On se hyvä että on syntyny likellä vappua ni huomio keskittyy enempi vapun tulohon ku vanhenemiseen! Ollaan taas menos mökille vapuksi, vappupäivä ku on sopivasti sijottunu perjantaihin ni pääsee vähä pitemmäksi viikonlopuksi mökkeileen.

Yks työkaveri ihimetteli, että minkä tähäre meen vapuksi MÖKILLE, ku kerta oon nuori, villi ja vapaa? En tiä mistä se sen vapaan siihen veti, ehkä se tarkotti että mä oon vapaa kakaroista, toisin ku about kaikki muut tua töis. Mä vastasin sille, että "kyllä mä ne samat viinat voin juora yhtä hyvin mökillä ku Aurajokirannas." Ja misäpä siideri maistuis paremmalta ku mökin terassilla, kysynpä vaan? :D Eli: huomenna työnteko on varmaan yhtä kiinnostavaa ku maalin kuivumisen seuraaminen ku orottaa vaan että koska päästäs lähtehen kohti Rantaruottia!

Mainitaan viä maanantaisista synttäreistä, että se päivä sisälsi muutamia yllättviä käänteitä. Ensimmäänen yllätys oli se, ku Rami eherotti, että mentääs Raisioon kauppakeskus Myllyyn ostoksille. Siinä puolestaan ei ollu mitää yllättävää, että en tosiaankaa löynny kaupoosta sitä, mitä lähärin ettihin. Yhyres rättiputiikis sitte pärähti, nimittäin toisen saapikkaani vetoketju! Voi vittu! No joo, olin kyllä muutenki vähä ettiskelly uusia kenkiä, mutta jalaas olevan kengän hajoominen maksimoi uusien popojen tarpeen aika tehokkaasti. Kysyttiin, olisko vaatekaupan myyjällä ollu antaa hätäavuksi mulle hakaneulaa ja ihimetys oliki melekonen, ku hakaneuloja ei löytyny. Sen sijaan myyjä anto pari kumilenkkiä. KUMILENKKIÄ! Teki mieli ampua lenksut sen ämmän silimähän ja sanoo että älä ny enää lyö lyötyä! Niinpä sitte otin rikkinääsen kengän kauniiseen kätehen ja klenkkasin Ramin kans kaikki Myllyn kenkäkaupat läpi - mutta en löynny yksiäkää kivoja kenkiä, enkä väkisin viittiny ruveta ostaan jotaki paskaa. Niinpä ottas oli Myllystä lähties semmonen kyrpä että hyvä ku maharuin uluko-ovesta pihalle.

Ku oltiin lähärös kotio, auton etupenkillä mua orotti korurasia. Mitä hittoo? Ramihan oli luvannu kustantaa käynnin kasvohoiros? Mä räpelsin Kalevalakoruaskin kieli pitkällä auki ja sieltähän paljastu Jussi! Ihanaa! Hassuinta oli se, että mä olin meinannu Ramille ostaa tuon saman korun ku sillä oli synttärit, mut pääryyn yhteen toiseen koruhun. Enste mä kysyynki, että ooksä mulle miesten korun ostanu, mut tulin siihen tulokseen että kyllähän sitä ny perkele etelä-pohojalaasella täytyy olla puukko mukana mennen tullen! Oli miten oli mutta näin on! Niin siinä unohtu märäntyneet kengät ja sain käännettyä suupielet takasi hymyilevään asentoon :)

Mähän sitte tietenki otin Jussin mukahan ihimetteleen pääkaupunkiseurun ihimeitä ku piti viettää tiistai ja keskiviikko Helsingis työn puolesta. Kahteen päivään oli aharettu viis kokousta ja näin jäläkikätehen tuntuu että pää on sekasi ku Ankkalinna ku viirestä tuutista on koittanu vastaanottaa kaikenmoista asiaa. Ja huominenhan on tietysti mitä parahin päivä jäsennellä nuita asioita ja kahalata läpi kokousmuistiinpanoja, ku ajatukset on jo vappupull... siis PALLOIS.