Ei sitä viä olisi aamulla heräätes uskonu, kuinka pienestä voi päivä pilaantua. Tai no, päivän vitutuspaketti koostu kyllä monestaki pikku osasesta, mutta tää yks juttu olis kyllä yksinki riittäny.

Aamulla tosiaan väsytti niin saatanasti, ei olisi tipan tippaa kiinnostanu nousta sängystä ylähä. Mut sitkeesti vaan jalakeille ja kiukulla ylös, aamutoimien kautta ulos tihkusateeseen ja töihin. Niin, tihkusateeseen. Se ny ei ikänä oo mieltä ylentävää, mutta täyty olla tyytyväinen ku eileen viä luvattiin lumisaretta, ja ei sitä ny enää tarttisi tulla! Hus pois vaan lumet tältä erää ja nähärään taas ens talavena, jooko?

Töihin päästyäni ihimettelin pukuhuoneen peilin ääres, että muistelin lähteneeni kotoo ihan järkevän näkönen tukka pääs mut työmatkalla tukan tilalle oli ilimestyny joku veltto ja kulahtanu narumoppi, mistä oli viä säästösyistä karsittu puolet naruista pois. Ei helevetti, apua, soittakaa tukkapoliisi! Multa on pöllitty itsevarmuus!

Valehtematta mä mietin mun surkiaa lättylettiäni koko päivän. Hyvä ku sai jotaki töitä teheryksi. Kävin vessas varmaan sata kertaa puoliväkiste kusella, jotta saisin kattoo peilistä, että oliko se tukka sittekkää ihan niin kauhia mitä mä pelekäsin, ja kyllä se vaan oli!

Lääkkeeksi pahimpaan tuskaan tilasin ajan parturille. Salaa toivoin tietysti, että siä olis ollu jo heti tänään vapaita aikoja, mut ei kai ny niin hyvää tuuria sopinu käyrä, vaan pääsen tukkalääkäriin vasta perjantaina. Sitte ku viimmeen lähärin töistä kotio häpeehen, matkalla hain viä kaupasta jotaki sikakallista muotovaahtoo ja täs hetki sitte pestä jynssäsin tukkani, jotta saan heti huomisaamuna testata sitä uutta tököttiä.

Ja voi jumaleissön jos viä huomenna on pää yhtä kuppasen näkönen, mä heittäyryn alaha jyrkänteeltä, tai no en ny ehkä ihan mut jos heittäytys vaikka muslimiksi perjantaihin asti, ni vois vetää vitun huivin päähänsä eikä tarttisi kulukia ihimisten ilimoilla sen näkösenä ku joku strutsi olis heittäny kunnon mustikkaripulipaskat mun päähän.

Joo joo, on tuollaki taas elämä, valittaas välillä jostaki torellisesta ongelmasta ja niin erelleen - sitäkö ajattelitte? Mä ny vaan haluaisin näyttää eres kaulasta ylähä päin jotensakki sierettävältä, enkä olla päästä varpaisiin samaa lötköpötköö. Niin et ei mulla muuta tänään...