Parin viikon päästä pitäs organisoira tuolle meirän nappulalle nimipippalot ja sitä silimällä pitäen soittelin viimme viikolla yhteen täs meirän likellä sijaittevaan leipomoon ja tierustelin, saako sieltä voileipä- ja täytekaakuista laktoosittomia versioita. Riemumielin sieltä luvattiin, että kyllä saa, ja meinasin jo teherä tilaukseni siinä puhelimes, mut sitte aattelin, että paree ku meen käymäs siä paikan päällä ja sanoin, että tuun täs joku päivä käymään.


No tänään mä menin käymäs siä putiikis ja oltiin jo raapustamas mun tilausta ylähä, ku myyjä tiesi kertoo että näitä saa kyllä vähälaktoosisena, mutta ei täysin laktoosittomina. No voi ny iso vittu! Ihimettelin siinä myyjälle, että mulle puhelimes sanottiin aiva muuta ja ilimotin, etten mä sitte mitää tilaakkaa, ku on ilimeisesti käyny joku väärinkäsitys. Ei siinä mitää, sattuuhan näitä, mut sitte se saatanan myyjä-ämmä nasautti viimisen naulan arkkuun ja heitti, että ”niin, jommin kummin päin on käsitetty väärin”. Kehtas vitun lehemä vihjailla, että jos mä kysyn puhelimes että saako jotain laktoosittomana ja jos mulle suoraan sanotaan, että KYLLÄ, niin mäkö siinä oon se väärinkäsittäjä!!???


Onneks en teheny tilausta sillon ku sinne typerään kipsaan soitin. Mut olis ny leipomohenkilökunnalta orottanu, että erottas mikä on vähälaktoosisen ja laktoosittoman ero ni ei olisi tarttenu raahautua koko lafkaan ensinkää. Ja viä sen myyjän pottuilu päälle, ei jumalauta! Eipähän tartte kyseises mestas asioira, perkele!


Tietty olis varmaan pitäny tajuata, et olishan se ollukki liika hyvää ollakseen totta et olis laakista saanu tilattua laktoosittomat tarjoomukset juhuliin. Muttaku nykypäivänä meleki jokasesta kämysimmästäki marketista saa laktoosittomia maitotuotteita ni on se kumma ettei samoja tuotteita käytetä leipomois, jos asiakas erikseen tilaa.