Hyvä ku täs kerkes jotenki tointua erellisestä kirppismyyntijaksostansa ni tänään alako uusi. Täs vuodenvaihteen molemmin puolin ollaan koitettu kaivaa kaapiista kaikenmoista maharollista rompesta mitä ny saattas kuvitella saavansa myytyä ja kyllähän sitä kamaa oli meleki yks huoneellinen, etenki ku äitiki oli kaivanu kaapiistansa vaatteita sun muuta myytäväksi. 

Tällä kertaa mulla on varattuna loosi Kirppis-Center Manhattanilla ja siä viikon loosivuokra on 29 € ja myynnistä menee viä 5 % provisio, et paree olis et sais jotain myyryksi ettei jäis aiva miinukselle tästäki bisneksestä. Mä justiin hoksasin, että tuahan on joku kiva nettisovellus, minkä kautta mä pystyn seuraahan oman loosini myyntiä ja saldoo ja näin ekan päivän päälle mun kamoja on myyty jopa meleki kympillä :D En ny ehkä lähtis viä mailmanympärimatkaa varaahan, mutta jos ny olis eres toivoo saada vierashuoneesta taas lattia esiin rompelootien alta lähiviikkojen aikana...

Ristus muute ku mä tänään menin sinne kirpparille kamoineni, ni sain huomata, että sehän on niin suosittu mesta, että ihimiset oikeen jonotti sinne tyyliin vartti ennen aukioloaikaa! Niin no olinhan mä ittekki siä parikytä minsaa etuajas, mutta se johtuki siitä, että mä köröttelin sinne köppääses kelis täältä kaukaa jostain ja olin varannu matkaan vähä turhanki reilusti aikaa... No, minuuttia vaille ovien aukasua siinä ulukona parveili vähintään kymmenpäinen käppänä- ja trokarilauma ja kun mä olin vasta aukoolemas kamalootieni kansia, ni kyllähän siinä jo uteliaimmat kävi kyttäämäs, että onko mulla ehkä jotaki aarteita siä. Valitettavasti taisin tuottaa pettymyksen kaikille muille paitti yhyrelle mummulle, joka nappas eräänki mukin suoraa laatikosta iliman, että olin keriinny sitä eres nakata hyllylleni. 

Kun olin saanu loosini iskuun, kierrin viä vähä tsiikailemas muittenki myyntiartikkeleita, tosin harpoin hyllyjen välit aika vikkelään ja silimät puoliummes, etten heti ekana päivänä sortuusi siihen, että shoppailen enempi mitä kerkiän omalla myynnilläni tienata... Lunastelin kassalta vaan tölökin enerkiajuomaa, mutta sitä ei lasketa kirppariostokseks, koska se oli ihan reheristä kylymäkaapista eikä kenenkää romuloosista tehty "löytö"!

Joo, nyt on hyvä mieli ku sai tuon myyntihommelin aluulle. Hinnottelu vaan on tuos ehkä se kaikista tylysin osuus ja sen kans mä vetkuttelinki aiva viimme metriille ja sainki huomata itse asias, että olis mulla näin alakajaisiksi voinu olla vaikka vähä enämpiki sitä tavaraa fölijys, ei meinaan loosin hyllyt tullu ollenkaa turhan täyteen ammutuiks. Vaikka onhan se hyväki, meinaan semmoset turboaharetut hyllyt tuppaa vaan karkottaa enimmät shoppaajat. No joo, mut siis mä oon kyllä äärimmäisen onnellinen joka jumalan rytkystä, kiffelistä ja käffelistä joka vaihtaa omistajaa ja jos ny pikkuusen jotaki rahanpaskaaki jäis kätehen ni hyvä, sitä ei oo ollenkaa ollu viä ikänä liikaa. 

Hävitysvimmaa täs on toteutettu myös muitaki konstia hyöryntämällä. Sain taas vähä lastentarvikkeita etiäppäin kaverille ja kaverin kaverille ja äijällä taas kävi säkä kun se pisti ruohonleikkurin nettiin Tori.fi -sivulle: meni kaks minuuttia, joku otti yhteyttä ja huomenna se joku tulee hakehen nurmikonehen pois.

Mulla on lisäks viä henkilökohtasena tavotteena vähentää hyyskän ja kylyppärin kaapiista niihin kummasti kertyneitä kosmetiikkatuotteita. Aika paljo jotaki muinaisjäännöksiä tai täysin turhia taikka vikaostoksia oon kylymästi nakkonu menehen ja jotaki edes pikkusen käyttökeleposia oon kiukulla plesannu kuonooni, tai mihkä ruumiinosahan ny mikäki sitte onki ollu tarkotettu hierottavaksi. Kaikenmoisia hiusmömmöjä, naamarasvoja ja sen semmosia oonki saanu kivasti väheneen ihan käyttämällä (enkä oo ostanu uusia ennenku vanaha on aiva viittä vaille finaalis) mutta meikkipussia mä en varmaan eläisäni saa meikkaamalla tyhyjeneen - en senkää takia, että tietystihän sieltä on löyryttävä kaikki olemas olevat värit :D

Niin et jos joku jaksaa ihimetellä, että minkä tähäre joku nysvä kotiäiti jaksaa meikkailla meleki päivittäin, ni mun selitys on se, että mähän vaan koitan saada haalittuja meikkejäni kuluuntuhun, muutenhan ne aiva härskiintyy pilalle ja taas sais heittää hyvää kamaa roskiin! Paitsi että kun mua ny ei normipäivänä ns. toimistoaikaan juuri kukaa muu näje ku päiväkodin henkilökunta ni eipä sitä monikaa pääse kiinnittään huomioo mun meikkaamiseen tai meikkaamattomuuteen, et sen puolesta tietysti vois heivata vaikka koko meikkipussin samantien vittuun. 

Mut se hävitysvimmasta taas, raportoin varmaan myöhemmin, että mitä sieltä kirpparilta loppuviimmein jäi kätehen ja että menikö enin osa ryönästä varkaitten matkahan (jos ny varkaat on kauhiasti vanahojen riepujen perähän?). Sen sijaan pakko jakaa tähän niinki kiintoisa tieto, että rupesin äskön ihimetteleen, että mitä mun pääni tuntuu näin takkuselta, meinaan sisältäpäin. Mut siellähän jyllää ystäväni lihasrelaksantti-Antti! Se sais kyllä mieluummin jyllätä tua mun oikias lavas, joka on vaihtelevalla sykkeellä kipuillu jostain viimme vuoden lopulta asti muistaakseni. No, ku omat liikkeet rupiaa olehen ku jostaki hirastetusta filiminpätkästä, lienee korkia aika mennä maate. 

PS: Hävitysvimman vastapainoksi ostin tänään jotain uuttakin, nimittäin sukset!!! Jos mulle olis joku vaikkapa kolome vuotta sitte sanonu, että kyllä säki viä tuut vähistä rahoostas sijottaan johki saatanan hikilautoohin ni olisin varmaan kuollu nauruun. Kyl'on mailma kummas mallis. Viä ku olis semmosta keliä tää meilläpäin että pääsis niitä hiihtimiä testaahan.