Reipas viikko takaperin päätiin kääntää esiin uuren leheren elämäni kirijasta. Tai ehkä mä sittekki vaan pläräsin muutaman sivun takasi päin. Kutakuinki kolome vuotta sitte mä kyllästyyn ainaaseen tappeluun valakosta juurikasvua vastaan ja päätin palauttaa tukkaani mun normaalin värin ja niinpä olin ihan julukiblondina, kunnes vajaat pari viikkoo takaperin menin parturiin ja tulin sieltä pois ihan eri värisenä. 

Onhan täs aikanansa näitä väriä koitettu jos jonkumoista, täs on pikku katsaus vuodelta 2009 (jumalauta, tuostahan on kohta viis vuotta!) ja ku sieltä kattoo, ni ei tää tän hetkinenkää ny mikää ihan uus keksintö oo. Yleensä tapaanki sanoo, että meleki kaikkia muita väriä oonki jo koittanu mutten sinistä ja veheriäästä :D Ja sinistäki itte asias oon sen verta testannu, että joku vappu ruikin päähäni semmosta suihkutettavaa sinistä väriä, jonka luvattiin lähtevän harjaamalla. Joo, ilimeisesti se tarkotti sitä että olis vaan enste pitäny saksiä tukka pois ja harjata irtokarvat roskikseen. Mulla oli silloon osa tukkaa vaalennettu ni se vaalennusaineen kärtsäämä osuus imasi sen pelleilyvärin itteensä ja näytin aika homentuneelta sen vapun jäläkeen. 

Mut jees, katotaan ny kuinka kauvan jaksan viihtyä yhyres väris kerrallansa. Kyllä mä viä vähä siitä pikimustastaki tukasta haaveilen, mutta ku siinä on just se perse, että siitä on enää paha vaihtaa lennosta vaaliampaan. Että jos ny ainaki yrittäs malttaa mielensä ennenku oikeen urakalla vaihtaa tummempiin sävyihin. 

Ja kaikkien kauhuksi viä vähä kuvamateriaalia:

Täs väri ennen...

kuva2-normal.jpg

...ja täs jäläkeen parturikäynnin. 

kuva1-normal.jpg

 

Punaseen väriin päädyin äijän toiveesta, sen mielestä ku kirkkaan punanen on ollu paras väri mitä mä oon joskus aikasemmin kokeillu. Miehen lisäks myös poijat riehaantu mun kuontalosta. Urho sano jotaki, että "Mitä sinulla on - hienot hiukset?!" ja Sisu vahtas mun päälle, viisas sormella ja sanoo, että "Äiti..! Pää! PÄÄ!"

Mitä meinaatte, oliko hyvä veto värjätä vai olisko pitäny olla värjäämättä? Mut ei hätää, vaikka hyppääsin pää erellä mustaan maalihin, hinkkaisin ittiäni hiilenkappaleilla, vetäisin jätesäkin päälleni ja menisin yöllä pimiään komeroon syömähän lakritsia, ni sisimmässäni mä oon kuitenki aina aito blondi!