Melekeen ehti puolitoista vuotta kulua siitä ku erellisen kerran oon ollu baaris tai yhtää misää rällästämäs! Pitäskö sanoo, että mä tavallaan jatkoin viimme lauvantaina siitä mihkä vuoden 2011 maaliskuus jäin, ku silloon olin Isojoen paikallises ja ny olin siä taas? Tai "taas"! Joku kyllä ihimetteli, että jos kerta oli erellisestä humputtelusta keriinny menehen nuon kauvan, ni miks helevetis mä valittiin just Isojoen nk. menomestan. No uskomatonta mutta totta, se on varmaan tätä nykyä ainua baari misä on vähänkää hauskaa: siä on aina tuttuja, tai jos ei omia ni tuttujen tuttuja, ja Isojoellahan se jo riittää että tunnetaan joku sama henkilö ni johan siinä muuttuu ittekki ihan tutuiksi :D

Mutta palataan ny hiukka taaksepäin, eli me siis tultiin koko revohka Isojoelle lauvantaina ehtoopäivästä. Ramin osa oli jäärä kakaroitten kans kotio, ku porukat oli reissun päällä ja palajamas vasta sunnuntaina. Laiteltiin ehtoosti mukulat maate ja musta tuntu ihan vammaselta hommalta ruveta siinä vaihees päivää meikkaileen, laittahan tukkaa ja kaatahan siideriä naamaan ku normaalisti siihen aikaan on viittä vaille menos nukkuhun.

Kaveripariskunta oli lähteny erellispäivänä laivareissulle isojokisen porukan muaas ja sieltä oli sitkeimmät sissit viä tulos baarihin jatkaan juhulintaa. Mä kerkesin siä baaris vartoohon nuota laivaristeilijöötä jonku tunnin verran. Enste vähä pelekäsin, että tuleekahan pitkänsitkiäki tunti, mutta enhän mä keriinny ku tilata tiskiltä siiderin ja istahtaa perseelleni, ku perä perää kävi kaks vanahaa ukkoo pyytämäs tanssihin! Kieltäyryyn mutta lupasin, että voisin myöhemmin tullakki kunhan kerkiääsin eres vähä latkihin siideristäni. Toivoon samalla, että papparaiset olis ottanu siinä välis jonku muun kohteeksensa mutta toive toteutu vain puolittain. Sitte viä kolomas ukkeli kävi ihan vaan ilimottamas, että se haluaa sitte mun kans tanssihin kun vaan tulis jotaki vähä hitaampaa musaa. Joo joo, meinasin ja aattelin, että ehkä tuoki keksii jonku muun tanssitettavan. No, ensimmäänen ja tuo kolomas patu palas ku palaski asiaan ja monta kertaa, hyvä ku lopulta kerkes niitten laivalta tulijoottenki kans vähä jaarittelehen :D

No ne oliki semmosia ihan ok ukkoja, eli ei mitää hielle, viinalle ja laatalle haisevia apinoita jotka talloo varpaat ja läähättääs jotain ällöö korvanjuures, jos vain sais yhyrenki ymmärrettävän lauseen muorostetuksi. Ei ne äijät tokikaa vesiseleviä ollu (kuten en ittekkää) mut ne tais osata ihan tanssiakki, tai vähintään ne osas teeskennellä aitoja tanssikuvioita sen verta hyvin että ainaki muhun meni täyrestä. No siihen ny ei paljoo vaaditakkaa. Keskustelunaiheet pysy ihan lepposalla tasolla, toinen ukkeli ainoostaan ihan lopuuksi rupes sössöttään jotain "jos mä en olisi naimisis, niin..." -tyylistä soopaa. Ihanku mun naimisis oleminen ei olisi merkannu mitää ja olisin jonku vähintäänki isäni ikääsen äijän kaulahan kapsahtanu samantien, jos se vain olis ollu vapailla markkinoolla :D

Ehtoon päätteeksi yks muu tyyppi ku nää vakiotanssittajat nappas mut humpalle ja se oli ihan haltioosansa, ku se ei tuntenu mua mutta mä taas tiesin, kuka se oli. Se viä sattu asuhun semmoses suunnas, että päätettiin matkata samalla pirssillä pois baarista, ku valomerkkiki siinä sopivasti räpsähti. No äijä osottautuki ennemmin iilimaroksi ku ihimiseksi ja se vaatimalla vaati, että mä olisin tullu käymäs sen tykönä. Ihan vaan kattomas sen tupaa. Juu juu, tottahan toki... Noin tuhannennen kieltäytymisen perästä se usko, etten mä tosiaankaa ollu tulos ihimetteleen sen tölliä.

Pyhäaamuna ei voinu ku ihimetellä, että a) kas kun ei tän enempää oo krapulaa ja b) mikä pappamagneetti muhun oikeen oli asennettu eileen? Olinko mä niin vieraantunu viihde-elämästä, että näytin lähinnä orvolta, joka kaipas jotaki isähahmoo elämäänsä? :D

Rami anto mun huilata pitkään pyhäaamuna, vaikka Sisu oliki pitäny sitä hereillä puolen yötä. No, Rami saaki kohta nukkua muutamanki yön paremmin, ku huomenna se lähtee kotio ja ylihuomenna muutamaksi päiväksi saaristoon mökille kaverinsa kans ryyp... kalastaan. Sehän siis isäkuukauren alakuperäänen tarkotus just on, että isukki lähtee heti kättelys reissaahan? No joo, en mä ny oikeesti siitä niuhota että tätä nykyä Ramin kalareissuilla käymistahti on 1 krt / vuosi ja mä kyllä ihan toivon, että reissu olis onnistunu (ja että se tuottas ehkä jopa kalaa kotio asti tuomiseksi). Ny ku Sisu juoo pullosta mallikkaasti, mun ei tartte enää märistä katkeroituneena vaan tiän, että tilaisuuren tullen mun ei enää tartte kieltäytyä huvituksista vaan mun on maharollista osallistua!!!

Mut ny nukkuun. Vaikka Sisu ei enää oo mikää tissitakiaanen, ni öisin se kyllä jaksaa heräillä. Viimme yönä kerkesin vaivoon nukahtaa kun se jo heräs, rupes mölisehen ja konttaileen ympäri sänkyänsä ja nouseskeli välis seisohon sängyn laitaa vaste. Sitte aamuviireltä sama juttu, sillä erotuksella että silloon viiren jäliistä Sisu ei enää suostunu nukahtaan... Et on se kumma, että kun yhyren toiminnon nuos mukuloos saa fiksattua ni sitte josaki muus toiminnos ilimenee häikkää. Ei kannata siis ihimetellä, kuinka se kaipuu viihteen parihin on välistä aika kova!