Olin kotona Turus. Meirän kämpäs oli pieni sauna, joka toimi samalla vessana. Istuskelin pöntöllä ja kattelin samalla sitä saunaa ja totesin, että se oli ihan kaamees kunnos. Seinät oli tiilestä ja ne oli ihan rapistunu, lattianraja näytti siltä että sinne olis rotat syöny reikiä ja muutenki kaikkee roskaa ja likaa oli joka paikas. Mietin, että kunpa pääsis tästä läävästä muuttaan pois maharollisimman pian!

Rupesin pyyhkiin ja ihimettelin, että kuinka mun käsiin tuli kauhiasti verta. Mulla oli kyllä just menkat mut kummastelin silti veren määrää. Jatkoin pyhkimistä mut verta tuli aina vaan. Sitte huomasin, että veren mukana tuli jotaki muutaki, jotain ihme limasta ällöttävää sotkua. Nousin seisoon ja aattelin, että se limakasa on varmaan nyppästävä käsin pihalle.

Yhtäkkiä seisoin mun porukoitten tykönä keskellä niitten pihaa. Pihas oli paljo lunta. Mun ei ollu kylymä, vaikkei mulla ollu päällä ku saunatakki. Mun käret oli ihan veres ja verta tippu hangellekki. Mä kiskoin ittestäni pihalle jotain verisiä limaränttyjä ja sitte tunsin kouraani kuinka sen liman mukana tuli joku pieni pyöree juttu. Eherin viskata sen hangelle muitten sotkujeni sekahan ennenku rupesin kattoon, mikä se oikeen oli.

Huomasin just heittäneeni maahan pienen sikiön! Se pyöree juttu oli ollu sen pää. Sikiö näytti samanmoiselta ku avaruusolennot sarjakuvis paitsi et se ei ollu mikää vihree vaan lähes läpikuultavan vaaleenpunertava. Rupesin pyöhiin tarkemmin sitä limaryönäkasaa ja tajusin, että niitä sikiöitä oli siä enemmänki! Toiset oli vaan erikokosia ku toiset.

Sitte näin mun veljen pihalla puhumas puhelimeen ja rupesin kiljuun ja huutaan sille, että tulis auttaan mua, se ku on lekuri. No se tuli siihen kattoon ku mä konttasin puolialastoonna ja verisenä lumihanges ja pöyhin sitä sikiöläjää ja kyselin, että onko nää sitä miltä nää näyttääki.

Jaakko katteli niitä hetken ja valkkas siitä kaks selvästi isointa vieretyste ja selitti jotain, että mä olin orottanu kaksosia ja nuo pienemmät sikiöt oli jostain syystä saanu alakunsa vasta niitten ensimmäisten jäläkeen, mutta että ne pienimmät olis ajan mittaan karsiutunu pois. Mä ihimettelin, että voiko niin muka käyrä, että vattas on eri-ikäsiä sikiöitä ja Jaakko selitti, että joskus harvoin vaan käy niin.

Sitte Jaakko neuvo mua ja käski mun ryypätä harvemmin, ni mä en niin usein unohtasi ottaa mun e-pilleriä. Mä raivosin sille, että mä en eres syö pillereitä vaan käytän ehkäsylaastaria enkä mä oo unohtanu viä kertaakaa laittaa sitä paikalleen oikeena päivänä! Jaakko ei sanonu mitää vaan käveli tupahan. Mä jäin vahtaahan niitä pikkusia sikiöitä ja mietin, että mitä mä sanoisin Ramille. Samalla mä oivalsin, että sen takia mä varmaan oon viime aikoina lihonnu jokusen kilon ku mä oonki ollu tietämättäni raskaana!