Ramin isäkuukausi loppu ku seinään ja paluu ihan perus arkielämään alako taas. Huokaus. Tuohon isäkuukauteen asti sentäs oli jotaki, mitä orottaa kieli pitkällä, mutta enää ei oo isännällä jäljellä mitää isyysvapauksia, eli mitähän täs sitte venttais? Sitä, että poika muuttaa omaan kotiin?

Ei oo tavallisis viikonlopuis tällä tietoo paljoo venttaamista, kun ei sillon kuitenkaa jaksa teherä muuta kun nukkua, jos ny siihenkää liikenee aikaa... Urho kun oli vasta niukin naukin tervehtyny erellisestä räkätaurista kun jo seuraavaa pukkas tilalle, ja täs on jo kahtena erellisenä yönä saatu kuunnella tunnin, parin huutokonserttia. Ramilla on varmaan tunnelma katos työmaalla kun se ny ei muutenkaa liika pitkään kerkiä nukkuhun arkisin, ja jos ei muutenkaa töihin paluu nelijän viikon poissaolon jäläkeen maistu hunajalta, ni fiiliksen maksimoi taatusti se kun vähääsistä yöunista napataan se pari tuntia pois. Niin, ja sitte ku äijä puolikuoliaana pääsee töistä kotio ni tää on vastas tämmönen saatanan plösähtäny, väsyny ja kärttyysä ämmä. Upeeta, perheirylli on syntyny!

Viimme lauvantaina pääsin eres päiväksi luikkihin pois oravanpyörästä, kun menin muutaman likkakaverin kans mökille. Retkueen jäsenistöstä 2 / 5 oli paksuna (ja voin paljastaa, että mä EN oo kumpikaa niistä), mutta ei se tahtia haitannu vaan kukin piti hauskaa parhaan kykynsä mukaan. Harjotuksen (ja unen) puute tuli kyllä pahasti ilmi jo varhases vaihees ehtoota, kun kymmenen mais ehtoolla tajusin, että jos en kohta mee sänkyyn maate, ni nukahran sitte johki muualle, vaikka sitte seisaalleni. Kumma juttu, ku vastahan siinä olin yhyren kellonympäryksen ajan keriinny nauttia virvokkeita, niin että mihis se niitten virvottava vaikutus oli mahtanu joutua :P

Ei paljoo puuttunu ettei koko seuraava kellonympärys olisi menny unten mailla. Aamuyöstä olin kyllä vanahasta tottumuksesta vähä aukoollu silimiäni, joskin tällä kertaa vaan toretakseni, että mikähän helevetti on ku on näin rauhas saanu nukkua, jaa mutta kattos perkele enhän mä ookkaa kotona toisin ku mun yösyöppö mukulani!

Kerranki oli tuommosen viihrepläjäyksen jäläkeen eres jokseeni levänny olo, eli mitä tästä opimme: alota siemaalu heti aamusta ni pääset aikasin nukkuhun ja kerkiät hornata hyvän matkaa ennen seuraavan päivän koitoksia!

Mutta jos on kauneus katoavaista (ei ainakaa oo mun omaa nähty sitte kahareksankymmentäluvun), ni niin on pirteyski, ku välittömästi humputtelun päätteeksi sai taas ruveta vääntään flunssasen, aina vaan hampaita tekevän, ruokien kans tärrästävän ja öisin rähisevän penskan kans.

Täksi päiväksi oli luvattu lumipyryä ja mä päätin jo eileen, että tänään en varpaallanikaa astu pihalle vaan murjotan koko päivän tuvas, pukeurun johki maharollisimman rumihin rönttävaatteisiin (heleppoo, kun ei mulla muunmoisia ookkaa), käryytän vähä kynttilöötä ja takkavalakiaa, kiroon ku pitiki ryhtyä karkkilakkoon ku tekis niin helevetisti mieli suklaata ja koitan siinä sivus teherä niin oman ku poijanki olon mukavaksi. Paikotellen oli jopa ihan hyväki fiilis, ainaki sillon ku pysty unohtaan suklaannäläkänsä.

Nukkuhun tästä taas tarttis raahautua, ja maharatte pitää mua kans varsinaasena pöllönä, jos ei muutenki niin ainaki sen takia että mä vehtaan näpyttämäs koneelle tämmöstä tuubaa ku vois yhtä lailla olla jo huilaamas. No joo, hullua kai tämä on että nipistää ny viä yöunien alakupäästä palan pois, kun ei tiä nipistääkö joku toinen niistä pois pätkän keskeltä, ja loppupäästä ne kans hankkii aina jäärä vähä kesken kuitenki.

Mut tajusin tänään menneeni muutenki sekasin, kun eileen mä hommasin meille uuret jouluvalot, ja mähän oon aina morkkaamas ihimisten ennenaikasta jouluvouhotusta! Erityisen pahan tilanteesta tekee sen, että ne jouluvalot on peräsin Ikeasta, putiikista johka mä joskus lupasin olla ikänä menemättä! Tänään se jouluvalohökötys löyty jo olokkarin ikkunasta, mikä on kyllänsä pelottavaa kun on vasta marraskuun alaku, mutta pienenä lohorutuksena on sentäs se, että sen valohimmelin töpseliä ei oo kytketty seinään. Rami kielsi sytyttämästä jouluvaloja ennenku joulukuus. Ja mitä mä teen - TOTTELEN? Eli peli on sen verran pahasti menetetty, että ei kai tätä enää valavomalla voi pahentaa!