Oli mun kaverin, Leenan, häät. Mä olin juhulis paikalla ja mun kans siä oli yks mun teiniaikanen heila, Kai. Vihkialttari oli kyhätty johki ulukosalle. Leena ja sen tuleva mies seiso alttarilla papin edes ja mä seisoin Kain kans myös alttarilla, tosin alttarin sivus. Me seistiin alttarilla sen takia, että mut ja Kai vihittäisiin samalla heti sen jäläkeen, ku Leenan vihkiminen olis ohitte!

Leenan mies ei näyttäny ollenkaa siltä, minkä näkönen se on oikeesti, vaan se näytti ihan yhyreltä tän Kain kaverilta. Tosin ei Leenakaa näyttäny itteltänsä, vaan sillä oli lyhyt, ruskee tukka ja Rosa Meriläisen kasvot.

Yhtäkkiä mä seurasin tilannetta jostain ulukopuolelta, vaikka olin itte siä kuviois mukana. Näin tapahtumat jostain yläviistosta alttarin takaa. Sitte vihkiseremoonia alako. Leena ja sen mies halas toisiansa, ja jostain kaiuttimesta kuulu hiljanen, lähes kuiskaava naisen ääni: "Minä rakastan sinua. Ihankuin olisimme olleet jo kauan naimisissa." Pappi oli just alottamas puhuun, ku Leena rupes liikehtiin levottomasti. Sitä taisi jännittää. Yhtäkkiä Leena vajos alttarilla kontalleen ja haukko henkeensä - se oli saanu jonku paniikkikohtauksen! Lopulta se rupes oksentaan siihen alttarille papin jalkojen juureen! Mä mutisin, että on tosiaan ikimuistettava vihkiminen ku morsian oksentaa alttarilla.

Suluhanen autto morsianta pystyyn jotta oltas päästy vihkimisen alakuun, mutta pystyyn päästyään Leena lähti itkien juokseen pois ku sen mielestä oli häät pilalla ja sitä hävetti. Mä eherin vain miettiä, että tää kohtaus on ny kyllä ku jostain saippuasarjasta ja sitte lähärettiin Kain kans juokseen Leenan perään. Koitettiin huurella, että ei täs mitää, sua vaan jännitti, kyllä ihimset sen ymmärtää, ei täs oo mikää pakko peruuttaa juhulia! Mut ei, Leena halus vaan pois. Samalla jäi se mun ja Kain vihkiminenki väliin.

Hetken päästä istuin Kain sylis jonku autonroppelon takapenkillä. Tää automatka liitty jotenki sieltä hääjuhulista pakenemiseen, vaikkei Leena edes ollu kyyttis. Joku ajo sitä autoo, mutten muista oliko se ees mies vai nainen. Joka tapaukses, me kaikki kolome oltiin siä auton kyyttis alasti, paitsi mulla oli alusvaatteet päällä. Kysyin kuskilta, onko alasti autolla matkustaminen sallittua, ja kuski meinas että niin kauan ku ikkunasta ei näy mitää kriittistä ulos, ni se on sallittua. Mä aattelin, että miehistä näkyis ulos vain paljas yläkroppa ja ku mullaki on rintsikat, ni ei pitäs näkyä mitää kiellettyä!