Perjantaina kävin venyttämäs pinnaa poikien kans Ikeas ku tartti ostaa muksujen sänkyhyn sopiva patjansuojus. Lopulta siä ei ihime kyllä tarttenu kauhiasti pinnaa venytellä, ku enste käytiin syömäs ja tehtiin muutenki hyvin typistetty kierros myymälän puolella. Mukahan ei eres tarttunu kymmentä ennalta suunnittelematonta ostosta, vaan ostin tasan tarkkaan vaan sen patjasuojan enkä mitää muuta. No okei paitsi pussillisen Daim-karkkia. Mut senki oston mä olin suunnitellu ainaki 5 min etukäteen et ei se mikää heräteostos silleen ollu. 

Ikeakäynnin jäläkeen pinnaa venytettiin vasta Citymarketis ku kauppareisun loppupuolella poijat intoutu karkaahan pitkin Cittarin käytäviä ku päättömät kanat, mut onneks tosiaan vasta loppu- eikä alakumetriillä, ni sain ostokset hoirettua ainaki joten kuten kunnialla. 

Tänään pääsin kuoron mukana esiintyhyn yhteen vanhusten palavelukotihin. Näppäränä tempasin esiintymisretut niskahan jo kotona. Otin esiin mun asuhun kuuluneen valakosen pairan ja ku Sisu (jolla on muute tänään nimipäivä ihan ensimmäästä kertaa!) sen näki, se kysyy, että "Onko tuo se patjansuojus?" :D

No, "patjansuojus" sekä muut nykymuodin mukaaset rytkyt päälläni riensin keikalle ja ku homma oli ohi, muistin viä, että lupasin käyrä kotomatkalla pikasesti kaupas. Eihän siinä muuten mitää kummaa olisi ollukkaa, mutta mulla oli tosiaan mukanani vaan ne esiintymisvaattehet. Kylähullun maine oli siis (taas) varmistettu. 

Välttelin tiukasti katsekontaktia kenenkää kans Ruskon S-marketis ku marssin sinne ruutunen huivi pääs sekä kansallispuvun hameen sekä riemunkirijavan essun helemat takin alta vilikkuen. Viä ku olis ollu joku pahavikuppi käres ni olisin varmaan menny jostain romanialaisesta kerjälääsestä. No, en tiä kiinnittikö kukaa mun ulukoasuuni eres mitää erityishuomioo, ainakaa likikää niin palijoo ku mä itte, tai sitte ruskolaaset on tottunu näkehen kaikenmoisia pyöröötä maisemis ennenki, mut selevisin kotio ja vaihroon patjansuojukseni sun muut härvelit kotoosasti rönttäverkkariihin ja -T-paitahan. 

Ja kas näin, täs oli katkelma mun hurjaaki hurjemmasta viikonlopustani!