Kotiäirin elämä on tunnetusti aiva henkiäsalapaavan jännittävää. Tääki aamu oli taas täynnä jännitystä, ku Sisu heräs puoli seittemän ja mä mietiin, että pysyykähän se nahoosansa jos mä en anna sille syömistä enkä eres maitoo ennenku kahareksan mais, ku oon saanu Urhon vietyä päiväkotihin. Hei miettikää mikä jännitysnäytelmä!!!

Mä ratkasin ton näläkiintymisongelman lopulta tosi nerokkaasti antamalla Sisulle jäystettäväks palan ruisleipää. Kuinka kätevää - sain hoitaa Urhon aamutoimet suht rauhas ku pienempi kerranki keskitty muuhun ku kiipeileen mun päällä/tunkeen käsiä vessanpyttyyn tai vessan roskikseen/sormien jättämiseen oven välihin samalla ku pissatan ja puen Urhoo ja koitan saara sen aamukänkkäränkkäkohtauksen laantuhun.

Pääsin kotio päiväkotireissulta ja jes, Sisu oli erelleen ihan tyytyväinen eikä räyhänny naama punasena näläkäänsä! Siinä vaan ku kiikutin Sisua aamupalapöytähän, kattelin huoneesta toiseen ulottuvaa ruisleivän murenien vanaa ni totesin, että näinhän tää päivä meneeki kivasti kun mä nuo siivoon. Siinäpä oli "hauskaa" ajankulua tarttua imurihin ja imuroira leivänmuruja, ja tietysti samalla vähä muutaki roskaa mitä kummasti tuppaa kertyhyn joka paikkaan, jos imurointitahti on yhtä epäkiivas ku täs tuvas!

Ei tarttenu myöskää miettiä, että mihkä mä ton muksun lykkään siksi aikaa ku mä vähä siivoilen. Meillä on kumpiki sälli osottanu suurta mielenkiintoo imurointia kohtaan, eli ne seuraa ku hai laivaa imurin liikeratoja. Tuo kyllä välis saa mut epäileen, että onko mun molemmat kakarat vaihrettu laitoksella, ei ne ainakaa äitiinsä oo tullu siinä suhtees, jos niitten mielestä imurointi on kiinnostavaa. Mut ei täs varmaan oo syytä huoleen eikä tartte millekkää MediHelille soittaa, uskon kyllä että tuo kiinnostus imuria ja muitaki siivousvälineitä kohtaan menee ittellänsä ohi viimeistään 15 ikävuoteen mennes.

Niin et olipas taas jännittävä ja neronleimauksien täyteinen aamu, eikä kello oo viä ku puoli kymmenen! Mitä kaikkee tähän päivään viä ehtiikää mahtua! Anteeks ny kaikille lukijoille (2 kpl) että mä jaoin näinki kiinnostavan asian teirän kans!