Eka viikko CellReset-kuuria rupiaa olehen voiton puolella. Tähän asti on "tapahtunu" seuraavaa:

Oon syöny kanaa. PAAAALJON kanaa. Pääasias kanasuikaletta, pari kertaa myös filepiffiä ja sitte kanaa "jauhelihana". Ja sitte on menny helevetisti keitettyjä munia. Kaikki tää iliman suolaa. Tänään kumminki tempasin ja söin kirjolohta! Pelekäsin, että suolatoon kala on ihan puosta, mutta ehkä sitä jo vaihtelunkaipuusta olis syöny vaikka pässinkiveksiä. No ei vaan, sitruunamehua, tilliä ja valakopippuria mausto fisun sen verta, että se oli jopa ihan jees. 

Sitruunamehu on muutenki ollu ehkä paras mauste niin kalalle ku kanallekki! Suolattomia maustevaihtoehtojahan ny olis toki kaupat väärällänsä, mutta ku täs kuuris on sipuli kielletty, ni se lisää vaikeusastetta huomattavasti. No, sitruunaa vaan joka paikkahan ni pysyy naamaki iloses virnees :D

Toisaalta, ku mä oon tota kanaa pistelly menehen ni melekeinpä sanoosin, että maustamattomana se maistuu kaikista parhaimmalta. Jotenki musta tuntuu, et ku maustaa kanan muuten ihan normaalisti mut siitä on se suola pois, ni jotenki se sillon viä enemmän huutaa sitä suolaa seuraksensa ku aiva mausteettomana.

Parasta kana on ollu suikaleen muoros tai jauhelihana. Niihin saa parhaiten paistopintaa. Ens alakuun mä vetelinki vaan nuita suikaleita ku muistelin kerran teheneeni jauhetusta kanasta makaroonilootaa ja lopputulos oli ollu ihan järkyttävää, mut perjantaina mulle iski oikeen himo, että ny on ihan pakko saada sitä kanajauhelihaa! Kaikki osaa varmaan kuvitella, ku joskus rupiaa oikeen tekehen mieli vaikka suklaata, et miltä se tuntuu. No mulla oli muuten sama, mut himoitsin kanajauhelihaa, vaikkei ollu mitää varmuutta siitä, onko se eres hyvää! 

Niinpä mä kierrin kaikki Maskun keskustan ruokakaupat (3 kpl) ja kahares ensimmääses oli tietenki just se kohta hyllys tyhyjänä, misä mun himojeni kohore olis killunu. Ei vittu, voiko tämmöstä mäihää ollakkaa, et sen kerran ku mä haluan jotaki järkevähköö ruoka-ainetta enemmän ku mitää, ni sitä ei oo??? No onneks viimises kaupas sitä oli ja oli perkele viä tarjoukses!!! Ilta pelastettu! 

No, jos oon joutunu syömähän ykspuolisesti ny kohta viikon verran ja viä omaa nirsouttanu vähä kaventanu sopivien sorttien määrää, ni ourointa täs ehkä silti on ollu se, ku ei saa napostella mitää ylimäärääsiä varsinaasten ruokailujen välillä. Ruokamäärien kans saa pelata sen verta, ettei tartte näljäs kärvistellä (eikä edes SAISI kitua näläs), mut tämmöselle mussuttelijalle on vähä tottumista, et sillon syörään ku syörään ja muina aikoina ollahan iliman! Ei olisi ollenkaa huono jos omaksuus semmosen tavan normiolosuhteisiinki...

Ja toinen outo juttu on ollu se, että kusella saa kyllä laukata noin tuhat kertaa päiväs (vettä juodaan reippaasti ihan sellasenaan että siten, että niihin on sekotettu kuuriin kuuluvia vitamiini- jne jauheita) mut vasta tänään mä kävin ekaa kertaa sontimas kuurin alotuksen jäläkeen :D Tää fakta varmaan kiinnosti kaikkia ihan helevetisti, kuten myös se, että ei oo muute pierettäny eikä mahas myllänny yhtää niin paljoo ku tavallisesti! 

Olo on ollu toisin päivin ihan tajuttoman väsyny ja mua myös janottaa tosi paljo siitäki huolimatta, että oon viikon aikana juonu takuulla enemmän ku normaalisti. Toisaalta silti mulla on ollu muuten pirusti virtaa: nuupahtaneeseen oloon veroten oon tuupannu äijän poikien kans riehuun ja itte oon teheny tuvas kaikenmoisia pikkuhommia pois vaivaamasta, kuten oon lätkiny ikivahahoja valokuvia alapuumeihin, inventoinu jälleen vaatekaappini ja kaikki kempparituotteeni ja muutenki puhkunu jotain keväälle tyypillistä uudistumis- taikka hävitysvimmaa. 

Huominen eletään viä tälleen ku tähän asti, mut sitte tiistaista alakaen saa lisätä sen ah niin tutuksi tulleen kanan kylykehen myös rehuja ja kerran päiväs saa popsia vaikkapa yhyren omenan! Kyllon elämä yhtä juhulaa! Ihimeen heleppoo on ollu kieltäytyä tyyliin kaikesta, ku on sen vaan tiukasti päättäny et mä ny meen tän ohojeen mukahan ja katotaan mitä tapahtuu. Pakko kyllä tunnustaa jo ny, että tähän kuuriin on tulos pikku "kupru" ens perjantaina ku lähären vähä rimpsalle, mutta yritän pitäytyä ruokavalios niin hyvin ku on maharollista, eli ei mitää Hesen kautta himaan -porsastelua ja litroittain Jaffaa kiduksiin ku aamulla herää sekä pitsaa aamu-, päivä- ja iltapalaksi. 

Mainittakoot myös lopuuksi, että vain neljän päivän jäläkeen vaakalukema oli pienentyny 3,5 kilolla!!! Toki tuos oli mukana erellisviikonlopun törpöttelyn kylykiäästurvotukset, mut ny on aika miellyttävän ei-pöhöttyny olo! Viä ku pääsis tän ekan kituviikon ylitte, ni pitäs tän väsähtämisenki kääntyä virkeyren puolelle, ainaki näin luvataan... Sitte saa myös ruveta liikkumaan - ja siihen varmaan hyytyy mun tuvas pipertämis-innostukseni, mutta otetaan tästäki vähästä ilo irti!