Täs rupiaa uhkaavasti toukokuun puoliväli lähestyyn jo. Vaikken mä toisaalta tiä mikä siinä ny on niin uhkaavaa, hyvä vaan ku aika rientää ku ei tämä elämä ny niin ihimeellisen värikästä oo... paitsi jos vähä enemmän olis vapaa-aikaa ni sitte päivät sais madella niin hitaasti ku ikänä, mutta ku tää on vaan tätä samaa muksun kans hiihtämistä ja vapaa-aika on vaan joku kaukainen muisto jostain hamasta menneisyyrestä.

Tänään vietän ihanaa vapaan ajan hetkeeni, eli sitä 1-2 tunnin päivittäistä tuokioo kun poika nukkuu päiväunia, kiriottamalla vaihteeksi tännekki jotaki, vaikka tyhyjästä on paha nyhyjästä. Oon vaan täs ny viikon verran käyttäny tän samasen vapaahetkeni lähinnä pihahommihin, on tuos haravoitu, pesty ikkunoota ja kaivettu hampaat irves pystyynkuolleita ruusupuskia maasta ylähä ja sen sellasta. Tälle päivälle oli luvattu sadetta, niinpä aattelin tänään teherä pois alta pari pientä sisähommaa ja ny koitan äkkiä riipustaa tänne jotaki, ennenku pikkukoijari herää. Ihimettelen vaan, että misähän se luvattu sade on ku aurinko paistaa ja parin kunnon kuuman päivän jäläkeen tua on sentäs pari pilivenretalettaki taivaalla, eli nythän tua varmaan ihan viihtyiski hommis eikä läkähtyysi puolikuoliaaksi vajaan puolen tunnin tonkimisen päätteeksi.

Viikon aikana ollaan myös tehty Ramin kans varsinaasia ympäristötekoja, ku on kaarettu pihasta puita! Ja ollaan taktisesti jyrätty heti kärkeen muutama kunnon koivu, ni ei oo ens syksynä niin perkeleesti haravoimista. Ja koivuhan se palaa ilosella liekillä takas talavella, tosin en mee sanohon että minkä vuoden talavella nuo puut kerkiää takan ruuaksi, ku erelliset omistajat jätti tuonne aikamoisen läjän jotaki puunsilippua, jota ehkä hyvällä taharolla vois polttopuuksiki kutsua. Mut pääasia että käryytettävää piisaa.

Äitienpäiväki tuos oli viimme pyhänä. Olin esittäny toiveen Ramille, että mä saisin sinä aamuna kerranki nukkua tavallista pitempään. No äijäpä oli niin täpinöös lahajapakettinsa kans, että kun olin nukkunu kokonaiset 15 minuuttia normaalia kauvemman, ni tämä tulee herätteleen, tarkotuksena kai alunperin antaa vaan se lahaja ja sitte antaa mun jatkaa uniani, mutta siihen se jäi sitte mun kylykeen kiehnäähän ja höpöttähän, että joko mä kohta tuun aamupalaa syömään, ni ei siinä ny mitää nukkua enää saanu. Osootin siinä viis minuuttia mieltäni kunnes muistin, että jos koittas vaikka iloita lahajaksi saarusta rannekorusta ja aamiaisesta, jonka etehen ei tarvinnu muuta teherä ku mättää se aamiainen suuhun.

Ramin porukat tuli äitienpäivän viettohon meille, grillattiin ja jäläkkäriksi vedettiin mun erellispäivänä tekemääni juustokakkua. Se kakku kyllä näytti vähä siltä ku se olis tekijältänsä puronnu maahan enste kerran vahingos ja sitte viä toisen kerran tarkotuksella, mutta ihan hyvää se oli!

Tänään oon miettiny, että mitähän vikaa mulla on pääs tällä kertaa, ku kattelin tuos JuuTuubista ties monennenko kerran Suomen euroviisujen semifinaaliesitystä, sitä Paratiisin Oskaria, ja meinasin pillahtaa ITKUUN?! Siitä laulajasta on sanottava, että en panisi, ja sen musiikista että en ostais levyä kaupasta, mutta on se kappale ny ainaki milioona kertaa parempi ku moni muu väkinääsen kuulonen turhakebiisi nuis tän(ki) vuotisis mittelöös, että voisin syörä vaikka hatullisen paskaa jos Suomi on finaalin viiminen! Mun täytyys vaan tos paskansyönnis vähä kysyä neuvoja Urholta, ensinnäki mittayksikkönä käyttääsin mieluummin sen hattua ku omaani koska Urhon kotsaan mahtuu vähemmän paskaa, ja Urho jo tuos yks päivä kunnostautu sonnansyömises ja haukkeli pihas jäniksenpapanaa. Tarttee kysyä, että miltä se oikeen maistu, että voitko suositella äitilles joka meni uhoohon taas liika aikasin?

Niin ja sitte, oonkahan mä tullu vanahaksi ku jotku helekutin Euroviisut kiinnostaa nykyään enemmän ku jääkiekon MM-kisat..? Nuo kiekkokinkerit ku oli joskus suorastaan henki ja elämä, mutta tänä vuonna en oo vissiin ensimmäästäkää Suomen matsia kattonu kokonansa, jos ollenkaa. Tänään tulis taas yks Suomen peli, kaiketi joku semmonen että jos voittaa ni pääsee 4 parhaan sakkiin. Ehkä mä lupaan kattoo siinä vaihees jonku pelin kokonaanki, jos Suomi sattuu pelaahan mitalliista... paitsi jos peli pelataan niin myöhään, että tämmöset kunnolliset perheenemännät on nukkumas :D