samalla täyttäny vetellä koko kämppänsä alakerran. Kai siinä sai sitte kätevästi niinku kaks kärpästä yhyrellä iskulla :P Kunhan lattia oli saatu lainehtimasta, auttelin Ramin kans sitte tyhyjäähän sen kämpän alakertaa tavaroista ja huonekaluista, kun siä menee kaikki lattiat sun muut uusiksi. Tää Ramin kaveri lohorutteli vaimoonsa: "Aattele ny, jos mulla ei olis huonoo onnee ni ei mulla olis onnee ollenkaa!"

Huomenna tarttis ittekki siivota akvaario, toivottavasti onnistuis vähä paremmalla menestyksellä ku yllä kuvailtu kaverin versio samasta projektista.

Voipi olla etten eheri kirjotteleen tänne ainakaa viikkoon, ellen ny huomenna lätise tänne jotain joutavaa. Niin, ihanku kirjottasin tänne muutaki ku "jotain joutavaa"... Mut mua tosiaan orottaa viikon kurimus iliman nettiä ja melekeenpä iliman sähkööki. Tosi järkyttävää. Kuinkahan mä seleviän? Mä en varmaan mitenkää saa aikaani kuluun viikkoo merellä kalastellen, mettäs sieniä ettien, mökin terassilla ja saunanlauteilla istuskellen, auringonnousuja ja laskuja tuijotellen... Voi kuulkaa, ei mun taira viä viikos tulla eres ikävä nettiä, tai mitää sivistykselle haiskahtavaakaa! Ainuat asiat, mikkä olis pelekkää plussaa siä mökillä olis moneen kertaan mainitut suihku sekä posliininen paskapönttö, ja pöntön sijanti sais olla max. parin askeleen pääs mökiltä eikä misää saran metrin pääs pöpelikös.

Mun tuli semmosta mieleen, että ku monet sanoo, että semmonen ja semmonen kärpänen pääsi puremaan ni sitte täytyy teherä kyseistä asiaa, minkä erustaja se kärpänen oli... Niinku jos Eppujen laulusta se baarikärpänen puree, ni täytyy ruveta pämppäähän tai jos vaikka saa matkailukärpäsen pureman, on päästävä reissuun. Mietin vaan, että jos saa raatokärpäsen pureman ni mitäs sitte tapahtuu? Täytyy koittaa reissulla vältellä semmosta, ni pääsen taas joskus takasi tänne jauhaan pashaa.