Mä niin tuosta politiikasta tykkään ja oon siitä niin hyvin jyvällä, että kiriotan siitä viä pienen pätkän. Eli ku tuon erellisen jutun kommentteihin oli pistetty linkki, jonka takaa löyty 10 hyvää syytä äänestää, ni mä kävin ne kattomas eikä niistä kyllä mikää ollu niin hyvä syy että mua sais raahautuun äänestyskojulle... öö tota noin niin moneskahan päivä se ny taas olikaa.

Kaikesta EU-vaaliangstistani huolimatta eileen repäsin ja testasin kahtaki eri vaalikonetta, että ketä ne mulle eherottaa. Emmä sitte tiä onko siinäkää mitää järkiä, että toisen vaalikoneen antama Top 10 -lista on piukas kommareita ja toinen vaalikone tuputtaa Perussuomalaisia?? Eikö ne ny kumminki oo vähä niinku aatetarjottimen eri äärilaitojen porukoita..? Niin et valitte täs ny sopiva eherokas, saatana!

Eli mitä mä just tos erellises sanoin, ilimeisesti mun omat näkemykset ei vaan sovi mihkää puoluemuottiin. Ja vaikka löytäski semmosen tyypin joka on asioista samaa mieltä, ni ei se viä tarkota sitä että mielipiteet osuis yksiin jonku tietyn puolueen linjan kans. Eli vois käyrä niin, että jos mä äänestän henkilöö X, joka vaikuttaa hyvältä tyypiltä muuten, mutta sen erustama puolue Y ei niinkää sytytä, ni voi käyrä niin että henkilö X ei kumminkaa tuu valituksi mutta annettu ääni menee kuitenki sen paskapuolueen Y kassaan. Ei käy, ei onnistu! Pitäs olla puolue, jonka ideologiasta sais ensinnäki jotain selekoo ja joka miellyttääs mua, ja sen jäläkeen oliski vaan heleppo poimia joukosta joku sopiva tyyppi ketä äänestäis. Ei menis ääni millää muotoo harakoille.

No, mähän muutenki oon niin perkeleen tarkka siitä, ketä mä äänestän... niinku viimme eruskuntavaaleis mä äänestin yhtä äijää siitä hyvästä, kun se sattu just sopivasti jakaan torilla punasia ruusuja ku mä osuin kohoralle :D Mut tulipa äänestettyä, ei kukaa päässy napiseen, kuinka äänestämättä jättäminen on kansalaisoikeuksien haaskuuta. Mut nyt kyl uhkaavasti vaikuttaa siltä, että näis kinkereis mä en äänestä niin yhtää ketää, vaikka joku tulis ja tois kuun taivaalta.