Niinku ei muutenki olisi pinna välillä niin kiriällä että korvis soi, niin kyllä meinas taas eileenki pärähtää oikeen kunnolla.

Taannoin en vastannu puhelimeen, jos joku soitti joko niin että numeroo ei näy, tai jos numero haiskahti omituiselta, mutta sen jäläkeen ku on täytyny asioira kaikenmaailman laitoksis, kuten työkkäris, Kelas, neuvolas jne ni oon varmuuren vuoksi vastaillu vähä kaikenmoisiin puheluihin ku ei ikänä tiä jos vaikka seas olis yks rehtiki soittaja. Harvemmin tosin näin on, yleensä soittajat kaupittelee joko lehtiä tai tyrkyttää jotaki sijotuspalaveluja tai ties mitä saastaa mikä ei kiinnosta paskaakaa.

Sen lisäks, että myyntiartikkelit on yleensä silikkaa soopaa, ni myyntitaktiikat on kans vertaansa vailla. Ilimeisesti ketää ei kiinnosta nähärä yhtää vaivaa ihimisten taustatietojen selevitykseen. Mulle on vissiin kolome kertaa soitettu ja tarjottu sähköyhtiön kilipailutusta ja joka kerta saan ilimottaa, että kuulkaa ny ku mä asun kerrostalos, ei taira ihan onnistua että mä tilaan tänne yhteen koppiin sähköt jostain eri kipsasta mistä kaikki muut sähkönsä saa. Ei tiemmä olis vaikia selevittää ihimisten osoitteiren perusteella, kuka asuu minkäkimoises talos. No kai se sitte vaan vie enemmän aikaa ku se, että soittelee hakuammuntaperiaatteella kaikille kenenkä numeron vaan saa käsihinsä.

Sitte täs joku aika sitte tilasin yhyren leheren ihan oma-alotteisesti ku tuli mainos postin mukana. Lehtitilaus lähti vetähän mallikkaasti, ei aikaakaa ku tuli ensimmäänen numeroki ja eikähän kohta soittanu joku hyypiö, joka tarjos mulle tilattavaksi sitä samaa lehtee, minkä olin just tilannu. "Ai jaa, no tämä tieto ei vielä näy meidän järjestelmässä", se mussutti. Ei varmaan näkynykkää joo, minkähän takia se eka lehti siitä tilausjaksosta oli sitte meille eksyny?

Eileen taas soi puhelin. Vastasin ja toivoin, jospa kerranki soittaja ilimottas että oon voittanu lotolla uuren elämän tai jotain. No aika lähelle meni. Soittaja ilimotti juhulallisesti että kiitokseksi siitä että olin vastannu johki asiakaskyselyyn (koskakohan muka?) saisin sen ja sen pitusen jakson jotaki lehtee ja maksettavaksi ei tulisi ku käsittelykulut, PLUS että saisin jonku monitoimihärvelin kaupan päälle ja näin hinnaksi tulisi vaan 29,90e! Niin ja olikos osoitteesi edelleen se ja se, laitetaan täältä tulemaan tämä tarjous josta muut joutuu maksaan satakolomekymppiä... Täs kohtaa sanoin, et hetkinen vaan mutta oliskos mitää, että mä saisin johki välihin kertoo mielipiteeni siitä, oonko tilaamas yhtää mitää vai en. Ja se mielipire on, että EN TILAA!

Mä ihan oikeesti harkittin tota hetken ku enste vaikutti siltä, että täs saa meleki ilimatteeks jotaki lehtee oikeesti kiitokseksi jostain kyselyyn vastaamisesta, ja sitte mainittiin "pelkät käsittelykulut" mutta  ku yhtäkkiä hinta oliki jo kolomenkympin luokkaa ja se vitun myyjä-ämmä esitti asian ikäänku itsestäänselevyytenä, että mä mukisematta otan tän "kiitoksen" vastaan, ni teki mieli sanoo että tunge kiitokset hanuriis ja suksi kuuseen soittelemasta. Viä joku päivä mä varmaan sanonki noin jollekki ärsyttävälle myyjälle, rupee vähitellen palahan päreet. Yleensä en vaan siinä puhelutilantees kehtaa olla tyly, vaikka kuinka sieppaas. Mut ehkä ens kerralla siirryn kauniista kieltäytymisestä suoraan haistatteluun.

Paras juttuhan täs on se, että oon teheny suoramarkkinointikiellon! Aina joskus muistan verota siihen, ku joku kauppias soittelee, mut ei täs ny enää ittekkää muista koko kieltoo kun ei se näköjään mihkää vaikuta saatana!