Ehkä kevät viimmeinki alakaa josain määris porautuun luihin ja ytimiin, jos mun läskikerrosten läpi niin pitkälle pääsee. Ainaki oon parin viimme viikon aikana koittanu sitä kerrosta taas vahavistaa kaikin keinoin, eli oon mättäny naamaani niin paljo kaikkee herkkua ettei mitää tolokkua. Mut kaikki ryhtiliikkeet alakaa "huomenna", niinku nyt taas!

Viikonloppu vierähti taas Isojoella. Ei me siä ny taas oltasi käyty ku just viikko sitte oltiin, mutta mamman hautajaaset oli eileen. Et ei mikää ny niin kauhian iloluontoonen reissu ollu. Tänä aamuna oli naama harvinaasen turvoksis, enkä tiä johtuko eilesen itkahteluista vai viikonlopun herkuista - luultavasti molemmista. 

Viimme viikolla olin oikee teräsnainen ja haravoin meirän nurtsit! Olin jo keriinny tuskaileen, että millähän ajalla ja mehuilla senki homman saa hoirettua, mutta ei siinä lopulta menny montaakaa tuntia. 

Jesus muute että on mailma kummalliseksi menny! Viä muutama vuosi sitte olisin nauranu paskasesti, jos joku olis pokkanaamalla väittäny mulle, kuinka lähitulevaisuures "irtiotto arjesta" ei tarkota mitää viikonlopun kestävää kännäämistä esim. saaristomökillä, vaan että irtiotolta tuntuu jo pari tuntia haravanvarren jatkeena hikoilua omalla pihalla samalla, ku mies kattoo kakaroitten perähän.

No joo, välistä sitä tuntuu, että seki on silikkaa luksusta ku saa mennä paskalle niin, että voi pistää hyyssin oven kii ja LUKKOON peräsänsä. Ennen mua vitutti joittenki tapa lukia samalla lehtiä ku käy vessas, ku tuntuu että ne hyyssikäynnit kestää ja kestää ku tyypit jämähtää pöntölle lehtensä ääreen vaikka se alakuperäänen toimitus olis loppunu aikaa sitte. Nykyään mä otan lähes poikkeuksetta aina jotaki lukemista vessahan silloon, ku tiän ettei mun tartte leikkiä vessakäynninki ajan vartijaa, poliisia, erotuomaria ja ensiapuhenkilöstöö. Ja jumalauta että mä niin takuulla istun pöntöllä lukemas kaikes rauhas, ja joskus jopa ilimotan meneväni ns. täysistunnolle vaikkei olisi hätäkää, mutta ihan siitä ilosta että saan sen "irtiottoni". Kannattaa kuulkaa hommata muksuja, siinä sitä oppii riemuitteen vähä pienemmistäki asioosta!

Tuli tuos yks takapakkiki muuten, tai no tavallaan se takapakki oli jo tullu aikasemmin mutta tulipahan lopullinen vahavistus, että en saanu sitä työpaikkaa, mitä tuos pääsiäisen alla hain. En sitte tiä, olisinko tullu valituksi misää tapaukses vai otettiinko siihen työhön joku yt-neuvottelujen seurauksena talon sisältä, mutta luu jäi kätehen kumminki. No, ei tuo juttu oikeestaan jaksanu enää edes vituttaa (enempää), koska olin jo aikasemmin mielesäni heittäny hyvästit tuollekki tilaisuurelle. Kas niin, pessimistin ei tarvinnu pettyä.

Jotenki kyllä ehkä ihan varovaista pirteyttä on havaittavis, vaikkei täs ny oo mitää erikoisen positiivista tapahtunu, vaan päin vastoin. Kai se vaan on tää VITTUJEN KEVÄT! Sisuki oppi viikonlopun aikana viimmeinki ensimmääsen sanan, joka on selekeesti sanaksi tunnistettavis, ja joka myös selekeesti liittyy johki tiettyyn asiaan. Se sana on KIIKKU, ja sitä hoettiin Isojoella ku keinutuolin kans ryskättiin.

Lisäks Sisu on nukkunu ny taas paremmin, joskin piti tuos teherä myönnytys ja ottaa poika takasi mun ja Ramin kamariin nukkuun... mutta eipä tartte tapella nukuttamisten ja yöllisten valavotusten kans vaan yöt on huomattavasti levollisempia itte kullaki, välis toki Sisu jotaki rutajaa mutta usein riittää, ku jätkän vaan käskee pistää pään tyynyyn tai jos se ei auta, ni käy itte kippaamas poijan takasi makuulle, pistää peiton päälle ja vähä taputtelee perseelle, ni rauha palaa maahan. Mahtavaa! Mut eihän sitä tiä, jos sekin on taas joku ohimenevä vaihe, mut nautitaan ny ku viä on jotain mistä nauttia. 

Ylihuomiseks on luvattu tänne jotain kahtakytä astetta lämmintä! Saattaa olla, että uskallan pian luopua talavivaatteista.