Jotkut asiat elämäs on pysyvämpiä ku toiset. Mun elämäs ilmeisen pysyvää on työttömyys ja huonot työllistymisnäkymät, eikä ainakaa mistää vakituusesta työstä vissiin kannata eres haaveilla, siis senkää vertaa ku määräaikasuuksista. Syksyn mittaan on sentäs ollu eres muutama oman alan työpaikka hajettavana ja pari semmosta, mikkä olis ainaki teorias ollu justiin niinku mua varte mut hiljasta on ku hautuumaalla. 

Ja niin kauvan ku mun elämäs on työttömyyttä, on myös vitutusta. Elämä ei tunnu täydeltä, eikä siltä tunnu rahapussikaa. 

Sitte täs on äijän kans puitu eräitä elämän suuria kysymyksiä ja tultu siihen tulokseen, että meinataan josain vaihees ens vuonna pistää tupa myyntihin ja muuttaa pois täältä korvesta. Kumpiki kaipaa vähä vilkkaampiin ympyröihin, lähemmä palveluita ja ihimisiä sekä potentiaalisia työpaikkoja ja mua myös vituttaa se, että kun työnäkymät on tämmöset, että mihkää tulevaan ei voi luottaa, ni ei oikeen oo ikinä varaa suunnitella mitää kivaa ku vähääsekki valuutat menee kaikkiin välttämättömiin talon, asumisen, autoilun jne kustannuksiin, siis jos viä perushommeleitten, eli ruuan, muksujen juttujen ja sen sellasten jälkeen ny viä jää mitää ylimääräästä. Mä haluaisin myös elää, enkä vain kituuttaa josain hevon kuuses yksinäisenä ja kyllästyneenä. 

Niin, ja vaikka mulla ny yhtäkkiä olis työtä ja normaalit tulot, ei se silti muuttasi tän tuvan sijaintia miksikää, eli meinataan muuttaa joka tapaukses. Katotaan ny vaan sitte, että millä aikataululla mitäki tapahtuu. Ennemmin ei kuitenkaa mihkää lähäretä ennenku tupa on myyty, eikä sitä myymistäkää ny viä aloteta aiva tällä sekunnilla.

En mä tietenkää kuvittele, että muuttamisen jäläkeen mulla olis yhtäkkiä taskut täynnä rahaa ja vapaus teherä mitä huvittaa, mutta jos tää nykynen asuinpaikka tökkii syystä tai toisesta niin mua ku äijääki ni miks jäädä?

Työttömänä olles on vissiin liikaa aikaa ajatella elämäänsä ja huomata, että mä oon kokonaan unohtanu haaveilla enää yhtää mistää (jos ei työpaikan saamishaaveita lasketa) ja miten kaikki tuntuu jumahtaneen johki harmaalle alueelle. Mut jospa tulevaisuudella olis kuitenki mulle viä jotaki mukavaa annettavaa? Ei muutaku nokka sitä kohti!

Ostin justiin yhyren pairan. En yleensä kauheesti ostele mitää paitoja, misä on paljo jotaki tekstiä, enkä varsinkaa tapaa ostella valakosia rettuja, mutta tää ny vaan sattu sopihin niin päälle ku muutenki: 

10859860_10152922902798249_1358376569_n.