Mikä on varmin kesän merkki? No se ku Anne alakaa rutista, että on liika kuuma. 

Jumalauta, mä viä tällä viikolla yks aamu töihin lähties jouruun skrapaahan auton tuulilasista jäätä ja olin viä unohtanu vetää kätehen lapaset, ni työmatkaan tuli mukavasti lisäjännitystä ku ei oikeen tarijennu pirellä ratista kii! Plus että oon ihan lahajakkaasti käytelly viä talavikenkiäki tällä viikolla. Niin että sopeuru täs ny sitte ku tänään on pihalla ollu kuuma ku saunas, aaargh! 

Ja taas leheret paapottaa, kuinka "odotetut" helteet "hellii", paskat sanon mä. Tottahan oli pitkästä aikaa silleen mukavaa ku pihas tarkeni vähä vähemmiski vaatteis, mutta silti se ykski ohkanen riepukerta tuntu liika kuumalta ja se lyhkähiasella pairalla kekkaloinnin riemu suli siihen, ku täyty kumminki tahamastaa ittensä kaikenmaailman haisevilla aurinkorasvoolla. Mut pysyypä pihan ötökkäpopulaatiot maltillisen kokosina ku mä suojakertoimineni kulijeksin pihalla ku mikäki elävä (?) kärpäspaperi.

Mun tuli jo ensimmääsen pihalla vietetyn vartin aikana hieman huono ja hutera olo siitä paahteesta, joten turha kenenkää nassuttaa, että mulla on vaan asenneongelma. Voiski vaan asennemuutoksella vaikuttaa siihen, että ei tulis ällöttävä olo kauhias kuumuures. Ja et voispa vaan asenteen voimmalla muuttaa ittensä vähemmän ihosyöpämagneetiksi. 

Mut se on kyllä myönnettävä, että kuuma päivä tuo usein tullesansa ihanan leppeen ehtoon, ku pihalla on erelleen suht lämpönen mutta aurinko ei enää helota täysillä. Kävin tuos alakuehtoosta sotkemas fillarilla ihan hyvän siivun ja tottahan siinäki hommas hiki lensi, mutta sen sietää ku se hikoilu on ns. itse aiheutettua, kun taas semmonen hiki, joka hellepäivänä tippuu tekemättä mitää, on niin turhaa ja ärsyttävää!

No, jälleen on toki todettava että eihän tää säästä mankuminen sitä säätä muuksi muuta, mutta sanonpa vaan, että tiistaista eteenpäin säätierotukset on luvannu tänne päin just mulle sopivaa kesäkeliä, eli puolipilivistä ja lämpötilat on siinä inan kaharenkympin paremmalla puolella! Tai no, onkahan "parempi puoli" sittekkää ihan oikia määritelmä, kun ne mun inhoomat helleluvut sijaittee sillä samalla puolella kans. Mut joo, mun mielestä +21-23 on ihan tarpeeks ja kun ruvetaan meneen sen yli, ni mä... hmm. No jos joku on joskus nähäny, millanen limanen veltto hyytelökasa on rantahietikolle huuhtoutunu kuolemaa tekevä meduusa, ni sillä mielikuvalla vois täyrentää ton erellisen lauseen.