Oon täs ny muutaman viikon kulukenu töis pyörällä ku ei enää oo pahemmin pyörätiet jääs, mutta koko talavenhan mä kuljin bussilla ja erelleenki sarepäivän valinta on linjabiili. Tänään oli taas sateen uhka ilimas joten päätin mennä bussilla.

Hyvä ku tarpeeksi monta kertaa matkustaa tismalleen samaan aikaan töihin ni huomaa, että matkalla yleensä törmää muutamiin vakionaamoihin. Sitte ku pysäkillä / bussis on tietenki umpitylysää, rupiaa kiinnittään niihin vakityyppeihin enempiki huomioo. Niinpä onki ihan pakko kertoo yhyrestä ämmästä joka tulee meleki joka aamu samalla bussilla ku mä, sikäli mikäli bussilla kuljen.

Mä kutsun sitä naista mielesäni Punahilkaksi, koska eka muistikuva siitä on semmonen, kun se viilettää pysäkille yllänsä punanen takki, punaset kengät ja punaset hanskat, kantaen tietysti punasta käsilaukkua. Ja oliskahan huiviki ollu punanen. Mua jotenki huvitti, se näytti niin ylikorostetulta ku retut oli niin sävy sävyyn valittuja. Mut enempi huvitti, ku sama tyyppi tuli toisena päivänä pysäkille ja nyt sillä oli musta takki, mustat kengät ja mustat hanskat ja olalla musta käsilaukku :D Mut ei siinä viä ees kaikki, oon nähny sillä ties monenko väristä vaatekertaa aina limenvihreestä lähtien ja aina on vähintään kaks vaatekappaletta toistensa väriset, eli esim. just limenvihree takki ja kengät plus X värinen käsiveska ja hanskat / huivi / sateenvarjo. Sama meininki myös tänä aamuna. Tais siis olla vähä lyhytnäköstä valita sen tyypin "nimeksi" Punahilkka, ku Sateenkaari olis ollu parempi.

Kysymys kuuluuki: minkä ihimeen takia tarttee yhyrellä ihimisellä olla vähintään viis takkia yhtä käyttötarkotusta varte? Samate vähintään yhtä monet kengät? Entäpä miks vitus käsilaukkujaki pitää olla tuhat ja yks, eikö se oo vähä vaivalloistaki joka päivä vaihtaa kamat kassista toiseen vaan sen takia että laukku on samanvärinen ku kengät? Kyllä mä sen ymmärrän ettei kaikki kengät, takit sun muut sovi aina yhteen kaikkien vaatekappaleiren kans, mut tuollaki naisella on lähes joka päivä jalaas ihan tavalliset tummansiniset farkut, ettei pitäsi olla mikää yhteensopivuusongelma!

Tottahan se on jokasen oma asia jos on ylimäärästä rahaa ja haluaa tukkia kaikki paikat turhanaikasilla päällysvaatteilla, mut itte turvaurun likipitäen aina hyvin neutraaleihin väreihin, ettei tarttisi ettiä mitää tietynvärisiä rettuja toiselle "kaveriksi". Musta tietty on kaikista paras, sen kaveriksi ku käy kaikki muut värit.

Että semmosta! Kattokaas ku oma elämä ja minä itte ollaan täyrellisiä, on heleppo arvostella toisten touhaaluja!