Ampukaa mut, voi saatana! Oon sekaantunu johki semmoseen, mistä pyhästi vannoon pysyväni kaukana, mutta perkele ku on heikko ja utelias mieli ni täs sitä ollaan kainaloo myöre suos, ja syvemmälle painumas koko aika...

Taannoin siis lupasin ittelleni, että sitte ku a) suunnittelen häitä ja b) orotan kakaraa ni en ikimailmas eksy a) hää- enkä b) vauva-aiheisille nettikeskustelupalstoille. Kohta a:n kans mulla ei ollu minkäämoisia ongelmia, mut nymmä oon luistanu mun päätöksestä ja oon ruvennu lusmuileen yhyrellä perkeleen foorumilla, mihinä ongelmistansa porajaa niin lapsista haaveilevat, lapsia orottavat ku pienten ja vähä isompienki lasten vanhemmat, pääosin tietysti siis äirit.

Se, minkä takia mä halusin pitäytyä eros tuommosista foorumiista, on se ku mä en voi sietää sitä yltiöimelää ja / tai fanaattista meininkiä, mitä niis yleensä harrastetaan. Tai ainaki mulla on semmonen käsitys, että em. foorumeilla on eniten äänes jotku hullut ämmät, jotka suhtautuu häihinsä / lasten saantiin ällöpinkkien silimälasien lävitte ja kaikki on ku jostaki saatanan vaahtokarkkimaasta.

Mä yritän suhtautua lapsen tuloon kylymän rauhallisesti ja jos joku askarruttaa, ni tierustelen sanooko maalaisjärki mitää kyseiseen asiaan ja jos ei, ni seuraavaksi kysyn jos joku kaveri tietääs mitää. Mä en kestä mitää lällyn lällyn lässytystä tai hysteeristä panikointia. Jäläkimmäisestä esimerkkinä vaikka mun äiti, se jaksaa varotella mua kaikista maharollisista (tai lähinnä kyl maharottomista) tautien ja myrkkyjen lähteistä, jos mä toimisin sen mielipiteiren mukaan ni tuskin täs uskaltaas eres kissaa silittää.

Lässytyspuolelta mua taas ottaa päähän esimerkiks se, että raskaana olevat naiset muuttuu yhtäkkiä "mammoiksi" ja niitten mahasta tulee "masu". Aaaargh! Ja yks pahimpia sanoja on "masuasukki", eiiiiih! Jo se on mun mielestä omituista, että ihan raskauren alakuvaihees pitäs puhua vauvasta, vaikka eihän se ny viä oo ku epämääränen möykky, josa vasta rupiaa pikkuhiljaa ilimeneen jotaki ihimismäisiä piirteitä. Mä ihan piruuttani puhun mahaötökästä tai -örkistä, se eres pitää mun ylpeyren rippeet kasas ny ku mä menin sinne peevelin toukkafoorumille penkohon.

Ja mikä tietysti on kauheinta, mä TYKKÄÄN siitä foorumista! Apua! Yritän kyllä hillitä itteni enkä käy hankkimas ittelleni etukäteistraumoja lukemalla mitää "Karmeimmat synnytyskokemukset" -keskusteluja, mut sen verran kaameisiin juttuihin oon silti jo törmänny, et musta kuulostais ihan hyvältä jutulta, jos vauvat syntyis mieluummin vaikka oksentamalla ku tuolta, mistä ne ny yleensä änkiää pihalle... Mistä päästäänki siihen, että mun mielikuva äklösiirappihunajalässynmussun-pitosesta lapsikeskustelusta tais olla osittain väärä, niis keskusteluis ei hirveesti käytellä vaaleenpunasia kielikuvia misä joku kuvailee, minkämoiseksi jauhelihaksi tavara on muuttunu siinä rytäkäs ku kakara on rynniny pihalle.

Mä yritän ny vaan karkottaa oksettavat ajatukset kauemmas ja jos on pakko päästä "ääneen" siä foorumilla, ni koitan tyytyä keskusteleen vaan vaikka sen hetkisistä fiiliksistä ja että mistä kaupasta kannattaa ostaa äitiysrettuja...