Otsikko kalskahtaa hiukka siltä, että meinaisin pitää jonku palopuheen koskien blondeja, mut täs yhteyres mä tarkotan vaaleja. Jos joku ny petty ku ei saanukkaa lukia mitää blondien edesottamuksista, ni voi lohoruttautua lukemalla näitä mun aiempia sepustuksia, sillä pohojimmiltanihan oon kumminki vaaliahapsinen vaikka kaikenmoisilla väriillä sitä yritänki epätoivosesti kätkiä.

Mut viimein asiaan, eli vaaleihin. Ny vissiin jokku Eurovaalit lähestyy täysillä ja tienposket ja leheret sun muut notkuu mitä typerämmän näkösten hyypiöitten naamankuvia. Tänään mulle selevis, minä päivänä nuo vaalit on mut se ei oo selevinny, koska ilimotus äänioikeuresta on tullu postis; Rami ku oli niin valaveutunu että nakko ne laput samantien roskiin ku posti ne tänne toimitti, tuskin ne lappuset kerkis eres purota lattiaan asti luukusta ku Rami jo koppas ne kyytiin ja heitti helevettiin.

Eipä sillä, että olisin kovasti itkeny niitten kuponkien perähän ku en politiikasta piittaa hevon vittua, ja EU-politiikka ei kiinnosta sitäkää vähää. Mä en todellakaa osaa valita mitää puoluetta, minkä arvot sopis mun ajatusmaailmaan. Varsinki, ku ajatusmaailmasta puuttuu se politiikka-osio kokonaan, ni se tekee valinnasta viä pikkuusen vaikiampaa.

Entä mistä sen tietää eres, mitä asioita tai aatteita mikäki puolue kannattaa? Mun mielestä ihan samoja asioita ne kaikki jankkaa. Ja jos eruskunnas hallitus koittaa saara läpi jotain ireaa, ni oppisito vastustaa sitä ihan vaan sen takia, ku sen kuuluu vastustaa hallitusta. Vittu jos vaihtasivat välillä osia, ni asiat pysyis ihan samana mutta puolustaja ja vastustaja olis vaan eri leiristä!

Mut jos pitäs valita joku puolue, niin en mä kyllä mistää olemas olevasta osaisi valakata. Musta tuntuu, että mä voisin napsia vähä joka puolueen aatevalikoimasta omaan kokoelmaani yhyren sieltä ja toisen täältä ja sitte pitäs vissiin perustaa ihan oma lahko. Anna äänesi kuulua Sekametelipuolueessa! Puolue kaikille, joiden mielestä politiikka on paskaa!

Plaah. Jokku jeesustelee, että jos ei äänestä, ei tartte myöskää valittaa. Mut mäpä valitan joka tapaukses, äänestin tai en ;) Se, että en äänestä josain perkeleen eurohumpuukivaaleis, kuvastaa vaan mun mielipirettä koko EU-härdellistä.