Hei, olen Anne. Olen alkoholin suurkuluttaja.

Töiren puolesta kävin terveystarkastukses tällä viikolla ja työterveyshoitaja siä tenttas kaikenmoista mun elintavoosta ja sen sellasesta, sekä käytihin läpi erellisviikolla otettujen verikokeitten tuloksia.

Terkkaritäti kyseli ummet ja lammet kunnes päästiin useimpien suomalaasten lempiaiheeseen, eli alakoholiin. Selevitin, että viunan kans tulee läträttyä ehkä noin kerran viikos, vaik emmä  torellisuures verä perskännejä joka viikko mut on niitäki viikkoja toisinaan, et ottaa sekä perjantaina että lauvantaina, ni koitin huomoira tämmösen muuttujan keskiarvos. Sitte sain kuvailla, millasen määrän kietasen kerralla ja otin esimerkiks tyypillisen pippaloillan ja juomasaldoks tuli kymmenkunta annosta. Täti siihen sitte huomauttaa, että naisilla suurkulutuksen raja on 5 annosta kertalaakista nautittuna. Kysäsi, että oonko mä semmosta yhtää miettiny ja sanoon suoraan että "No EN!"

Vai että oikeen suurkulutuksen puolelle menee. Kukahan vitun Hyssälä tuommosekki rajat on oikeen keksiny. Emmä ihimettele, minkä tähäre tilastot toitottaa kuinka tämä maa on täynnä viinan suurkuluttajia, jos ei normaali nainenkaa saa juora edes sikspäkkiä olematta suurkuluttaja :D Mä olin tähän asti luullu, että alakoholi suurkuluttaminen on sitä, että ei viinan imuroimiselta juuri muuta joura tekehenkää. Mut tuon terkkarin tarjooman lokiikan mukahan vois vaikka olla 364 päivää vuoresta juomati ja ku yhtenä päivänä verät kunnon lärvit ni jippii, olet suurkuluttaja! Ainaki sen yhyren päivän, mut kumminki.

Tuommosten rajojen laatialla on aiva varmaan ollu taka-ajatuksena se, että torellisuuresta viis kunhan pääsee syyllistään! Meinaan kyllä se ehkä joitaki herkkiksiä säväyttää, ku tullaan sanohon että kuule etpä oo tainnu tullakkaa ajatelleeksi, kuinka tuo on nyt SUURKULUTUSTA! Ja rivien väliin on siis kiriotettu että suurkuluttajahan on vaan kauniimpi nimitys sanalle juoppo, aattele ny haluaks olla semmonen ja mitä lapseski / äitiski aattelee, häpeisit vähä!

Mä olin taas eilen ihan hirvee deeku, oikeen varsinainen pultsari! Otin illan mittaan varmaan sen viis siideriä ja paikallises baaris viä kolome viinapaukkua! Ja herranjumala mitenkä olinkaa OLEMATTA KÄNNIS! Ai niin mut mähän oon tietysti jo niin paatunu pulsu etten enää vähästä hetkahra, ja viirestä pienestä sidukastakaa ei tuu viä muuta kusihätä... Mut ei mitää, tottahan tämmösen lauvantaitissuttelijan voi asettaa samalle viivalle ku semmosen, joka vetää sen kymmenen (tai usiammanki) annosta viinaa joka päivä, vai mitä?

Kumma kyllä, vaikka mä oonki tämmönen kauhee happo, ni maksa-arvot oli erinomaaset. Eli ehkä mun elintavat viinan suhteen ei ihan ookkaa niin huonot ku miltä ne saaraan kuulostaan?