Mä aattelin tunnustaa lukijoolleni yhyren mun suurimmista heikkouksistani, joka on varmaan pahin heti sen faktan jäläkeen, että m'oon toivoton herkkuperse ja sokerihiiri, tai tällä kokoluokalla pikemminki sokerimursu. Ja mikä se heikkous sitte on? No tietenki meikkien shoppailu!

Viä ennen vanahaan sitä meikkiä kuluki ihan toiseen malliin ku mä en suurinpiirtein paskallakaa käyny meikkaamattomana. Tuos kotiäitivaiheen aikana taas naaman kuorruttelu jäi aika paljo vähemmälle, mutta ei se silti mitenkää estäny hankkimasta ittelle kaikenlaista kivaa kosmetiikkasälää. Mut nyt taas ku oon ollu töis ni tietenki sitä pitää vähä ehostaa ennenku poistuu kotoo ihimisten ilimoolle!

Jos tää homma joskus sentään pysy vähä eres rasas, ni sen jäläkeen ku rupesin diilaahan Avonin tuotteita jokunen vuosi takaperin, oon tietty ollu ihan itte itteni paras asiakas. Ja ku meillä työpaikan kyljes on kiva myymälä mistä saa mm. monenmoista kosmetiikkaa kaupan hintoja halavemmalla, ni tottakai täytyy ostaa vähä väliä jotain uutta, sillä onhan se toki selevää säästöö :D

Mä en ny jaksa sen tarkemmin käyrä läpi mun meikkausrutiineja ja lempituotteita, lyhyesti vaan sepustettakoot, että yleensä vetelen naaman vähempi punakirijavaksi meikkivoiteella, puuterilla jne, sitte kulumakarvat ja ripset taion näkyviksi niihin soveltuvilla tuotteilla ja siinäpä onki se perussetti, sen jäläkeen alakaa värien kans urheileminen - ja siitä päästäänki kii mun perisyntiini, elikkä siihen ku sitä värivalikoimaa on tietenki löyryttävä kotoo joka lähtöhön! Värien tulee nimittäin olla yhteensopivia päälle valitun vaateparren kans, ja toisinaan on päiviä, kun tekee mieli pistää hulinaksi ja väritellä vaikkapa silimänympärykset jollaki, joka olis maharollisimman railakkaas ristiriiras pairan tai hiusten värin kans ja sitä rataa... Niin ja ku mulla on aika paljo mustia rettuja, ni räyhäkkäällä luomivärillä saa kätevästi vähä lisäväriä (niinku kirkkaanpunanen tukka ei viä riittääsi).

Pistinpä enste mun huulipunat ja -kiillot seisoon asentoon. Käsilaukustaniki löysin viis erimoista. Eihän nuo ny kaikki oo kaiken aikaa aktiivikäytös, vaan sitte ku huomaan kyllästyneeni johki ni tungen sen jemmaan, josta sen voi joskus myöhemmin kaivaa esiin ja ihastua, että ai ku magee väri, miks mä tän oon piilohon pannu! Ja miks mulla on meikkipussis ostettuna uus ihan samanvärinen... Ja sitä meikkijemman virkaa toimittaa kalastusvälinepakki, se oli ihan kuningasajatus vailla vertaa! Ostin viä semmosen, misä oli kalastusvälineitä sisällä, lykkäsin vaan äijälle kalavehkeet ja latasin pakin täyteen omia tilipehööriäni.

Mut joo, niitä huulimaalia. On tuos pari ihan iskemätöntäki, mikkä on esim. tullu jonku muun tököttiostoksen kaupanpäällisinä, mutta suurin osa nuosta on vähintäänki suht aktiivises käytös. Tietty mitää aiva kirkkaanpunasta huulipunaa en tapaa sutia töihin, mutta jotaki juhula- tai tanhuesiintymisiä (vapise, Kaustinen!) varte sellaanenki täytyy eherottomasti olla olemas, ja mieluiten kaksin kappalein!

 huulipunatym-normal.jpg

 

