Joulu lähestyy uhkaavasti, ei olis ku yks yö jäljellä. Tuos tuotti vähä päänvaivaa, että mihinä sitä tänä vuonna joulua oikeen vietettäs, oltaasko Turus, Maskus vai Isojoella. Ku samaan aikaan ei voi olla nuos kaikis, ni piti koittaa keksiä joku hyvä kompromissi. Jos ny kompromissia voi ikänä hyväksi sanoo...

Mä kävin tuos jo Isojoella poijan kans, oltiin siä viikko ja eileen tultiin takasi Maskuun. Huomenna mennään Turkuun anoppilaan syömähän ja ehtooksi tullaan sitte Ramin porukoitten kans tänne meille oleileen, käyrään saunas ja ehkä sitä pari saunajuomaaki tulee siemastua kunhan poika on enste saatu maate. Joulupäivän aamuna lähäretään kruisaileen taas Isojoelle ja jos oikeen innostun, ni mä viivyn Urhon kans siä loppiaisen yli.

Mun Isojoelle jämähtäminen riippuu pitkälti siitä, montako kertaa Rami jaksaa pienes ajas körötellä Isojoen ja Maskun väliä... se kun lähtee joulun jäläkeen maanantaina Isojoelta pois, ku sillä on tiistaista perjantaihin töitä, ja uureksi vuodeksi se palajaa Isojoelle taas. Ja kunhan vuosi on vaihtunu, Ramin täytyy taas palata töihin kolomeksi päivää välis ja viä tulla kertaalleen Isojoelle loppiaaseksi :D Eli vähä siinä saa kuluttaa persettä auton penkis, mutta mikäs siinä ku auton menovesiki on niin perkeleen halapaa nykyään ja vaikkei olsikkaa, ni onhan meillä toki rahaa niin ettei paskalle taivu. Täytyy toivoo, että tuo ylenmääränen autoilu kiihryttäs vähä ilimaston lämpenemistä, ku muutaman päivän on ollu semmoset paukkupakkaset että voi moro.

Viä ku löytyys joku joulufiilis jostaki ni hyvä olis! Olin eileen (ja viä tänäänki) aiva järkytyksis, ku aukasin Wiener Nougat -paketin ja kuvittelin sieltä löytäväni sitä fiilistä, mutta noin puoli lootaa syötyäni (siis sisältöö, en varsinaasesti sitä itte lootaa) huomasin, että ei nää oikeestaan eres maistunu niin ihanalle mitä yleensä! Emmä voi käsittää... miten muka mun joka joulu himoittema herkku ei yhtäkkiä iske entiseen malliin, ei vaikka olin syksyllä karkkilakoski kolome kuukautta ja päätin lakon vasta tuos pari päivää takaperin??? On mailma huonos jamas...

Täytyy toivoo, että huomenna viimeistään joulu alakais tuntua joululta. Onpa mulla tua Veikkauksen arpakalenterista viiminen luukku raaputtamatta auki ja aika monta voittoo olis yhyren merkin pääs... ja lisäks on aika monta joulupakettia auottavana. Ei ny ittelle oo vissiin mitää ihan uskomatonta lahajaröykkiöö, mutta ainaki tänä jouluna saan jeesata poikaa pakettien availus ni ehkä se tuntuu niinku neki lahajat olis mulle :D

Mut ei maar, isäntä tua justiin lopettelee poijan iltaruokintaa ja mun täytyy mennä siivoohon jäljet. No se saaki riittää joulusiivoukseksi! Niin että hyvää joulua vaan kaikille!