Ei voi kyllä sanoo että viikonvaihtees olis mistää huomannu, että juhulitaan vappua. No mistäpä sitä toisaalta olis voinukkaa huomata, ku kaharestaan kekkaloitiin mökillä tua pitkällä hevon kuuses ja ku jäi serpenttiinit ja ilimapallokki pois matkavarusteista. Eikä eres nautittu munkkia, simaa tai muutakaa vappuun kuuluvaa, paitsi tietenki viinaa, siideriä ja kaljaa. Mut ne onki semmosia yleispäteviä aineita mitä voi nauttia juhulan ku juhulan yhteyres, eli ei niitä ensimmääsenä nimenomaan vappuun yhyristä.

Kyllä vaput oli opiskeluaikana vähä erimoisia, silloon riehuttiin haalarit päällä kaupungilla tai muuten vaan kaverien kans ja soosattiin sen minkä jakso ja tietenki iskettiin vappuheiloja sikäli mikäli sattu vapaalla jalaalla olehen, eli erellisen (ja ainuan) kerran vuonna 2002... Mut emmä valita, kyllä mulla oli tuon mun ikivappuheilani kans saaristos ihan rattosaa muutenki!

Päiväohojelmiin sisälty lähinnä syömistä, juomista, kalastusta (joskin iliman saalista) ja muuta ulukoilua, saunontaa, ja joko mä sen juomisen mainittin? Fresitaaki kulu seittemän pulloo kolomes päiväs, tosin määrä ei kuulosta ehkä niin paljolta enää ku mä paljastan ettei ne suinkaa ollu 0,75 litran lekoja vaan semmosia kaljapullon kokoluokkaa olevia... Mut ehkä en erittele nautittujen siidereitten yms määriä yhtä tarkasti, muuten vois joku viä ihimetellä että misä välis me muka ollaan eheritty esimerkiks hengittään...

Kalansaalis jäi perinteitä kunnioittaen olemattomaksi. Mä olin kuitenki Ramia kovempi fisustaja, sain sentään melekeen neljä haukee siinä misä Rami ei saanu yhtää. MELKEIN 4? Niin, eli kolome sain oikeesti ja yks pyrki hanakasti veneeseen pitämällä uistimesta kii hampaillansa, mutta sitte sen voimmat ehty ja se muljahti takasi jorpakkoon veneen viereen.  Perjantaina verkois oli melkein kaks lahanaa (vrt. äskönen "melkein"-selitys) ja yks norssi. Lauvantaiehtoona oli seittemän hengen ahvenparvi vallottanu meirän katiskan, mut valitettavasti ne kaikki oli niin surkian pieniä että päästettiin ne takasi ja käskettiin palata asiaan 10 vuoden päästä.

Kerran meinas merihätäki vähä uhata. Päätettiin lähtiä kiertään yks isohko saari paatilla ja justiin ku oltiin maharollisimman kaukana, ni moottori simahti! Ja iliman mitää ennakkovarotusta, eli Ramilla ei ollu pienintäkää vihijettä siitä, mikä sitä rakkinesta vaivas. Samalla ku Rami koitti puhaltaa veneeseen eloo mä mietin, että jos pitäs pyytää joku rantaruottalaanen apuhun ni osaisinko mä eres auttavasti mongertaa sille toisella kotimaisella, että mikä ny on homman nimi. Mut onneks ei tarvinnu ruveta semmoseen, ku moottori päätti viimmeen ruveta toimiin ja päästiin jatkaan matkaa.

Kelit oli mitä mahtavimmat koko viikonvaihteen ja naamastaki näkee, että auringos on viihrytty... ja taitaa siitä nähärä muutaki, eli jotain viitteitä 4 päivän huipputerveellisestä alakoholi-rasva-suola-kuurista saattaa olla havaittavis. Muuten kroppa on ku täryjyrän alle jääneellä, joka paikka on jumis tai muuten kipiä ja jalat on täynnä mustelmia. Ja kevään eka hyttysenpistoki on keräilty. Eikä muuten mitää, kyllähän tälle pinta-alalle hyttysenpistoja mahtuu, mutta se saatanan verenimijä oli kaikista maharollisista kohorista, mitä mun ruhosta löytyy, päättäny tuikata persvakohon!!! Siis ei voi olla totta! Oletus on se, että hyttynen on yllättäny mut yöllä ku oon ollu nukkumas, mut mielestäni oon pitäny puoni peiton alla, sen sijaan välillä oon ujuttanu jalakoja peiton alta pois ku on ollu kuuma, eli on se kumma että silti on hyttynen eksyny perseeseen? Eikä tuos kohtaa voi eres perustella valintaa miellyttävämmällä hajumaailmalla :P

Mut eiköhän nääki turnausvammat tästä taas parane, ja sitä orotelles voi katseet suunnata jo kohti seuraavia koitoksia :D