Oon myös hurahtanu erivärisiin silimänrajauskynihin. Ja kuten kuvasta näkyy, oonki erityisen rakastunu nuohin Avonin kyniin (7 kpl), joita ei tartte terottaa vaan uutta terää saa esiin samallai ruuvvaamalla ku huulipunaa. Tuo kolomas oikialta kumminki on mun ihan paras ystävä, käytän sitä meleki joka päivä muitten värien ohella! Se on kans tilattu Avonilta, ja ku josain vaihees huomasin, että tuo väri on poistumas valikoimasta, ni mähän siltä istumalta tilasin tota väriä jemmaan kolomen kynän verran, ettei vaan pääsis loppuun kesken!

rajauskynat-normal.jpg

 

Mut luomivärit, se on ehkä kaikista pahin syntiinlankeemus. Vai mitä meinaatte, oliskahan tos sen verta sävyjä että yks ämmä pärjäis sillä ny muutaman viikon??? Ja juu, on tuaki pari askia tullu kaupanpäällisinä ja yleensä nuo, misä on monta väriä samas paletis, on semmosia että käytän vaan jotain tiettyä väriä, mutta kun ei sitä yksittäisenäkää pystyny ostahan.

Mä en oo varmaan eläisäni käyttäny yhtäkää luomiväriä reheristi loppuun. Oon joko kyllästyny ja heittäny menehen taikka sitte luomiväri on tipahtanu laattiahan ja menny tuhannen murenaksi. Muutama vuosi sitte heitin kaikki siniset luomivärini roskiin ku olin lukenu jostaki, että sinisilimäsen ei kannata käyttää sinistä luomiväriä, mutta tuosta ny voi laskeskella, montako sinistä multa ny kumminki taas löytyy. Tän hetken rakastetuimmat värit on tuo meleko keskeltä löytyvä pinkki ja sitte oikias lairas oleva hopia.

luomivarit-normal.jpg

 

Olis varmaan pitäny kuvata mun kynsilakatki, joita ei toisaalta oo ihan hirveen montaa erimoista, mutta siihen nähären, että lakkaan kynteni ehkä kerran kuus ja siitä riittää iloo noin kahareksi päiväksi ennenku lakat on rispaantunu törkeeseen kuntoon, niitä on kyllä todellaki ehkä hieman yli tarpeen...

 

Kun mä muute olin ottamas näitä kuvia vessas, äijä meinas tunkia kuselle kesken kuvaussession. Mä käskin sen mennä toiseen hyyskään. Äijä vaan kerkes pyöräyttään silimiänsä ja toteehen, että "Voi Jeesus", ennenku löi vessanoven peräsänsä kii ja jätti mut asetteleen huulipuniani rivihin. Äh, olis vaan onnellinen, että mun hömpötykset mahtuu sievästi meikkipussiin - ja siihen yhteen kalapakkiin - ja jos ny ihan kaikki kosmetiikkasälä lasketaan ni oon vallannu ehkä 3/4 vessan ja kylyppärin kaapeista. Äijän kalavehkeet, työkalut ja -koneet sun muut täyttää kuitenki pari varastorakennusta, heh heh! Et jeesustelkoot lisää vasta siinä vaihees, ku mä ilimotan, että ny sun työkalus ja masiinas pääsee kerranki tositoimihin, ku tarttis laajentaa tupaa tai mun ei meikit maharu saman katon alle muuten!

Joo... ja arvakkaa vaan miten kävi ku mä piipahrin tänään töistä siä myymäläs? Heti ensinnä silimiin osu lappu, joka suorastaan huusi mun nimee: TÄSTÄ HUULIPUNAT 2,00 €/KPL ja siinä oli tietty kaks aika kivan väristä, ja kun en mä osannu päättää kummanko ottas, totta helevetis otin molemmat! Eli addiktioitten määrä on vakio, vain kohore vaihtelee. Meinaan, että tää meikkien hamstraaminen johtuu ilimiselevästi mun karkkilakkoilusta :D No, mun ulukonäön kannalta onki paree, että mä mätän naamaani mieluummin kilotolokulla meikkiä ku kilotolokulla karkkia.