Vähäkö onnistuin hämäähän sääsäätäjää tänään. Välistä tuntuu että ihanku joku oikeen tosisansa määräis, mihinä kulloonki ukkostaa ja mihinä ei, ja että se kyseinen tyyppi on ottanu mut silimätikuksensa.

Mähän tykkään kattella ja kuunnella ukkosta, vaikka toisaalta sitä vähä pelekäänki, mut jokatapaukses orotan kieli pitkällä että tulis komeita ukkosenilimoja. Joku kumminki mättää, sillä ei niitä ukkosia meinaa millää osua kohoralle! Tai no ehkä se on paree ettei osukkaa ihan kohoralle, mutta tulis ny eres kuuloetäisyyrelle! Jostain syystä ukkoset kiertää Turun kaukaa. Joskus ku kattoo ukkostutkaa ni näyttää siltä että kohta vyöryy maharoton mörkö Turun ylitte, mutta lopulta se kiertää jommalta kummalta, tai parhaas tapaukses MOLEMMILTA puolilta ohitte. Ja toinen havainto minkä tuosta tutkasta voi teherä on se, että enimmäkseen ukkoset tuntuu matavan Helsingin seurulle. Eli tästä voiraan päätellä: se tyyppi joka ukkoset loihtii taivalle möyrästään, on joku perus umpihelsinkiläänen omaan napaan tuijottaja, jonka mielestä Turku on Suomen Perse.

Mut helsinkiläisyys ei selitä sitä, minkä takia Turus ukkostaa lähestulukoon vain ja ainoostaan sillon, ku mä oon johonaki muualla?! Arvakkaa vaan vituttiko pyhänä, ku kuulin että Turus oli ukkostanu lauvantaina eikä siä Lohojalla ollu tietenkää merkkiäkää moisesta?! Mut tänään mä olinki juoni ja ujutin itteni Helsinkiin työhommiin. Ukkosperkele ei tästä ollu tietenkää kuullu, niinpä pääsin Hesas toristaan omalta osaltani tän kesän ensimmäästä ukkosta :)

Ukkosintoo toki laimensi se, että emmä lopulta päässy toristaan muuta yhyren välähryksen sekä paria kolomia jyrinää, eli ilimeisesti sen ukkosen aluulle pannu heebo sai kuulla mun olevan Helsingis ja sitte se ohojas rajulilman toisaalle. Mut lälläslää, ukkonen s'on pieniki ukkonen! Enkähän mä onnistu viä jokusen ukkosen bongaahan tänä vuonna, ku oon vaan tarpeeksi juoni ;) Eikä ainakaa paskempaa ukkossaalista voi tulla ku viimme kesänä, ni siitä on hyvä lähtiä.