Olin porukoitten mukana Honkajoella johonaki juhulis, oli jotku synttäri ttai häät tms. Pippalois oli paikalla yks miespuolinen luokkakaveri lukiosta. Se oli ihan hilpees humalas ja sano pitävänsä kotonansa jatkot ja käski mun tulla sinne kans. Kello rupes olehen jotain kolome yöllä ja pileet loppumaisillaan. Mä vähä epäröin niitten jatkojen suhteen, kelloki oli niin paljo jo, mut aattelin että kaipa siä ny vois piipahtaa.

Mä olin selevinpäin ja autolla matkas, olinhan raskaana. Porukoita mun ei sentäs tarttenu lähtiä kuskaahan kotio, eli sen puolesta olin vapaa lähtehen sinne jatkoille. Tää luokkakaveri asu omakotitalos ihan Honkajoen keskustas ja suuntasin siis sinne. Oli vähä loskanen keli ja tie talon pihahan oli liukas ja kapia, sain ajaa tosi varovasti että pysyin siinä tiellä!

Sitte menin sinne luokkakaverin tupahan. Tiesin, että sillä äijällä on muija ja kaks mukulaa. Ilimeisesti niitten kakaroitten takia talon sisustuksesta suurin osa oli vaalianpunasta! Mun mielestä se värivalinta oli ihan kaamee, mut makunsa kullaki. Muutenki siä näki että taloures on lapsia, kaikenlaiset viimesimmän huuron mukaset lastenvarusteet löyty, jopa vessas oli pieni erillinen vessanpytty lapsia varte. Mietiin, olikahan tommoses järkiä, sitte nuo kaikki pelit ja vehkeet jää tarpeettomiksi ku lapset vähä kasvaa, ja mitä niille sitte teherään?

Sinne jatkoille ei sitte muita tullukkaa, mä olin siä talos kaharen sen luokkakaverini kans. Sen muija oli josaki reissus lasten kans. Tää jätkä siemaili jotaki viinaksia ja mä join kans ihan hiukan siideriä sen seuraksi. Jätkä meni maate eteisen lattialle ja mä istuin sen viereen. Juteltiin niitä näitä, tairettiin höpistä jotaki lukioaikasia juttuja. Sitte tää jätkä rupes lääppihin mua. Mä tunsin oloni tosi vaivautuneeksi, mut jostain syystä kumminkaa en ruvennu sen kummemmin esteleen ja homma vähä niinku lähti lapasesta ja lopulta häsäiltiin siinä eteises...

Homman jäläkeen iski samantien kauhia morkkis! Minkä ihimeen takia mä annoin äskösen tapahtua?!  Miks mun piti olla noin heikko, vaikka mä olin sentäs selevinpäin? Tuskin se jätkä olis muhun muuton pirellykkää, muttaku se oli niin tuhannen jurris. Mietin myös, että mitä jos saan jonku taurin! Mut aattelin, että jos tää luokkakaveri on jo usiamman vuoden ollu muijansa kans, ni ei kai sekää kovin tautinen voi olla - paitsi tietysti, jos sille pettäminen on kovinki tuttua juttua. Eniten pelekäsin kuitenki sitä, että Rami repii pelihousunsa jos saa tietää! Mä en voisi mitenkää kertoo, just ku meillä menee ihan hyvin ja lapsiki on tulos, ni enhän mä uskaltasi pilata kaikkee tunnustamalla, että oon haksahtanu johki toiseen!

Nousin lattialta ylähä ja ryntäsin vessaan. Tajusin, että kello oli jo meleki kahareksan aamulla! Mun oli ihan tolokuton väsy ja mietiin, että porukat on varmaan ihan ihimeissään, misä mä oon näin kauvan kupannu. Kuulin vessaan, kuinka uluko-ovi kävi. Joku luokkakaverin kaveri oli tullu käymään ja kuulosti siltä, että se kaveri taisi olla ihan yhtä juovuksis ku näitten "jatkojen" isäntäki. Tulin vessasta pois ja nää jätkät mongersi jotain ihime kännijuttujaan ja mä en voinu muutaku toivoo, ettei tälle luokkakaverin kaverille valakenisi, mitä siä talos oli hetki sitte tapahtunu.

Painuin pihalle ja nousin autoon lähtiäkseni porukoille viimeinki. Luokkakaverin naapuris asu yks mun entinen poikaystävä nykysen muijansa kans. Ne oli pihalla kävelyllä, mut ei ne tuntenu mua. Mä lähärin ajahan sitä kapiaa liukasta tietä ja vaivoin pääsin maantielle.

Kohta huomasin tien poskes poliisiratsian. Pysähryin ja poliisi puhallutti mut. Pahaksi onneksi viisari värähti pahemman kerran! Poliisi kysy, oonko mä juonu jotaki. Mä tunnustin, että oon. Poliisi kysy, että mikä on olo, ja mä sanoon että aika väsyny. Luettelin, mitä olin juonu ja saldo oli suurinpiirtein alakumalja ja tilikka viiniä siä juhulis sekä pikkusen siideriä siä jatkoilla... ja siinä kohtaa hoksasin, että eihän siinä oo oikeesti viä paljo paskaakaa, ja silti alkomerti näytti että olisin ollu kovinki kännis!? Nousin autosta pois ja avasin takkini niin, että poliisi selevästi näki mun mahan. Rupesin selittään, että en mä kyllä oikeesti oo mitää kännejä vetäny, koska oon raskaana! Siinä sitte ihimeteltiin, miks alkometri kumminki näytti muuta ja mietin, että oliskahan sen takia, ku en oo pitkään aikaan juonu tippaakaa ni ny on ihan pienestä määrästä tullu juovuksiin. Poliisi huomioi mun raskauden rangaistukses, se ei ottanu multa ajokorttia pois mut kiriotti yli tuhannen euron sakot.

Pääsin jatkaan matkaa ja mua vitutti raskaimman päälle - narahrus rattijuoppouresta ja yli tonnin sakot! Millähän senki maksais? Ja miten salais asian porukoilta? Ne nostais kauhian metelin jos kuulevat tästä!

Ajoin eteenpäin. Auto, millä olin matkas, oli yhtäkkiä muuttunu linja-autoksi. Sitä oli tosi kömpelö ajaa ja ku vastaan tuli liikenneympyrä, mä jotenki onnistuin "oikaseen" siitä ympyrän keskeltä. Ne äsköset poliisit tietty näki sen ja mä pelekäsin, että kohta varmaan tulee viä lisää sakkoo ku mä tälleen törttöilen! Poliisit ei kuitenkaa lähteny mun perään vaan sain rauhas jatkaa matkaa. Omatunto soimas monella tapaa ja hävetti ihan saatanasti. Mietin, miten pystyn ikänä unohtaan tämmösiä töppäilyjä, etenki ku niistä ei kehtais kertoo kellekkää ni pitäs tämmösten salaisuuksien kans elää ja kumminki koko aika pelätä, että jää jotain muuta kautta kiinni.

Kohta mä kuitenki hoksasin, että tämähän on vaan unta, emmä oikeesti oo sekaantunu vieraaseen mieheen enkä ajanu kännis ja saanu yli tonnin sakkoja! Heräsin ja olin varsin helepottunu, ettei äskösen sekoilut ollukkaa totta :D