Jos taas välillä kirjottas (lue: urputtas) tänne jotaki, edes tälleen lyhkäsen kaavan mukaan. Niin että kaikki lukijat (mä ja mun äiti) tietäs, että oon mä sentäs hengis viä.

Kulunutta viikkoo vois aika hyvin luonnehtia sanalla PERSE. Tai vaikka oikeen MEGA-PERSE, sillä tää viikko on tuonu tullessaan enemmän paskaa mitä yleensä normaalista perseestä tulee ku viikon täysistuntojen saldo summataan yhteen.

Oikeestaan kakan alkulähde löytyy jo viimme viikon puolelta, ku Rami tuli kipiäksi. Tavallaan siinä oli se hyvä puoli, että olipahan sitte saikulla ja kotona mun seurana, mutta oon mä parempiaki seuramiehiä nähäny ku influenssaa poteva ihimisenraato, joka ei kuumehouruusansa jaksa muuta voivootella ja maata sohovalla.

No viimme viikon puolella tapahtu tämäki, mutta ku samaa asiaa oon nyyhkiny tänki viikon aikana, ni tää lasketaan kuuluvan myös tän viikon kiintiöön. Eli yks jo pitkällä raskaana ollu kaveri menetti syntymättömän vauvansa.

Sitte mä tuos vähä aikaa sitte kuvittelin keksineeni elämälleni jonkulaisen suunnan, että mitä mä oikeen rupiaasin tekehen. Mä kerkisin jo innostuun yhyrestä opiskelualasta, siinä olis ollu kemistin koulutuksestaki jotaki iloo eli olis varmaan saanu joitain kursseja hyväksiluettua ja niin edelleen. No työkkäristä tierettiin kuitenki kertoo, että tää päin silläki alalla on kehenosti työpaikkoja, että morjens vaan sitte sillekki suunnitelmalle. Kiva ku kerkisin jo innostuhun. Mut ei kai nuo työttömyysrahat siitä tuplaannu, vaikka olis oikeen kaksinkerroin valamistunu työttömäks, ni täytyy koittaa keksiä jotain muuta. Mut mitähän seki olis, sen ku joku mulle kertois! Työkkärin koulutus-/ammatinvalintaneuvonnasta ei ainakaa ollu yhtää mitää iloo, mut sehän ny on jo tullu seleväksi muutenki, että työkkäris asioinnin ei suinkaa oo tarkotus työllistää ketää muuta ku työkkärin virkailijoota. Mut ei täs mitää, takki tyhyjänä vaan taas eteenpäin! Tai vitut mihkää eteenpäin, vaan junnataan ku etana tervas.

Seuraavaks tuli poika kipiäksi ja ilimeisesti se on päättäny samalla rahalla kasvattaa myös ensimmääset poskihampaansa joten ei pääse elämästä jännitys loppuun ku yöt ja päivät on toinen toistansa mielenkiintosempia ku pikkujätkä on välis aiva maharotoon.

Niin, ja mainittakoon viä, että poika ei erelleenkää syö muuta purkkimössöjä, siis mitä tulee tuommosiin lämpösiin aterioihin. Voi vittu et menee hermot, ku monenmoisia kikkailuja on koitettu ja lopputulos on se, että ruoka-annokset menee lähinnä kompostin rouskuteltavaksi (viikon valopilikkuna mainittakoon, että komposti heräs talaviunestansa ja käy tosi kuumana ku siä on koko talaven jätteet sulateltavana).

Ja sopivasti näin viikonlopun alla oon tulos lopulta ittekki kipiäksi. Joku on tunkenu mulle kurkkuun kaktuksen, ja lisäks siilin sekä pillastuneen pallokalan ja nää kaks jäläkimmäistä silleen niinku perse menosuuntaan päin.

Mutta ettei menisi ihan täysin valittamiseksi taas, ni sen lisäks että komposti rupes käymään, tältä viikolta on pari muutaki mukavaa käymis-uutista. Mä meinaan pääsin käymään parturis ja samalla tuli käytyä myös vaate- ja meikkiostoksilla! Mahtavaa, taas pari uutta vaatetta ja naamatököttiä kaappiin homehtuun, meinaan enhän mä tää kotona märäntyes ny kauheesti tartte mitää verkkareita kummempaa eikä sitä ny oikeen vaan 1-vuotiasta poikaansakkaa varte tuu päivisin meikattua :D Muttaku rahaa on aiva kauhiasti, ni täytyyhän se ny jotenki järkevästi sijottaa!

Jaa, huomenna on aprillipäivä. Varmaan viä joku onnistuu kusettaan mua kuus-nolla niin, että on loppuki viikko pilalla, jos ei se viä näillä eväillä oo ihan kokonaan tuhoon tuomittu. Täytyypä muistaa, ettei usko huomenna mitää, mitä kukaa sanoo.