Tänään oli varsinainen itkupotkuraivariaamu ku oli tarkotus lähtiä päiväkotihin. Urho sentäs käyttäyty hyvin, Sisu puolestaan suoritti ton pelekän raivariosuuden mut mä vedin sitte lopulta about koko setin, kunhan olin päässy kotio asti poikia viemästä. Vittu ku on muutenki kyrpiintyny tähän "elämän" "menoon" ni sitte ei hermot kestäsi pienintäkää vastusta, varsinkaa muksujen taholta, etenki jos kyse on jostain ihan älyttömästä päähänpistosta niinku tänä aamuna. Sisu kieltäyty pukemasta ulukovaatteitansa, vaikkei sillä oo normaalisti mitää vaikeutta tempasta niitä omatoimisesti päällensä. Ku ei maanittelu, uhkaalu, naama punasena mäkättäminen eikä mikää auttanu, tilanne niin sanotusti ratkes sitte siten, että kannoin poijan toises ja ulukoretut toises kainalos autohon ja nokka kohti päiväkotia... 

Ku palasin kotio, mua oli heti ovella vastas muun muaas surkee äiti-, säälittävä työtön-, vitun luuseri- sekä epäonnistunu paska -fiilikset! Mikä alaku päivälle! Kunhan sain porun lakkaahan sen verta että uskalti pistää ripsiväriä, valamistauruun käymähän kaupas ja kirpparilla. En tosin käyny "omalla" kirppiksellä viemäs mitää romuja, vaan poikkesin tsekkaamas yhyren toisen paikan tarjonnan. 

Kauppareisusta tuli mieleen, ku yhyrellä äiti-lapsi-aiheisella keskustelupalstalla pohoriskeltiin, miten hieno palavelu on semmonen, ku voi ruokakaupasta tilata ostokset kotiinkuljetuksella. Mä totesin vaan siihen, että täs niin sanotun elämän tilantees mä luultavasti kilahtaasin lopullisesti, jos mulle rehattas kauppa-asiat kotio - sehän tarkottas aina vaan enemmän kotona tyhyjän panttina kupattua aikaa, jos ei eres ruokakaupas pääsisi käymään! 

Ja tarpeetonta varmaan eres mainita, että mistää työpaikoista, mitä oon täs ny vuodenvaihteen molemmin puolin hakenu (eikä potentiaalisia työpaikkailimotuksia eres oo mitenkää hirveesti ollu), ei oo kuulunu mitää. 

Mut eipä hätää, mä meinaan viä toisen viikon pitää sitä kirppisloosiani pystys ja eikähän sieltä joitaki kymppejä jää kätehen! En vaan tiä onko kaman määrä suunnattomasti vähentyny. Laskin, että oon roudannu sinne tähän mennes noin 160 esinettä / vaatetta myyntihin ja ei eres kolomasosaa niinku kappalemääräs mitaten oo ostettu pois. Plus että justiin hinnottelin viä yhyren kasan kippoja ja rettuja, et ku myyntiaikaa on jälijellä kuus päivää ni voi olla, että jonku verran jää viä tavaraa käsihin - niin ja huomioitavaa on seki, että sitäki tavaraa, jokka ei täs kohtaa mihkää kirpparille asti oo viä eres pääsemäs, on myös aika lailla. Niinku jotaki kesävaattehia, piruko niitä ostaa ja myy keskellä talavia? 

...tai no, mä ostin eileen kirpparilta ittelleni shortsit et ei se oo hullu joka myy vaan se joka ostaa, meinaan kesäreleitä talavipakkasilla. Mut ne ny vaan oli niin vitun hienot - ja halavat. Alta kolome euroo! Eikä mulla sitäpaitsi oikeen oo shortsia. Viimme kesänä ostin yhyret, mutta ne haisi kamalalle iliman, että olin eres keriinny kertaakaa pierrä ne jalaas. Eikä se katku lähäre pyykiskää, en käsitä mitenkä joku farkkukangas voi haista semmoselle, tai yhtää millekkää ylipäänsä.

No mut joo. Vaikka sieltä kirpparilta jää myymätä jäävien kamojen lisäksi käsihin ehkä jopa pikkusen rahaaki, ni ei niillä ny kovin rankasti juhulita. Vaikka olishan tää nuota juhulijoita, ku Urho täytti eileen viis ja äijänki synttärit on täs kohta. Urho se vaan pilettää pitkän kaavan mukaan, makso mitä makso, ei sen pirskeille yks lauvantai riitäkkää! Viimme viikonloppuna kaffiteltiin sukulaasten kans ja tulevana lauvantaina muutama Urhon leikkikaveri tulee käymähän. Tuskin puuttuu menoo ja meininkiä, ku asialla on kuus poikaa, joilla on ikää 1-5 vuotta!

Jos elämä on muuten tylysää ja ykstotista, ni onneks aina välis sentäs näkee vähä jotaki ihimisiäki ja ihan jopa kotonansa, ettei ihan joka päivä tartte lähtiä ruokakauppahan ja kirppareille asti niitä ihimetteleen! Täs on muutenki varmaan syytä kohta huolestua oman (mettä)pöyröytensä asteesta, meinaan mä ostin ittelleni SUKSET! Ei jumalauta ja voi helevetti! Ja mikä pelottavinta, saattaa olla että mä meen ja koehiihrän ne huomenna! En oo viä päättäny suksisko kuuseen vai suksisko vittuun, mutta silti kai on hihkuttava, että JEE - SUKSET!

Jutun laatu antaa vahavasti merkkiä siihen suuntaan, että olis vissiin korkia aika mennä maate.