Sitä sain mitä tilasinki, nimittäin koko kesän kestävän karkki-, sipsi- ja lisäks jäätölölakon. Jos ny oikeen laskin, lakon viiminen päivä olis 2.9. Mun tykkäyksiä kerjäävä FB-status keräs 78 tykkäystä ja olin päättäny, että kerron tykkäysten määrän kaharella ni siitä tulee lakkopäivien määrä, eli 156 ja ensimmäänen päivähän on justiinsa tänään.

Lakko kattaa siis erelleen kaikki karkit, sipsit sun muut naksut (popcornit, suolapähkinät, suolatikut tms) ja lisäks kaikenmoiset jäätölöt.

Etten kuitenkaa pilaisi kesääni turhalla niuhottamisella, ni päätin, että kuukaures saa olla yks karkkipäivä sekä kaks jäätölöpäivää. Karkkipäivänä saa syörä karkkia ja sipsiä, jäätölöpäivät koskee vaan jäätölönsyöntiä. Jos siis syön samana päivänä sekä karkkia ja/tai sipsiä että jäätölöö, siihen kuluu sen kuukauren karkkipäivä ja myös toinen kuun jäätölöpäivistä.

Karkki- yms. päivät koskee vain huhti-, touko-, kesä-, heinä- ja elokuuta, koska esim. tätä lakkoo on maaliskuun puolella vaan yks ja syyskuun puolella vaan kaks päivää, joten ehkä mä ny just pärjään ne päivät iliman mässyjä :D Ja johan mä tuos viimme viikolla, ku pidin lakkotaukoo, kerkesin vetää karkkikiintiön täyteen pitkäksi aikaa, ainaki siis teorias, eihän mun suu ny tokikaa sitä mieltä oo, että karkkiin vois jotenki kyllästyä jos sitä liikaa syöö.

Ja tosiaan, jos nuita sallittuja karkki-/jädepäiviä jostain ihimeellisestä syystä sattuis jäärä käyttämättä, ni se on sitte omaa tyhymyyttä, sillä niitä ei saa jemmata seuraaville kuukausille. Mut tuskin tuommosta pääsee tapahtuun, varsinkaa karkkien osalta. Eikä toisaalta seuraavan kuun karkki- ja jätskipäiviä saa käyttää etukäteen.

Sen mä tuos vaan just tajusin, että mä en oo etukäteen miettiny, että mitä sitte, jos mä rikon näitä lakkosääntöjäni? Pirennänkö lakkoo vaikka parilla viikolla per rikkomus, ja niin että "jatkoaika" ei sisällä ensimmäästäkää karkkipäivää? Nyt olis tietty lukijoillaki hyvä tilaisuus keksiä jotaki nasevia uhkasakkoja tai muita sanktioita, mitä vois ottaa käyttöön siinä tapaukses, että itsekuri höltyy, eli antakaa tulla kommenttia?

 

PS: Vaikka viimme viikko meniki karkkia pupeltaes, ni mihkää sipseihin en koskenu! Enkä myöskää lastannu mitää jäätölökuormaa varastoon, vaikka kaupan pakastelaariis jo olis pariki uutuutta orottamas testaamistansa. Toisaalta, joku laktoositon tiikerijäätölötuutti ny ei ehkä oo mikää houkutus numero yks, et jos ei tarjonta siitä kummene ni ei mulla oo hätäpäivää, mut jos joku menee kehittään täs kesän korvilla jonku suklaapähkinäsupermegaherkku-unelmajätskin, sitte vasta mä kiroon sitä päivää, ku keksin tämmöset typerät lakkoajatukset!