Mä kävin hetki sitte pihalla lataamas itteeni ilta-auringolla. Samalla ihastelin orastavia syreeninkukkia ja näin kuinka yks kimalainen kävi kans tekemäs samaa. Mietiin, että mitenkä vaan osaasin tän hetken jotenki tallettaa, että kiriottaasko vaikka plokihin jonku oikeen tunteikkaan tunnelmapalan. 

Juu ei. Jos mä mitää oon tästä elämästä oppinu, ni sen, että Etelä-Pohojammaan kieli ei taivu mihkää yli-imeliin korulauseisiin. Täm'on murre, jota ei puhuta mihinää rakkaus- ja nyyhkyleffois. Hei miettikää vaikka jotaki Duudsonia ja Häjyt-elokuvaa! Ei täs siis voi muuta ku alistua kohtaloonsa ja päästellä mitä sylyki suuhun tuo :D

Niinpä en malta jättää mainittematta erellä mainittujen kesäillan huuma -sössötysten sivutuotteita, kuten esimerkiksi sen, kuinka auringonpaisteesta huolimatta pihalla oli ihan saatanan kylymä, lämpöasteita perus kesäkuun lukemat eli +9 astetta höystettynä jäätävällä tuulella. Se syreenipuskas pörränny mötiäänenki varmaan aatteli että on tämä kans yhtä perkelettä lentää tämmöses kelis nähäräksensä vaan että syreeninkukat ei oo näis sääolosuhteis vaivautunu eres aukeehen viä. 

Olin kuitenki aikasemmin päivällä optimistinen ku ostin kirpparilta hameen sekä pari hihatoonta paitaa. Voihan ne vaikka pistää ens vuonna itte myyntihin etiäppäin tismalleen samas kunnos mihinä ne oli ku mä ne tänään ittelleni lunastelin. Ja viä aikasemmin tänä päivänä ostin työpaikan myymälästä aurinkopuuteria! Ku näyttää siltä että tänä kesänä voi olla vaikiaa saada pläsihinsä eres sitä mulle tyypillistä punotusta, ni lisätään sitte poskille hehkua purkista! Lisäksi ostin jotaki korostusväriä, josta mulla ei oo ihan tarkkaa käsitystä viä että kuinka sitä kuuluu käyttää, mutta ehkä mä sutasen sitä aurinkopuuteria johki kohtaan ja piirrään korostusvärillä sitte rinkulan sen puuteroirun alueen ympärille, että kattokaa ny, täs kohtaa mullon aurinkopuuteria. 

Vittu. Täs käy kuitenki niin että kun mä aikani tätä kalasiaa keliä manaan ni vähän päästä ilimojen pitelijä päästää paska(sen nauru)n ja pa(i)skoo mua kauhialla helteellä. No minkä mä sille voin että mulle optimaalinen lämpötila-alue on niin pirun kapia, sellanen 21-23 astetta. Jos tuommoosia päiviä vaan yhtäkää osuu vuodes kohoralle, silloon saatan aiva villiintyä ja sanoo jotaki niinki herkkää ku että mikä ristus ny on ku ei (juuri) yhtää aharista? Muina aikoona saatte siis tyytyä siihen, että ainaki mitä säihin tulee (ja oikeestaan ihan mihkä muuhun vaan), ni ku on tän kuulosilla puhe- taikka kiriotuslahajoollatyylillä paiskattu ni on ihan turha orottaa mitää kovin hienostunutta settiä. Vaikka mulla oliki tuos keväällä kaunis aikomus kiriottaa entistä positiivisempaan sävyyn tänne mut mihkäpä tiikeri (jarru)rairoostansa pääsee!