Olin menos johki kahvilaan. Samas porukas oli muun muas Rami ja mun porukat, sekä muutamia tyyppiä töistä, muun muas yks pomo. Oltiin Ramin kans ihan letkan etunenäs, ku oltiin tulos kahvilan tiskille.

Tiskin tykönä Rami rupes heittään jotain ihime kaksmielistä läppää. Mä kattoin Ramia murhaavasti, ku mun mielestä sen hetkises paikas ja seuras ei olisi tarvinnu ruveta viljeleen mitää pilluhuumoria. Siinä tiskin tykönä notku muutamia äijiä, jotka oli kuullu Ramin vitsailut ja ne vittuili Ramille jotaki takasi. Mua hävetti, mut samalla olin tavallaan tyytyväinen et Rami oli saanu takasi samalla mitalla, jos se ny vaikka tajuaas olla hiljaa ettei munaisi itteensä enempää.

No, ei siinä ihan käynykkää niin vaan Rami suorastaan innostu siitä vittuilusta ja rupes heittään entistä härömpää juttua. Ny mä kattoin Ramia niin vihasesti ku vaan osasin. Rami katto mua ja lopetti paskanjauhamisen. Mä hilipasin Ramin ohi tiskille ja kuiskasin: "ÄÄLIÖ".

Tiskillä Rami koitti vaihtaa puheenaihetta ja kysy multa, mitä mä ottasin. Mä tiuskasin sille, että en mitää! Pyysin kumminki myyjältä vissyä tai jotain vastaavaa. Myyjä anto mulle ruskian pahvimukin, mihinä oli vissyä.

Mä lähärin katteleen, mihinä olis joku vapaa ja maharollisimman iso pöytä. Tiesin, et kahvilan perällä oli yks iso pöytä ja menin sinne suuntaan. Huomasin sitte, että kyseinen pöytä oliki ihan lyhyt. Hoksasin, että se pöytä oli ns. jatkettavaa mallia, ku pöydän kannen puolikkaat veti erilleen ni alta paljastu lokero, mihinä oli kaks jatkopätkää siihen pöydän kanteen. Laskin vesikuppini pöytään ja nyppäsin pöydän puolikkaat irti toisistaan.

Sitte siihen seuraavaks ehti se pomoheppu. Se rupes mun kans laittaan sitä pöytää kuntoon. Mä vähä pelekäsin, että pysyykähän mun vesikuppi pystys ku me sitä pöytää retuutettiin ja niin siinä tietenki kävi, et just ku se pomo sai istuttua pöydän ääreen ni se muki keikkas ja tietenki suoraa sen äijän päälle!

Mä pahoittelin kovaa sen mukin kaatumista, mut onneks se äijä lähinnä naureskeli. Sitte se vähä hämmentyneenä rupes hypisteleen rettujansa, ku ei siinä ollu mitää paperiakaa mihkä se olis kuivannu kuteensa. Sillä oli päällä valkonen kauluspaita ja valkoset housut, ja niis molemmis oli sinisiä pystyraitoja! Mä vitsailin, että onneks siinä kupis oli vaan vettä, mieti ku olis ollu jotain värillistä juotavaa. Ja sanoin siä, että kyllä kesä kuivaa!

Se äijä ei lopulta huolinu mun apua, vaikka mä koitin tarjoutua jeesaahan sitä vaatteitten kuivaamises. Mä sanoin, että jos mä sitte laitan tän pöydän valamiiksi. Rupesin sen pöydän kans viä askarteleen enkä voinu olla huomaamatta, kuinka se pomoheppu kääri housunpulttunsa ylähä ja avas paitansa napit. Huomasin, että sillähän oli housujen alla jotku sukkahousut tai polovisukat! Ihimettelin vähä, että mitenkä mies tuommosiin pukeutuu.