Niinhän se taas meni että perjantainen hyvä olo vaihtu sunnuntain perustympeyteen. Ensteksi tänään on ollu ilimas lievähköö krapulaa ja toiseksi hermostuttaa tuo huominen Helsingin käynti. Kolomanneksi söin liikaa juustonaksuja, ja se että halusin tänään semmosia ostaa, johtuu tosta ensinnä mainitusta aharistuksen aiheesta.

Eli eileen tuli kävästyä Isojoella paikallises napostelemas pienet sievät ja tänään onki ollu ihan peruskanuuna, eli ei mitää varsinaista ruumiillista yökkö-oloo mut tekee mieli koko aika mässyttää jotain suolapalaa ja sitte on vaan semmonen omituinen "morkkis", ihanku olis oikeen törttöilly paitsi että ei oo törttöilly oikeesti.

Tänään palattiin taas Turkuun ja sitte muistin, että huomennahan piti sinne Helsinkiin ängetä! Apua hyi yäk Helsinki! Ostin netistä ittelleni junapiletin ja mä varmaan ressaan koko yön, että kai mä muistan ottaa sen huomenna mukahan. Ja vähä väliä täytyy varmistaa, että kai se oli varattu oikialle päivälle (kurkistaa lippua ja huh, oli siinä huomisen päivämäärä) ja oikiaan kellonaikaan (kurkistaa uudestaan ja huh uudestaan).

Eipä tuo oikeestaan mitää, oon kyllä junalla tuota Helsingin väliä saanu rampata kyllikseni ennen vanahaan ku heitin hukkaan melekeen kaks vuotta hyvää sinkkuelämää yhyren helsinkilääsen ääliön tähäre. Eli mä uskon kyllä suoriutuvani junamatkasta ihan hyvin, mikäli vaan eherin asemalle aijoos huomenna. Ja tottakai eherin, ku mä lähären kotoo jo sata vuotta etukäteen niin että jourun asemalla venttaahan junaa ihan kypsänä ikuisuuren. Varsinainen jännäkakan paikka onki se, että millä mä Helsingin keskustasta löyrän sen kioskin mihinä se haastattelu piretään!? Tulostin ittelleni jonkumoisen kartan ja sain mä kyllä puhelimes ohojeet että millä ratikalla pääsee meleki perille mut jos mä rupian siä sukkuloimaan ratikalla ni tiä mistä Rovaniemeltä mä itteni löyrän sen jäläkeen. Tairan suosista siis mennä kävellen, vaikka on sarettaki luvattu.

Mitähän sitä sitte päällensä pistääs? Näytänkö mä joltaki typerältä hepsankeikalta jos mä paan päälleni lyhkäsen hameen ja pitkät saapikkaat? Farkkuja en haluasi pistää ku niitten pultut laahaa maas ja kastuu jos sataa ja sitäpaitsi mun kaikki farkut on tällä hetkellä vähä kutistunutta mallia, ni en haluasi näyttää miltää nakin kuoreen ängetyltä HK:n siniseltä. Rillit varmaan on paremmat ku piilarit, josain on väitetty että rillipäät näyttää älykkäämmiltä... vaikka ei kai rillikkää ihimeisiin pysty jos muuten näyttää aivan tyhymältä.

Suihkuski pitäs käyrä, ei varmaan anna hyvää vaikutelmaa jos tukka on paskanen ja lemahtaa kilsan päähän käpykylän juottolalta. Kynsillekki tarttis kai näyttää eres kynsiviilaa. Mikskähän meninki ostaan jotain perkeleen juustonaksuja tänään - varmaan on huomenna maha turvoksis ja pierettää ihan kybällä! Pitäs kai mennä kohta nukkuun, mut tiä saako täs kunnolla untakaa ku miettii huomista. Voinhan mä nukkua vaikka junas, mut sitte oon kyllä ihan nuhuraantuneen näkönen perillä jos koisaan matkalla?

Plääh. Antakaa mulle aikakone ni mä matkustan sillä hetkeen, jollon aukasen koto-oven palattuani Helsingin reissulta. Ja mistä vetoo ni ei se huominen reissu kumminkaa eres johora mihkää.